2015-06-21, 12:54
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Vad bra för mig som är klen. Fast jag bävar för vad som skulle hända med de svenska männen om de fick veta att det var attraktivt att gå beväpnad.

En grej som tjejer kanske inte fattar är att för att "bli bra på att slåss" måste man slåss mycket. Lyfta skrot, judo och karatelektioner hjälper inte så mycket. Jämför med att bli en bra pilot, det räcker inte med att flyga simulator och plugga teori. Därför kommer busen som gillar att slåss alltid vara en bättre slagskämpe än den snälle killen som bara tar till våld i absolut sista fall och därför inte varit i slagsmål sedan högstadiet.
Fast svag är inte attraktivt. Finns fler saker än våld som tjejer kan gilla
Citera
2015-06-21, 12:56
Medlem
Är kille. Slängde ut en person från en fest, blev lite små bråk. Men inget allvarligt.
Kommer tillbaka in, killens kusin (Tjej runt 27-28) sliter in mig på toaletten och säger "Vilken bad boy du är"
Helvete vad jag fick kämpa från att brista ut i skratt..
Citera
2015-06-21, 12:56
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsMind
Hur kommer det sig att t.ex. Jax i Sons of Anarchy är så poppis bland kvinnor?
Knappast enbart för sitt utseende! Kvinnor kommer alltid dras till farliga män och de påverkar även varandra till detta fenomen. Men precis som nämnts i tråden så håller jag med om att svenska kvinnor är betydligt mer kåta på denna typ av män än i övriga Europa.
En man som utövar våld verkar attrahera väldigt många kvinnor.

En kvinna som Katzyn i denna tråd är ett typexempel på en kvinna som man verkligen ALDRIG hoppas får barn eller för sina gener vidare. Det vore en tragedi för dessa barn att behöva växa upp med en mamma som glorifierar våld och som tänder på kriminella män.

Tesen är inte att kriminella och våldsamma inte kan få kvinnor. Det är däremot så att en viss typ av kvinnor söker sig till dessa killar. E contario dras inte alla kvinnor till våldsamma män.
Citera
2015-06-21, 12:58
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Knappast enbart för sitt utseende! Kvinnor kommer alltid dras till farliga män och de påverkar även varandra till detta fenomen. Men precis som nämnts i tråden så håller jag med om att svenska kvinnor är betydligt mer kåta på denna typ av män än i övriga Europa.

En kvinna som Katzyn i denna tråd är ett typexempel på en kvinna som man verkligen ALDRIG hoppas får barn eller för sina gener vidare. Det vore en tragedi för dessa barn att behöva växa upp med en mamma som glorifierar våld och som tänder på kriminella män.

Ja vi ska inte heller glömma den andra aspekten:
Vi kommer få betala hennes socialbidrag och hennes mäns fängelsevistelser med våra skattepengar!
Jag håller med dig, hoppas dessa kvinnor aldrig får barn!
Enbart för att hon tänder på våldsbenägna män!

Men man kan ju hoppas att dessa kvinnor träffar en man som vänder sin våldsamhet emot dom själva så får vi se om de tycker det är lika attraktivt!
Citera
2015-06-21, 12:59
Medlem
Katzyns avatar
Citat:

Jag tycker nog att det är mer oroväckande om en man som ser bara tanken på att en man skulle försvara sina älskade i en hotfull situation som en grov förolämpning skaffar barn.

Man undrar hur barn påverkas av att växa upp med en sådan far, dvs om de ens överlever en uppväxt med någon som tycker att skydda sin familj är otänkbart.
Citera
2015-06-21, 13:03
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Om jag får belysa min teori med en fejkad historia.

Tönt-Olle är ute på krogen med sin tjej, Bitch-Lisa. De sitter och myser med varsinn paraplydrink och diskuterar Descartes. Fram glider Glenn-Ali, och beter sig som en riktig douché. Han flirtar med Bitch-Lisa mitt framför ögonen på Tönt-Olle.

Tönt-Olle upplyser vänligt Glenn-Ali om att de är ett par och försöker resonera försiktigt med Glenn-Ali. Glenn-Ali i sin tur blir kränkt av töntens beteende, upplyser tönten om att han är en tönt och slår han några gånger på käften.

Bitch-Lisa blir jättetänd på Glenn-Ali, och dumpar Tönt-Olle som är helt blåslagen. Bitch-lisa och Glenn-Ali går sedan hem till Bitch-Lisa och gängar i det fd. parets gemensamma säng.

Ett halvår senare ser Tönt-Olle hans exflickvän med hennes nya kille, samme kille som slog honom. "-Nä nu jävlar!" tänker Tönt-Olle. "-Nu skall han få stryk och jag skall vinna tillbaks Bitch-Lisa!". Tönt Olle stegar fram till paret och utmanar Glenn-Ali på slagsmål om det inte stör för mycket. Glenn-Ali skrattar och börjar slåss med Tönt-Olle. Men tönt-Olle är inte en lika lätt match denna gången. han är skitförbannad och vevar med armarna som en helikopter med adhd.

Efter en stunds vevande är det Glenn-Ali som ligger blödande på golvet. Men Bitch-Lisa ser enbart chockad ut, hon blir inte det minsta kåt utan kallar Tönt-Olle för psykfall och ringer polisen.

Tönt-Olle kanske inte ska söka sig till kvinnor som förnedrar och kränker honom? Eller han kanske tänder på att hans tjej knullar med andra? Och Bok-Anna har han inte gett en chans.
Citera
2015-06-21, 13:04
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Tesen är inte att kriminella och våldsamma inte kan få kvinnor. Det är däremot så att en viss typ av kvinnor söker sig till dessa killar. E contario dras inte alla kvinnor till våldsamma män.

Nej, de blir "en viss typ" efter att ha dragits till en sådan kille, en efterhandskontruktion. Du hade inte kunnat peka ut dessa tjejer i en rad och om en sådan tjej var tillsammans med en vanlig svensson (man kan attraheras av flera olika saker) så skulle du istället ha använt det som ett bevis på att hon var en "bra typ".

Det är bara skitsnack alltihopa. Fenomenet är biologiskt grundat och alla möjliga typer av tjejer attraheras av sådana beteenden.
Citera
2015-06-21, 13:07
Medlem
DevilsMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag tycker nog att det är mer oroväckande om en man som ser bara tanken på att en man skulle försvara sina älskade i en hotfull situation som en grov förolämpning skaffar barn.

Man undrar hur barn påverkas av att växa upp med en sådan far, dvs om de ens överlever en uppväxt med någon som tycker att skydda sin familj är otänkbart.

Du skrev tidigare att du tycker att det är UPPHETTSANDE att en kille kan slåss!
Det är inte samma sak som att du tycker det är attraktivt, utan du blir sexuellt upphetsad av våld och det gör dig bara till en vidrig avskyvärd kvinna och därför hoppas jag att du aldrig någonsin skaffar barn!
Citera
2015-06-21, 13:10
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Du skrev tidigare att du tycker att det är UPPHETTSANDE att en kille kan slåss!
Det är inte samma sak som att du tycker det är attraktivt, utan du blir sexuellt upphetsad av våld och det gör dig bara till en vidrig avskyvärd kvinna och därför hoppas jag att du aldrig någonsin skaffar barn!

Ja, att han KAN slåss. Inte att han slåss.

Men hursomhelst, tror du att man styr vad man tycker är sexuellt upphetsande? Vilka typer av saker går det i så fall bra att tända på och vilka saker gör en avskyvärd? Jag menar om man ska försöka sig på att modifiera vad som gör en upphetsad måste man ju veta vilka saker det är okej att att bli upphetsad av.

Varför är det så oerhört provocerande för dig att en kvinna känner en trygghet i att veta att mannen hon valt kan skydda henne och barnen? För att du kommer till korta eller för att du inte anser att män ska försvara sin familj?
Citera
2015-06-21, 13:13
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ja, att han KAN slåss. Inte att han slåss.

Men hursomhelst, tror du att man styr vad man tycker är sexuellt upphetsande? Vilka typer av saker går det i så fall bra att tända på och vilka saker gör en avskyvärd? Jag menar om man ska försöka sig på att modifiera vad som gör en upphetsad måste man ju veta vilka saker det är okej att att bli upphetsad av.

Varför är det så oerhört provocerande för dig att en kvinna känner en trygghet i att veta att mannen hon valt kan skydda henne och barnen? För att du kommer till korta eller för att du inte anser att män ska försvara sin familj?

Seriöst är du ens på riktigt om du inte vet svaret på din egna fråga!
En normal funtad person tänder inte på: Djur, Barn , Våld !
Och JO det gör en människa till en avskyvärd individ!
Citera
2015-06-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet
Ja, det har du nog rätt i.

Men vad jag har erfarenhet av så vill inte många/vissa tjejen bli försvarade av killen om en situation skulle uppstå nu för tiden, varför?

och var bor du någonstans där män aktivt attackerar tjejer? bor du i aftonbladet city? i din feminist-fantasi så är förstås män riktiga wifebeaters. men så ser ju inte verkligheten ut. tvärtom snarare. män är väldigt ynkliga och våpiga idag. möjligtvis att man slåss efter att ha förtryckt sina känslor i typ ett helt år tills man tillslut kokar över.
Senast redigerad av avishaman 2015-06-21 kl. 13:16.
Citera
2015-06-21, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoltjej
Tönt-Olle kanske inte ska söka sig till kvinnor som förnedrar och kränker honom? Eller han kanske tänder på att hans tjej knullar med andra? Och Bok-Anna har han inte gett en chans.

Det har du helt rätt i. Men det ligger nånstans djupt i det manliga psyket att söka med ljus och lykta efter de allra elakaste, mest egoistiska och stördaste kvinnorna vi kan hitta. Jag tror att det är samma drivkraft som får 15åriga tjejer att skära sig, fast vi män gillar att bära ärren i själen istället för på underarmarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in