Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 00:21
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att färden gick från caféet till gården är ju ganska troligt.
Jag har tänkt mig möjligheten att dådet kan ha begåtts i ladan där handsken återfanns, av en av bröderna och att kroppen flyttades senare med hjälp av den andre brodern. 2 1/2 timme hade de på sig.
Varför skulle handsken ligga där den låg, undrar man ju?
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-06-21 kl. 00:24.
2015-06-21, 00:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Moppen borde vara på teknisk undersökning...

Jag tror det är en av de första sakerna som testades. Att de testade den innan Lisa hittades med hopp om att finna spår som skulle leda fram till vad som skett med henne.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2015-06-21 kl. 00:24.
2015-06-21, 00:22
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Sannolikt hade det lämnat spår. Däri ingår också att försöka sudda ut spår.

Spår och spår. Blodspår skulle vara en sak. Släpspår i gruset skulle vara en annan. Polisen skulle inte delge oss eller någon annan dessa spår. Åklagaren behöver ju inte delge dessa spår till advokaten om dessa inte går att knyta direkt till deras klient.
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Transporten gjordes (förmodligen) snabbt!

http://www.expressen.se/gt/hundpatruller-soker-igenom-skogsomrade/
Det kan väl inte ha skett med traktor och kärra?
Medlem
Citat:
Säpo borde varit med ...

Nej, dom är faktiskt rätt bra dom och insattsstyrkan får klart godkänt.
Vanliga polisen tycker jag är så där, men smaken är som baken.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Mitt inlägg är ändrat (du är för snabb att svara)

"Nej, av artikeln framgår det att det är den äldre broderns advokat som blivit intervjuad, och till viss del citerad. Den äldre brodern är 35 år, och den yngre brodern är 31 år. Uppgiften att den yngre brodern ska ha överklagat pga svag teknisk bevisning, är helt enkelt en fabricerad textremsa, skriven av en journalist. "

Det är möjligt att journalisten gjort ett misstag, men icke desto mindre är kontentan av det som står i artikeln att den yngre broderns advokat var missnöjd med den tekniska bevisning som fanns.
2015-06-21, 00:23
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500

Bra teori inte helt omöjligt, jag också tänkt på det... Sen har jag funderat på olika transport medel på dessa vägar för att inte stick ut allt för mycket ur normala landsbygden.. En flakmoppe?? de måste väl ändå anses som väldigt normalt i dessa trakter?

Vet inte. Känns mer troligt att hon blivit skrämd av något när hon stått vid moppen. Sett nögon hotfull person som dykt upp. Sen fösrökt springa åt motsatt håll in i ladan kanske för att gömma sig.
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Säpo borde varit med ...

Nope.. De sysslar med övervakning och frågor gällande rikets säkerhet inte med mordutredningar och att leta efter försvunna personer.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Wow Du har löst det för Svenska killar glor naturligtvis inte på brudar Ohhh my god!

Vissa killar glor på brudar, andra på killar, och några glor inte alls, det är jag övertygad om.

Min åsikt är att bröderna har en uppenbar och känd anknytning till caféet vilket gårdsförmannen inte har oavsett hur intresserad han är av tjejer.

Om du släcker din haschpipa och försöker nyktra till lite, gårdsförmannen kan mycket väl ha med saken att göra, jag har inte påstått annat, dock finns det ingenting konkret som talar för att han har det, dessutom så har trion som sagt en känd koppling till caféet, det gör att de är mer intressanta i nuläget tycker jag.
2015-06-21, 00:24
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Caféet var avspärrat och avspärrningarna togs bort under natten/morgonen till tisdag den 9 juni.
Caféet fick hålla stängt fram till tisdag morgon.
Ah fel av mig. Tack för korrigeringen. Dock så står det fast att caféet inte har varit av lika stort intresse som ladan, som fortfarande är avspärrad vad jag vet, i utredningen. Vilket tyder på att inget våld misstänks ha begåtts vid caféet
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Ponera t.ex. att hon blev hotad med en kniv. Då kanske hon följde med utan att göra något motstånd.

Inget motstånd - inga spår.

Håller med.
Nånting fick henne o lämna moppen med nycklarna i o hjälmen på huvet, i handen.

Glömt ngt på cafet.

Nån hon kände o trodde d skulle bara ta en minut.

Hot.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Enda skälet till att svenska snuten ens klarar upp brott är pga folk älskar o gola. Deras kompetens är föga o skulle d inte vara för alla välvilliga tipsare så skulle inte mycket klaras av.

I sådana här fall är det tillåtet att gola...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in