Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 23:29
Medlem
Ravsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ketchup25000
Bussen gick 18:20 och alltså måste kollegorna lämnat i alla fall 18:15. Då pratar vi minst 8 minuter. Det är fortfarande för lång tid. Det tar 1 max 2 minuter att skicka iväg ett kort SMS. Om det nu var blåsigt så tror jag inte man står där och "donar" i onödan. 5 minuter hade jag kunnat acceptera.
Detta undrar jag med. Några tankar:

* Det enklaste: om hon var så bra klädd att hon klarade att köra moped i blåsten så klarade hon nog ca. 10 minuter sittandes på en parkerad moped. Och när man kollar telefonen och skickar SMS blir lätt "bara 2 min" till 10.

* Hon kan ha gått till ladan för vindskydd? (Några i tråden säger att hon i så fall borde ha kört till ladan... Då leder väl denna tanke till slutsatsen att GM körde tillbaka mopeden.)

* Hade hon något mer än påsen med sig? En handväska eller ryggsäck? I så fall kan tänkas att hon ägnat någon minut åt att leta efter något (exv. mobilen, handskarna och/eller nycklarna till mopeden).
2015-06-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Dock tror jag inte att man skulle transportera enstaka kroppsdelar i påsar, av etiska skäl.
Men visst är det lite konstigt att man inte sett när dom forslade bort kroppen, ingen tidning hade missat det
2015-06-20, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robynfan50
Då finns det två CB. Den andra står AJ betydligt!! närmare
Trollhättan?
2015-06-20, 23:30
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
CB=
https://www.facebook.com/chrsto**er.ber**ren2/about
**1=f
**2=g
Tja du får ursäkta
1. En sån länk med asterisker leder ingen vart och när man själv byter kommer ju alla med samm namn upp, så vad är det du tänker vi ska se?
2 jag ser en ung man, vad är det med honom..... ?
2015-06-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Även om det inte är en teori så är det ett naturligt sätt att träffas, ljusår ifrån tjuvar och annat konstigt som skulle ha uppenbarat sig där bakom caféet, älg har också nämnts.

Jag tror faktiskt att Lisa och gärningspersonen bara råkade korsa varandras vägar och söker därför vettiga förklaringar till hur det kunde slumpa sig, som en motvikt till invecklade hypoteser om precis vad som helst. Att gärningspersonen avsåg att hämta något eller bara var ute på promenad känns spontant som rimliga förklaringar tycker jag.

Jag har tittat på vad jag tror är den yngre broderns tycke och smak på Youtube, ett par klipp med tjejer som förefaller att vara i Lisas ålder som dansar hemma framför spegeln, även i övriga klipp genomgående långhåriga tjejer. Behöver inte betyda något men om det är rätt person så kan det säga något om varför han eventuellt blev intresserad av Lisa just där och då, om han nu blev det.

Jag tycker att det är svårt att se något tydligt som pekar på att mordet var planerat eller inte, dock lutar jag åt oplanerat då kroppen och tillhörigheter återfunnits på platser och sådant sätt att det förvånar mig, ett hafsverk. Gärningsmannen har inte förberett sig väldigt noga tycker jag.

Om mordet har föregåtts av ett sexuellt övergrepp, vilket jag tror, så har det varit en impulsiv handling, tillfället uppstod och det var inte genomtänkt, stressad och rådvill dödar han Lisa då han inser att han inte kan komma ur situationen på något annat sätt.

Det är vad jag tror just nu.

Tror du har kollat på polackens fb, han som var fb-mgm innan litauerna uppdagades.
2015-06-20, 23:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miggs
Är verkligen blod tjockare än vatten? Det är väl inte helt omöjligt att bara EN av bröderna är involverade? En av dem ställer till för alla tre och försöker städa upp efter sig efter bästa förmåga. Jag är hyggligt tight med min bror men inte skulle jag vilja dra in honom och hans fru om jag mördat någon. Kanske hade jag suttit och hållit käft med honom och svägerskan i samma häkte och vetat att de klarar sig till sist när sanningen kommer fram och om inte på annat sätt när jag erkänner).

En av bröderna kan kanske gjort sina egna planer som Fredo i Gudfadern medan två av de häktade inte har en aning, eller tvingats hjälpa odågan till bror efter fait accomplie. (George och Lennie) För mig är det helt uteslutet att slinten slås simultant på två bröder och ens hustru samtidigt - om det inte finns ett ekonomisk motiv i bakgrunden (utpressning / hot / utnyttjande ifrån godsägare, baltmaffia el andra kriminella masterminds vilket ingen av bröderna verkar vara).

Att en av bröderna var GM och den andre möjligen hjälpte till att undanröja bevis tror väl de flesta som funderat kring detta.
2015-06-20, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Trollhättan?

Japp.
2015-06-20, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Det egendomliga är att AJ kan hitta någon handske överhuvudtaget , eftersom ladan redan har genomsökts av polisen.
Helt klart så vet han mer än vad han säger, det behöver inte vara han själv men han skyddar någon som står honom nära och har förmodligen lånat ut nyckel till Martorp om personen inte själv hade en
2015-06-20, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Vad är? Jag undrar om du vet hur dåligt och krypterat ett sådant minne blir på kort tid, i synnerhet ju mer man tänker och diskuterar det man minns.
Jag tror inte någon var i närheten blir snabbt jag är 100% säker på att ingen var i närheten.

En bil du tror var röd kan bli 100% röd fast den egentligen var lila osv..

Det var inte det jag menade. Man kan inte utgå ifrån att vissa personer p g a ålder eller kön skulle vara sämre ögonvittnen.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Tja du får ursäkta
1. En sån länk med asterisker leder ingen vart och när man själv byter kommer ju alla med samm namn upp, så vad är det du tänker vi ska se?
2 jag ser en ung man, vad är det med honom..... ?
Han er ladugårdsförman, hos Blomberg Egendom
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Ni kan ju släppa den där teorin att hon blivit grisfoder. Det skulle innebära att polisen skulle behövs avliva alla grisar och sedan rensa maginnehållet på dem. Och de har vi inte sett att de gjort. Det verkar för övrigt inte finnas några grisar heller.

Grisar syns, hörs och luktas - är det ingen som haft vägarna förbi Martorp och kollat och kan rapportera!? Eller har grisarna transporterats bort? Och om det inte finns grisar, varför är det hö på golvet? Gammalt hö från förr när det fanns grisar?
2015-06-20, 23:35
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitewolf
Men är det 100% säkert att det är Lisa som smsat?

Nej. Men smset gick till pappan. Tror de flesta GM som skickar ett fejkat sms skickar det till mamman.

Citat:
Ursprungligen postat av JaDetArJag
Äntligen kan jag skriva i tråden. Jag har följt tråden sedan Lisa försvann och har läst nästan alla inlägg.
Så tänker jag grundad på FB-tråden och tidningarnas utlåtande.

Många har undrat vad som kan ha skett efter att LH lämnade jobbet. Det är ganska vanligt att arbetskollegor stannar kvar ett tag på parkeringen och pratar. Stannar kvar ett litet tag.

Välkommen in i tråden.

Lisa och kollegorna stod inte kvar och småpratade den här kvällen . En tjejen hade bråttom, skulle med en buss och den andra tjejen skjutsade henne till busshållplatsen.

Citat:
Ursprungligen postat av karlsson000
Tycker ni att det är konstigt att MGM inte hjälpte till vid sökandet av L? Hur mycket tar dom del av svenska nyheter och media, jag tänker eftersom dom inte kan språket (så bra?). Att L var försvunnen kände dom ju till men angående MP, vad visste dom om dom? Visste dom att det var en frivillighets organisation och att dom kunde delta? Kanske visste dom inte hur dom skulle göra eller vem dom skulle kontakta/vända sig till när många människor kom på ägorna. Oavsett om dom är oskyldiga kan ju just den saken bero på okunskap.

De hade ett jobb att sköta. Så enkelt är det. Alla får inte automatiskt ledigt för att gå med MP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in