Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-21, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Okej, så ni har spekulerat i om hon inte befann sig på moppen när sms-et skickades? Har ni kanske spekulerat i om någon tvingat henne att skriva det?
Jisses så långsökt.
(Ni får ursäkta att jag inte läst tråden utan haft såna där 5minuters stunder att ta in all goja)
Jag såg något inlägg här för några dagar sedan om någon klok person som skrev att uppdatera sig med sociala medier ungefär tio minuter är jävligt kort tid. Jag tror precis som hen.......
Lisa satt på sin moppe och gick igenom facebook och lite annat innan hon skulle ge sig iväg på sin en timmes resväg hem. Inget konstigt utan snarare en självklarhet.
Vad som sen hänt inom några minuter är att någon kommer fram till henne alternativt att någon ropar på henne

Det var ju intressant att ett ögonvittne träder fram.
2015-06-21, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Har du kännt lukten av myrsyra?
Den är väldigt genomträngande även i låga doser.
Ingen doft man kommer undan med.

Vet precis hur det luktar, bor på landet

Vet inte vad du menar med det sista, är DNA förstört så är det borta.
2015-06-21, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja i media kan även förekomma en hel del felaktigheter beroende av misstolkningar och felrapporteringar av delvis utomstående som intervjuats. Det många av oss tycker verkar märkligt kanske inte är det för delar av vad som rapporteras kanske inte stämmer. Och jag antar att det är locket på med yppandeförbudet och attt man inte korrigerar felen såvitt man inte tror de allvarligt drabbar utomstående.

Om du menar polisens reaktioner så va det på deras egen sida.

Förövrigt har du säkert rätt.
2015-06-21, 03:56
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Det var ju intressant att ett ögonvittne träder fram.

Eller så kanske du skall kalla det ett troligt scenario i ungdomars beteende
2015-06-21, 03:58
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Vet precis hur det luktar, bor på landet

Vet inte vad du menar med det sista, är DNA förstört så är det borta.

Jag tror de hade hittat henne snabbare om det luktat myrsyra där man inte förvarar ensilage.
2015-06-21, 03:59
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte om du driver med mig ang myrsyra? Om inte så kan jag bara beklaga att det måste tas till alla medel för att polisen vägrar släppa sekretessen
Ni är roliga ni....och tur är det

Det skulle jag aldrig göra

Men i det här fallet va jag grymt allvarlig, tyvärr.
2015-06-21, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aallmmaa
Tycker likadant. Det är mycket som inte stämmer här. Jag tycker att det är ngn som kände till att Lisa skulle ta moped istället för att bli skjutsad. Polisen kände press och tog de första bästa. Ngn har satt dit de och det tycker jag var väldigt planerat. Vi får vänta och se....

Jag tror dom ska se sig om efter nån runt Lisas ålder i detta , nån hon kände ..
2015-06-21, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hocest
Har funderat på om moppen inte startade...
Slut på batteri i mobilen. Tänker att hon ska låna telefonen i cafeet. Hon hämtar nyckeln till caféet i ladan. Inne på caféet möter hon GM...

Vad har du fått uppgift om att nyckeln hänge i ladan?
2015-06-21, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammi73
Jag tror dom ska se sig om efter nån runt Lisas ålder i detta , nån hon kände ..

Oavsett det så är det någon som kan området väl,
och mest sannolikt har tillgång till nycklar.
2015-06-21, 04:15
Medlem
Kellywomans avatar
Det jag tycker är det mest häpnadsväckande i detta fall är att allt är så tyst.
Nu menar jag inte att polisen inte går ut med uppgifter.
Men var är alla vännerna? Vi pratar om en 17åring som borde ha fullt av vänner som media borde vara sjukt intresserade att intervjua? Det verkar inte finnas någon pojkvän? Inte alls konstigt men nog när det är en sån söt tjej att det skall finnas väninnor och hon har väl en massa hobbys?
Är det bara jag som reflekterar över att det är märkligt att inte fler nära och kära vill berätta om denna fantastiska tjej?
De kan ju knappast ha fått förbud att snacka.......munkavel?
Senast redigerad av Kellywoman 2015-06-21 kl. 04:22.
2015-06-21, 04:21
Medlem
Citat:
Det jag tycker är det mest häpnadsväckande i detta fall är att allt är så tyst.
Nu menar jag inte att polisen inte går ut med uppgifter.
Men var är alla vännerna? Vi pratar om en 17åring som borde ha fullt av vänner som media borde vara sjukt intresserade att intervjua? Det verkar inte finnas någon pojkvän? Inte alls konstigt men nog när det är en sån söt tjej att det skall finnas väninnor och hon har väl en massa hobbys?
Är det bara jag som reflekterar över att det är märkligt att inte fler nära och kära vill berätta om denna fantastiska tjej?
De kan ju knappast ha fått förbud att snacka.......
De kanske inte vill prata med media det första de gör efter att de fått höra om hennes död?
2015-06-21, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Då måste man vet hur mycket bensin som fanns i tanken från början
Och det vet ingen utom LH. Eller polisen genom att kolla kvitton.

Kolla kvitton?
Om hon tanka fullt dagen innan, hur fan ska de veta hur långt hon kört sen dess?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in