Jag tror att LH har lämnat cafe-området frivilligt tillsammans med Gärningsmannen/Kvinnan
AJ verksamhet:
http://www.ratsit.se/9696122168-GUM_Egendom_Kommanditbolag
AJ Blomberg egendom:
http://www.hitta.se/kartan!~58.54573,13.33324,14z/tr!i=1oSX827r/tileLayer!l=1/geocode!
l=58.54672:13.33206!z=14
Om man gör mättningar på Hitta-kartan över området och mäter från Cafet till Martorp får man fram fäljande info:
Avstånd= 2,3 km, 22 min att gå, 8 min cykla, (borde då rimligen ta ca 4 min med bil eller moped).
Man säger ju att LH skickade SMS 18:23 och att mobilen dog 18:30, det ger ca 7 min.
Lite tänkvärt tycker jag .....
Hon kan ha tappat handsken, då det ev skall finnas travhäster i närheten kanske hon gick ditt för att titta på hästar, någon gång under söndagen eller när hon slutat och när hon skulle köra i väg märkte hon att hon fattades en handske och gick för att leta efter den.
Mina teori är att en person hon känner har gått fram till henne, hon har sagt att hon skall köra hem, personen har kanske varit gåendes, och frågat vilken väg hon skall köra och sagt att det är samma väg som jag skall åt.
LH och personen har kanske kommit fram till att samåka på mopeden in bit. Eventuellt att personen frågat om han får köra och att LH sitter bakpå mopeden.
Sedan har dom åkt iväg mot Martorp och kanske kan LH ha ramlat av moped och slagit ihjäl sig.
Personen som kört mopeden får panik och ser hela sitt liv bli förstört och börjar då ta en massa felaktiga beslut och ett av dom är att först gömma kroppen fort och temporärt där olyckan skede och sedan fort som bara den köra tillbaka mopeden till där den stod från början.
Alternativt:
Om hon skulle tagits av dagga vid cafet eller ladan så finns där gott om ställen att gömma henne, tycker det är ändå en bit att flytta kroppen från cafet till där kroppen hittades.
Jag tror KH har dött i närheten av MGM bostad och dom gömt kroppen där tillfälligt utomhus och sedan flyttat kroppen, mest logiskt, och sedan flyttat den till Mantorp det enda som är rimligt då man har undersökningar vid cafet och ladan.