2015-06-21, 22:54
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Helt fantastiskt att du lyckas skriva ett så här långt inlägg och ändå undviker att svara på frågan.

OM DU ÄR 195cm lång och väger 100kg! kontra din man då som är 165-170cm väger 60kg ska han fortfarande gå fram och skydda dig? För annars ses han som oattraktiv.

Om han är liten och inte kan slåss (att kunna slåss handlar som vi redan konstaterat inte enbart om kropsstorlek och muskelmassa) och jag är stor och kan slåss så behöver han inte skydda mig mer än vad jag i dagsläget skulle skydda min man, nej. Dvs, han får gärna göra vad han kan men om han bedömer att han gör mer skada än nytta och själv riskerar att bli mer skadad genom att ingripa fysiskt så vill jag att han låter bli att ta till våld.

Skulle dock aldrig vara ihop med en man som var så liten
Citera
2015-06-21, 23:02
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Och nu skriver du också och antyder att en smal kille inte kan ha en kvinna som är större än honom? För att kvinnor som dig måste ha en stor muskulös kille för att känna sig trygg! PATETISKT!
Och varför skulle det vara för fel på smala/korta killar när du skriver så!?

Jag kan lova dig att det finns killar som är både smala och korta som utan problem sänkt män som du relaterar till som du gillar, upp pumpade anabola brukande män! ni kvinnor är så jävla skeva i huvudet när ni tror att bara för att mannen är stor så kan han försvara er! eller har ett "badboy" utseende!

Likaså kvinnor som tror att det är kroppsstorleken som gör mannen dominant i sängen!

Jag skrev väl aldrig att smala killar inte kan ha större tjejer? Jag skrev att rent statistiskt så är män oftast längre och större än kvinnor. Exempel på källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4nniskans_kroppsl%C3%A4ngd
Jag trodde det var allmän kunskap

Personligen så tycker jag att det är oattraktivt med framförallt korta män, jag kan inte med det. Smal går däremot bra för min del, även om jag föredrar lite mer kött på benen. "upp pumpade anabola brukande män" låter inget vidare i mina öron dock. Sen vet jag inte riktigt vad som menas med "badboy"utseende nuförtiden, men det är nog inte heller någonting som jag dras till. Jag vet dock kvinnor som föredrar smala små killar också så det är olika. Ta det lugnt. Det finns säkert någon för dig med där ute

Jag har flera gånger i tråden konstaterat att jag inte tror att kroppsstorlek är liktydigt med förmåga att slåss (inte med sexuell förmåga heller för den delen).
Citera
2015-06-21, 23:10
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag tar det inte för givet. Om jag tog det för givet skulle jag ju inte känna mig kåt, glad och tacksam vid tanken på att en kille kanske vill göra det för mig, eller hur?

Jag har en mindre och svagare kropp för att den är utformad för att föda barn. Du har fått en större och starkare kropp, varför?

Av dina inlägg att döma så tolkar jag det som att du både tar för givet att en kille ska försvara dig och att du finner det attraktivt.

Ni kvinnor förespråkar ju feminism idag, betyder inte det att ni ska stå upp för er själva eller är det bara när det passar er?
Citera
2015-06-21, 23:56
Medlem
Dianoias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Av dina inlägg att döma så tolkar jag det som att du både tar för givet att en kille ska försvara dig och att du finner det attraktivt.

Ni kvinnor förespråkar ju feminism idag, betyder inte det att ni ska stå upp för er själva eller är det bara när det passar er?

Låt börja PHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAH

Att kolla på den där profilbilden o i samband med det läsa det sarkastiska fetmarkerade fick jag ett utbrott av skratt,

Iaf, jag undrar också lite hur det ska vara, ska de ha kakan men samtidigt äta den?
Som sagt alla dessa flashback cunts med 10+ k inlägg har inget bättre för sig om dagarna, det är en sak som man kan vara säker på, allra minst är de bra kvinnor för er konservativa killar.
Citera
2015-06-22, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heliopolis
Visste väl att den här diskussionen skulle spåra ur direkt på ett delforum fullt med autister som inte förstår:

1. Skillnaden mellan att slåss och att kunna slåss.
2. Värdet i att kunna slåss.
3. Vad tjejer gillar och vad värdet i att kunna slåss betyder för dem.

Vilken överraskning att många som endast kan slåss i Mortal Combat går full sperg-mode om hur primitivt slagsmål är och vilka luder till tjejer som gillar det hela. Surprise surprise Flashback.

Fråga: Tycker tjejer att det är attraktivt med killar som kan slåss?
Svar: Ja.

Fel. Jag slogs mycket i ungdomen men fattade som sagt redan som tonåring att bara idioter slåss annat än i nödvärn, så jag slutade besvara kränkningar med käftsmällar i de allra flesta fall redan då. Det kallas att mogna.

Att verkligen tända enbart på att någon kan slåss är naturligtvis grottmänniskoaktigt och smutsigt, det behöver man inte vara en spinkig nörd för att fatta, bara en människa som kan tänka civiliserat.
Citera
2015-06-22, 10:02
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Vet du vad Katzyn, det handlar inte direkt om exakt vad man uppskattar på pricken.
Det handlar om det mönster man skapar av alla små prickar tillsammans, och du skapar ett mönster många inte uppskattar och jag skall försöka beskriva detta mönster för dig nu..

Du uppfattas som primitiv i din sexualitet pga att du uppskattar en låt säga individ med latent "skärpa och styrka", något som de flesta intellektuella och intelligenta Svenska män ser som smutsigt och just primitivt.
Dom får bilden av att du skulle passa bra med någon av alla medelhavssimmare som strömmar in, vilket bara gör allt din åtrå till ett stort svart hat för gemeneman av västerländskt ursprung.

Även att vara så fysik precis på vad som attrahera en sexuellt (bråk, kraft, nakna kroppar osv), är inte populärt hos män.
De tillhör inte den bild man vill ha för den man skall dela hela sitt liv med (det är för mycket ytlighet och primitivitet).

De de flesta män söker är trygghet, avslappning, ömhet/empati och faktiskt att ens respektive har en stark stadga över vad som är positivt och negativt på djupet än att falla in i nått neanderthalar mood.
Utvecklingen skall gå framåt inte bakåt när det kommer till vad man har för preferenser för en framtida mamma till ens barn.
Hade du attraheras av stora huvuden i proportion till kroppen(intelligensens högborg enligt många forskare ett tecken till högre mental kapacitet) , svaga lönfeta kroppar (lågt testosteron binder faktiskt oftare hög IQ och mer focus på relevanta frågor samt intressen)(samt det visar på empati och omsorg från din sida), korta armar, små händer (tecken på endomorf, mest omsorgsfulla av kroppstyper = stort hjärta, bildligt talat) osv hade du blivit bättre bemött.

PS:
Grejen är att de flesta med stor framgång jag styra sin sexualitet ganska mycket om man är mentalt motiverad och glasklart medveten inombords om sig själv, och allt annat runt omkring i världen och det vi kallar för vardagen.
Då man kan man faktiskt effektivt ändra sina sexuella preferenser (om man stör sig på dem inombords och verkligen vill ändra ens primitiva tankemönster).

Jag tror du känner att det är nog med kritik på dig och att du är den du är och att det passar dig fint som det är.
Men detta är ingen kritik utan en hjälpande hand
Med allt det sagt hoppas jag fortfarande att du får ha en trevlig kväll!

MvH Akilles

Nja jag vet inte du. Jag har ändå skrivit i flera trådar att jag framförallt går igång på intelligens hos killar och att jag därför sällan hittar någon jag tycker är attraktiv.

Då brukar jag också bli överöst med hat och arga pm om att jag inte ska tro att jag är något, att jag inte är så jävla smart själv och att smarta killar inte är något att ha. Iofs kan jag inte minnas att någon sagt där att jag borde bli misshandlad eller dödad, så om du kallar det för bättre bemötande så okej, men tydligen är man ju fortfarande jordens avskum om man gillar intelligens hos män.

Att jag skulle skriva att jag uppskattar svaga lönnfeta kroppar skulle väl antagligen ses som att jag vill ha en man jag kan trycka ner.

Däremot kan jag hålla med dig om att kvinnlig sexualitet och att man har egna preferenser och en egen sexuell drivkraft verkar vara oerhört provocerande för vissa nästan oavsett vad den innehåller. Jag delar inte ut knull efter samma premisser som nobelkommittén delar ut nobelpris, men även om jag gjorde det skulle folk antagligen vara upprörda över urvalet.
Citera
2015-06-22, 10:12
Medlem
DevilsMinds avatar
Citat:
Nja jag vet inte du. Jag har ändå skrivit i flera trådar att jag framförallt går igång på intelligens hos killar och att jag därför sällan hittar någon jag tycker är attraktiv.

Då brukar jag också bli överöst med hat och arga pm om att jag inte ska tro att jag är något, att jag inte är så jävla smart själv och att smarta killar inte är något att ha. Iofs kan jag inte minnas att någon sagt där att jag borde bli misshandlad eller dödad, så om du kallar det för bättre bemötande så okej, men tydligen är man ju fortfarande jordens avskum om man gillar intelligens hos män.

Att jag skulle skriva att jag uppskattar svaga lönnfeta kroppar skulle väl antagligen ses som att jag vill ha en man jag kan trycka ner.

Däremot kan jag hålla med dig om att kvinnlig sexualitet och att man har egna preferenser och en egen sexuell drivkraft verkar vara oerhört provocerande för vissa nästan oavsett vad den innehåller. Jag delar inte ut knull efter samma premisser som nobelkommittén delar ut nobelpris, men även om jag gjorde det skulle folk antagligen vara upprörda över urvalet.

Måste du göra dig själv till ett offer, ingen kommer tycka synd om dig!
Självklart förtjänar du inte att bli mördad, det är det väll ingen som skrivit i denna tråd heller?
Du får attraheras av vad du vill sedan om folk tycker du är tragisk och ytlig det får du väll ta!
Ja hr skrivit att jag inte tycke det är bra att du har barn, för jag tycker inte att en kvinna som du ska föra vidare de ideal du har gällande våldsamma män till din ev. dotter.
Ett barn ska inte lära sig att det är attraktivt med våld.

Sen kan du säga vad du vill, för du tycker att det är sexuellt attraktivt med en våldsbenägen kille och det kan du inte prata bort nu enbart för att du fått mothugg!
Citera
2015-06-22, 10:16
Bannlyst
Citat:

Hur ska du gå igång på intelligens när du inte hittar den? Schopenhauer var ett geni, och du gillar inte videon som är gjord väldigt troget efter vad han har skrivit om tillvaron. Du är oförmögen att känna igen intelligens annat än ytlig sådan hos en optimist.
Citera
2015-06-22, 10:27
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar

Det är skillnad på att förvänta sig något och att ta det för givet. Saker man tar för givna finner man inte attraktiva. Jag tycker att viljan att skydda sin familj ligger i kärnan av vad det innebär att vara "manlig". Sen är det givetvis upp till varje man om han inte vill vara manlig utifrån mina definitioner, men om han väljer att inte vara manlig är jag inte så intresserad av en relation, det är riktigt.

Jag vet inte på vilket sätt jag kan eller ska stå till svars för vad andra kvinnor förespråkar? Jag är inte feminist och förespråkar inte feminism i den tappning den oftast har i dagens samhälle.
Citera
2015-06-22, 11:19
Medlem
NietzschesHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Du är bara en tragisk WT brud!
Finns inget annat mer att säga om dig och dina ideal på hur en kille ska vara.
Tycker du att det är attraktivt med krig , våldtäkter med?
Kan du inte bara dö!

Utan kvinnan ingen fascism . Förklaringen till varför många kvinnor är vänster och självuttalat 'anti-fascister' i tanken ligger just i denna reaktionsbildning i deras kroppar. Fascismen skalade av detta sociala täcke. Såsom andra närbesläktade ideologier gör. Det stora går alltid igen i det lilla.

Men, onödigt att gå på henne. Det är vad det är.

Samhället blir i slutändand bara så 'gott' som vi män bestämmer att det blir vilket ju bevisas av denna tråd (se mina kommentarer där det ämnet diskuterades i feminismforumet där otroligt nog vissa av dessa skribenter sa emot). Det är männen som sätter de moraliska gränserna / ramarna. Männen upprätthåller. Från skolgården, till krogen till bytorget till slagfältet. Kvinnor reagerar mest. Ja, även era kvinnliga bästisar är så här kära hen-hipsters som säkerligen också läser trådarna och förfasas.

Det kommer alltid att vara så.

[QUOTE: Redoxreaktion: För att förenkla extremt: kvinnor dras till det onda. Gangstern som kan slåss är attraktiv. Nörden som kan slåss är farlig, troligen för att nörden som kan slåss förutom musklerna har sin hjärna, vilket gör kvinnor oroliga. Det är inte attraktivt med en man med hjärna.

Sådan tendenser finns, ja. Den enda väg som finns om man inte kan finna sig i denna sociala verklighet det är exil . Förvisso finns det män som valt den vägen. I Japan har man haft en sådan tradition. krigarordnar med män som levde med män utan kvinnans nektar (gift) i deras sinnen. Tid åt träning, stridskonst, meditation, filosofi, konst och vetenskap. Inget sex med tjejer obviously

Yukio Mishima är ett exempel.
Senast redigerad av NietzschesHorse 2015-06-22 kl. 11:28.
Citera
2015-06-22, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NietzschesHorse
---

Att se bortom kvinnans binära och banala tänkande gör att du bryr dig lika mycket om att hon tycker du är en "tönt" eller "beta" som vad flugan som surrar runt ditt huvud tycker om dig. Du vet din fysiska och mentala styrka och prövar och mäter den mot andra jämlikar inte flugor. Eller hur?

Sanna ord. Det är egentligen ovärdigt av oss att alls tjafsa med dem
Citera
2015-06-22, 11:37
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Jag tycker det är förskräckligt och dumt och onödigt att kränka andra eller slåss, speciellt mot mina kompisar
Men kan ändå gilla han som gjort det lite?
Men mest vill säga till han att det var dumt och att han inte skulle göra så för min kompis blev sårad.
Men killen inbillar sig att han är attraktiv och beter sig hotfullt och aggressivt istället för han tror att man gillar det men det gör man inte. Sen bestämmer han att vi är ihop efter att ha träffats en gång och säger att jag är otroge
Och hatar alla tjejer. Det är alltså inget man gjort utan att bara vara tjej som gör att han hatar en. Men speciellt om man går ifrån och säger att man inte vill gå med på några idioters krav. Då är man extra hemsk.
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2015-06-22 kl. 11:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in