2015-06-21, 12:22
Medlem
David_Ss avatar
Tjejer dras till "spännande" farliga och onda killar i vissa fall.
Detta är ju tyvärr inget nytt.

Gå tillbaka till tiden på skolgården i mellanstadiet/högstadiet!
De farliga våldsamma killarna fick alltid mest tjejer, de gapade mest skrek mest och slogs mest.
Tjejer är som djur! det ligger i deras natur att vilja bli försvarade och fortplanta sig med idioter!
Nu generaliserar även jag men i andra länder i europa så känns det som denna fas försvinner med åldern och mognaden kommer, men svenska tjejer tycker jag i den stora massan verkar attraheras av våldsamma/kriminella män mer än andra länder!
Citera
2015-06-21, 12:23
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vilken jävla dubbelmoral du har du skulle bli äcklad av din far men inte av din mor... även fast kvinnor också biologiskt är programmerade att skydda sin avkomma.

Helt rätt!!!
En kvinna som försvarar sina barn är bland de farligaste du kan råka ut för.
Detta gäller även i djurriket!
Citera
2015-06-21, 12:28
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Men om någon är snäll och har ett vapen...Blir man lika attraherad...+att man inte känner sig äcklad av hur personen är...

Vad bra för mig som är klen. Fast jag bävar för vad som skulle hända med de svenska männen om de fick veta att det var attraktivt att gå beväpnad.

En grej som tjejer kanske inte fattar är att för att "bli bra på att slåss" måste man slåss mycket. Lyfta skrot, judo och karatelektioner hjälper inte så mycket. Jämför med att bli en bra pilot, det räcker inte med att flyga simulator och plugga teori. Därför kommer busen som gillar att slåss alltid vara en bättre slagskämpe än den snälle killen som bara tar till våld i absolut sista fall och därför inte varit i slagsmål sedan högstadiet.
Citera
2015-06-21, 12:29
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Du startade en PM-konversation med mig, som jag avbröt efter något tiotal inlägg. Du startade inte denna konversation för att du var intresserad av mig utan för att det jag skrev på forumet på något sätt upprörde dig, inte sant? Det gick emot hela ditt sätt att tänka.

Nej, jag startade en PM konversation med dig för att du indirekt förolämpade de män jag valt att ha ihop det med, så jag ville testa om du verkligen var "bättre" än dem så som du implicerade.

Att jag tog det via PM istället för i tråden var för att det var offtopic. Ungefär som det här inlägget du skrev nu.
Citera
2015-06-21, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David_S
Tjejer dras till "spännande" farliga och onda killar i vissa fall.
Detta är ju tyvärr inget nytt.

Gå tillbaka till tiden på skolgården i mellanstadiet/högstadiet!
De farliga våldsamma killarna fick alltid mest tjejer, de gapade mest skrek mest och slogs mest.
Tjejer är som djur! det ligger i deras natur att vilja bli försvarade och fortplanta sig med idioter!
Nu generaliserar även jag men i andra länder i europa så känns det som denna fas försvinner med åldern och mognaden kommer, men svenska tjejer tycker jag i den stora massan verkar attraheras av våldsamma/kriminella män mer än andra länder!

Tycker precis som du. Detta fjortisbeteende finns också hos medelålders kvinnor i hög grad. I andra länder fattar kvinnor vanligen med åldern någorlunda vad som är moraliskt rätt men inte i Sverige. Antar att vi kan "tacka" "feministerna" för detta också.
Citera
2015-06-21, 12:33
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
För att förenkla extremt: kvinnor dras till det onda. Gangstern som kan slåss är attraktiv. Nörden som kan slåss är farlig, troligen för att nörden som kan slåss förutom musklerna har sin hjärna, vilket gör kvinnor oroliga. Det är inte attraktivt med en man med hjärna.

Kvinnor dras inte till det onda för att det är ont utan ondska tenderar att gå hand-i-hand med manliga egenskaper. Gangstern som kan slåss kan dels slåss, men han förknippas även automatiskt med styrka genom att leva utanför lagen och det moraliska samhället. Nörden kommer att bli attraktivare i den stund han flippar ur och misshandlar sin plågoande men med tiden antagligen återgå till sin oattraktiva status eftersom att det är sådan hans personlighet är.

Så både ja och nej. Kvinnor tänder rent tekniskt/teoretiskt inte på ondska men i praktiken blir det mer eller mindre omöjligt att göra en distinktion när ondska och manlighet sammanflätas.
Citera
Medlem
skoltjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Svara På Frågan tack!

Tjejer då kan ni ju svara på detta:

Finner ni attraktion och blir attraherade av er pappa bara för att han skulle försvara er med våld om det behövdes = NEJ! så uppenbarligen är inte attraktion det rätta namnet. Ni attraheras av att en man kan slåss därav blir ni attraherade av våldshandlingar oavsett om det är i en MMA bur eller på gatan!

Du framför ett dåligt exempel. Med din logik blir man attraherad av pappan när han slåss?
Jag attraheras av olika egenskaper, som tillexempel att en kille jag träffar är passionerad i matlagning. Betyder det att jag skulle tända på min pappa när han lagar mat? Eller att jag tänder på mat? Svar nej.

Och nej. Jag är inte attraherad av våld som sagt, snarare motsatsen. Trygghet attraherar mig, en kille som är trygg i sig själv behöver inte bruka våld.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Nej, jag startade en PM konversation med dig för att du indirekt förolämpade de män jag valt att ha ihop det med, så jag ville testa om du verkligen var "bättre" än dem så som du implicerade.

Att jag tog det via PM istället för i tråden var för att det var offtopic. Ungefär som det här inlägget du skrev nu.

De män som du har valt att ha ihop det med är ovärdiga. Jag provocerade alltså med mina inlägg. Utmärkt. Men fortsätt du att vara ihop med ovärdiga typer och minns det jag skrev om att se tillbaka på ditt liv som 80-åring. Dessutom är du enligt egen uppgift öppet på forumet själv mor, så du står inte moraliskt högt i kurs i vilket fall hos mig.
Citera
2015-06-21, 12:34
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vilken jävla dubbelmoral du har du skulle bli äcklad av din far men inte av din mor... även fast kvinnor också biologiskt är programmerade att skydda sin avkomma.

Jag tror ju att min mamma skulle göra vad hon kunde för att försvara mig hon med, men jag har inte samma förväntningar på att hon skulle ta till våld mot våldtäktsmannen som jag har på min far och på alla andra män. Dubbelmoral eller inte, så är det ju oftast män som utövar våld och därmed tycker jag att det är rimligt att största ansvaret för att försvara familjen med våld mot andra män ligger på mannen.

Om scenariot istället var att jag blev överfallen av en galen kvinna så hade jag förväntat mig att min mor grep till så mycket våld hon kunde för att försvara mig. Då blir spelreglerna annorlunda.
Citera
2015-06-21, 12:36
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
De män som du har valt att ha ihop det med är ovärdiga. Jag provocerade alltså med mina inlägg. Utmärkt. Men fortsätt du att vara ihop med ovärdiga typer och minns det jag skrev om att se tillbaka på ditt liv som 80-åring. Dessutom är du enligt egen uppgift öppet på forumet själv mor, så du står inte moraliskt högt i kurs i vilket fall hos mig.

Tja, så vitt jag kunde bedöma var du definitivt inte mer värdig iaf.

Att du känner behov av att lägga in en massa personangrepp lite här och var i dina argument talar väl snarare för att det är du som är provocerad.
Citera
2015-06-21, 12:38
Medlem
Om jag får belysa min teori med en fejkad historia.

Tönt-Olle är ute på krogen med sin tjej, Bitch-Lisa. De sitter och myser med varsinn paraplydrink och diskuterar Descartes. Fram glider Glenn-Ali, och beter sig som en riktig douché. Han flirtar med Bitch-Lisa mitt framför ögonen på Tönt-Olle.

Tönt-Olle upplyser vänligt Glenn-Ali om att de är ett par och försöker resonera försiktigt med Glenn-Ali. Glenn-Ali i sin tur blir kränkt av töntens beteende, upplyser tönten om att han är en tönt och slår han några gånger på käften.

Bitch-Lisa blir jättetänd på Glenn-Ali, och dumpar Tönt-Olle som är helt blåslagen. Bitch-lisa och Glenn-Ali går sedan hem till Bitch-Lisa och gängar i det fd. parets gemensamma säng.

Ett halvår senare ser Tönt-Olle hans exflickvän med hennes nya kille, samme kille som slog honom. "-Nä nu jävlar!" tänker Tönt-Olle. "-Nu skall han få stryk och jag skall vinna tillbaks Bitch-Lisa!". Tönt Olle stegar fram till paret och utmanar Glenn-Ali på slagsmål om det inte stör för mycket. Glenn-Ali skrattar och börjar slåss med Tönt-Olle. Men tönt-Olle är inte en lika lätt match denna gången. han är skitförbannad och vevar med armarna som en helikopter med adhd.

Efter en stunds vevande är det Glenn-Ali som ligger blödande på golvet. Men Bitch-Lisa ser enbart chockad ut, hon blir inte det minsta kåt utan kallar Tönt-Olle för psykfall och ringer polisen.
Citera
2015-06-21, 12:38
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Tycker precis som du. Detta fjortisbeteende finns också hos medelålders kvinnor i hög grad. I andra länder fattar kvinnor vanligen med åldern någorlunda vad som är moraliskt rätt men inte i Sverige. Antar att vi kan "tacka" "feministerna" för detta också.

Feministerna??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in