Citat:
Ursprungligen postat av
Butter200
Nu vet inte jag om det stämmer som du skriver att det var över ett år sedan. Men jag har sett i media att en orsak till att bröderna är misstänkta, är att de har en "koppling" till flera platser som brottsoffret haft med att göra, och att kvinnan städat på caféet är en av de saker som betraktas som misstänkt.
Man ska inte lita på allt som står i tidningen, men sådana här uppgifter gör att man anar ugglor i mossen minst sagt. Det låter som riktigt dålig amatördeckare. Guilt by association...
Jag tror egentligen ingenting, skyldiga eller oskyldiga, för av det som framkommit kan man inte dra några sådana slutsatser. Men kvällstidningarna, ialf Expressen, vill få det till att dem är skyldiga. Alltså skriver de att bröderna "kallt" satt och drack kaffe medan sökandet efter flickan pågick. Man ska alltså tänka att de är psykopater. Det kan lika gärna vara tvärtom, att en sån detalj tyder på att de är oskyldiga.
Ja, och att snack från närboende om att en av bröderna, som brukar vara social, var påtagligt inåtvänd under tiden söket pågick kan nog tas med en nypa salt.
Herregud, Lisas försvinnande berörde inte bara oss som skrivit i denna tråd utan i stort sett alla som hade kännedom om det.
De som varit närmast händelsernas centrum bör därför ha drabbats mest av detta hemska. Inte minst polisernas reaktioner vittnat om starkt känslomässigt engagemang.
Om nu någon av bröderna, som varit med om att hitta handsken och tidigt insett att Lisa nog är död, uppträder mer inåtvänt och fåordigt inför folk på bygden, är inte särskilt konstigt.
Betänk att han är lika beklämd över hennes död som vi är Och att han dessutom kanske är misstänkt (blev ju topsad tidigt) - Då är det fan inte lätt att vara en muntergök!