2015-06-21, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hocest
Har funderat på om moppen inte startade...
Slut på batteri i mobilen. Tänker att hon ska låna telefonen i cafeet. Hon hämtar nyckeln till caféet i ladan. Inne på caféet möter hon GM...

Pappan fick igång moppen direkt.
Hon fick iväg SMS till pappan.
2015-06-21, 03:29
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
En fråga som fortfarande är obesvarad är vad som hände vid fiket?
Tre personer lämnade och låste ca 18.10, två åkte därifrån i bil, Lisa gick till moppen.
Sedan hittades delar av hennes mobil vid en traktorväg, den hade upphört att fungera 18.30.
Vad hände mellan 18.10 - 18.30? Det skickades ett SMS från Lisas mobil 18.23. Var befann sig Lisa då? Var det avtalat att hon skulle skicka något eller var det nödsignalen till föräldrarna.

Eftersom det inte fanns några spår runt moppen eller någonstans på parkeringen borde det tyda på att den eller de som är inblandade i detta var välkända personer för Lisa.

Pågick det några arbeten i ladan denna kväll?

Men eftersom det SMS som Lisa skrev kl 1823 stod att hon nu skulle köra hem med moppen så nog är det troligt att hon var utanför caféet då och på sin moppe.
Känns långsökt att Lisa skulle börja köra mot hemmet i Skövde och sen helt plötsligt stannat för att sms'a hem att hon var påväg hem......

Tror knappast hon startat sin moppe då något inträffar
2015-06-21, 03:31
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Slut på batteri i mobilen. Tänker att hon ska låna telefonen i cafeet. Hon hämtar nyckeln till caféet i ladan. Inne på caféet möter hon GM...

En 17årig tjej som inte får sin moppe att starta tar sannolikt inte saken i sina egna händer. Då hade hon säkert SMSat till sin militärfar att moppejäveln inte startade
2015-06-21, 03:32
Medlem
Citat:

Moppen funkade säkert och mobilen slutade att fungera där resterna hittades.
Vad som hände under de 15 - 20 min efter att Lisa lämnade fiket är inte kartlagt än.
2015-06-21, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Bröderna är oskyldiga . Polisen har gjort samma miss som dom gjorde i "Kanibalfallet" i Gävle . Tar första bästa o vägrar erkänna att dom gjort fel .

Tycker likadant. Det är mycket som inte stämmer här. Jag tycker att det är ngn som kände till att Lisa skulle ta moped istället för att bli skjutsad. Polisen kände press och tog de första bästa. Ngn har satt dit de och det tycker jag var väldigt planerat. Vi får vänta och se....
2015-06-21, 03:34
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Med tanke på hur en del poliser reagerat samt att vi inte fått dödsorsaken så är
det inte så konstigt att det blir spekulationer.

Själv framförde jag en teori om myrsyra för att förstöra DNAbevis.

Har du kännt lukten av myrsyra?
Den är väldigt genomträngande även i låga doser.
Ingen doft man kommer undan med.
2015-06-21, 03:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Med tanke på hur en del poliser reagerat samt att vi inte fått dödsorsaken så är

Ja i media kan även förekomma en hel del felaktigheter beroende av misstolkningar och felrapporteringar av delvis utomstående som intervjuats. Det många av oss tycker verkar märkligt kanske inte är det för delar av vad som rapporteras kanske inte stämmer. Och jag antar att det är locket på med yppandeförbudet och attt man inte korrigerar felen såvitt man inte tror de allvarligt drabbar utomstående.
2015-06-21, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Teoretiskt tänk
OM dom kört på henne, var hon död direkt eller dödade dom henne senare, eller trodde dom att dom styckade en död person, och i så fall dog p.g.a. av styckningen.

Kan bli kompliserat OM man vill göra det mycket teoretiskt.

Jag tror inte en sekund på olycka, det borde ha kommit fram nu.
Jag tror det är ett grymt jävla överfall med sexuella baktankar.

Jag tror inte att det va den 80åriga gubben som gjorde det.
Men jag kan ju så klart ha fel, vi får se.
2015-06-21, 03:37
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:

Nu vet jag inte om du driver med mig ang myrsyra? Om inte så kan jag bara beklaga att det måste tas till alla medel för att polisen vägrar släppa sekretessen
Ni är roliga ni....och tur är det
2015-06-21, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Men eftersom det SMS som Lisa skrev kl 1823 stod att hon nu skulle köra hem med moppen så nog är det troligt att hon var utanför caféet då och på sin moppe.
Känns långsökt att Lisa skulle börja köra mot hemmet i Skövde och sen helt plötsligt stannat för att sms'a hem att hon var påväg hem......

Tror knappast hon startat sin moppe då något inträffar

Det har inte framkommit var hon befann sig då SMS-et skickades. Det enda som är att moppen stod kvar vid fiket och hon eller någon skickade ett SMS 18.23.
2015-06-21, 03:43
Medlem
Citat:
Moppen funkade säkert och mobilen slutade att fungera där resterna hittades.
Vad som hände under de 15 - 20 min efter att Lisa lämnade fiket är inte kartlagt än.

Hon kan ha kollat sina konton innan SMS till farsan.
2015-06-21, 03:45
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Det har inte framkommit var hon befann sig då SMS-et skickades. Det enda som är att moppen stod kvar vid fiket och hon eller någon skickade ett SMS 18.23.

Okej, så ni har spekulerat i om hon inte befann sig på moppen när sms-et skickades? Har ni kanske spekulerat i om någon tvingat henne att skriva det?
Jisses så långsökt.
(Ni får ursäkta att jag inte läst tråden utan haft såna där 5minuters stunder att försöka läsa delar ni skriver)
Jag såg något inlägg här för några dagar sedan om någon klok person som skrev att uppdatera sig med sociala medier ungefär tio minuter är jävligt kort tid. Jag tror precis som hen.......
Lisa satt på sin moppe och gick igenom facebook och lite annat innan hon skulle ge sig iväg på sin en timmes resväg hem. Inget konstigt utan snarare en självklarhet.
Vad som sen hänt inom några minuter är att någon kommer fram till henne alternativt att någon ropar på henne
Senast redigerad av Kellywoman 2015-06-21 kl. 03:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in