Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 23:10
Citat:
Ursprungligen postat av SoFabulous
Är det inte affärskollegan som äger grishuset som blivit nämnd tidigare (?)
Kanske det?
2015-06-20, 23:10
Medlem
Ni kan ju släppa den där teorin att hon blivit grisfoder. Det skulle innebära att polisen skulle behövs avliva alla grisar och sedan rensa maginnehållet på dem. Och de har vi inte sett att de gjort. Det verkar för övrigt inte finnas några grisar heller.
2015-06-20, 23:11
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vet man vad det stod i SMS:et? Kanske hade hon problem med att starta mopeden?

Den var felfri. Tror pappan eller polisen startade den.
Medlem
Okej, vad vet vi om den där C B?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Mycket talar för att GM visste att Lisa åkte moped. Man kan nästan ta det för givet.
Det är för otroligt att någon slumpmässig GM dyker upp från ingenstans.
Om GM visste att det var första gången är inte lika säkert, men det ökar sannolikheten. Likaså bör kännedom om rutinerna vid stängning och allt som har med personalen att göra vara vägledande för en potentiell GM.

Det här med att telefonen stängs av...Jag tänker mig att det måste bero på att GM ska förflytta BO från området. Annars finns ingen rimlig anledning att slå av den.

En avslagen telefon är också en telefon, om ni förstår vad jag menar!

(Dagens gåta kanske )

Alla som har ett IQ över sin egen skostorlek vet att man inte tar med sig sin egen telefon när man begår ett allvarligt brott.

Har du mördat någon & du bestämmer dig för att ta med dig kroppen samt dennes mobiltelefon så är det bland det första man gör att stänga av saker som polisen kan spåra. Det behöver man inte heta Einstein i efternamn för att förstå.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Mycket talar för att GM visste att Lisa åkte moped. Man kan nästan ta det för givet.
Det är för otroligt att någon slumpmässig GM dyker upp från ingenstans.
Om GM visste att det var första gången är inte lika säkert, men det ökar sannolikheten. Likaså bör kännedom om rutinerna vid stängning och allt som har med personalen att göra vara vägledande för en potentiell GM.

Det här med att telefonen stängs av...Jag tänker mig att det måste bero på att GM ska förflytta BO från området. Annars finns ingen rimlig anledning att slå av den.

En avslagen telefon är också en telefon, om ni förstår vad jag menar!

(Dagens gåta kanske )

Ja, det ter sig mycket sannolikt att GM har kännedom om stängningsrutinerna. Vilket jag tycker borde stärka misstankarna kring MGM eftersom dom väl befunnit sig på andra sidan vägen och har under lång tid kunnat studera rutinerna.
2015-06-20, 23:13
Medlem
CB=
https://www.facebook.com/chrsto**er.ber**ren2/about
**1=f
**2=g
2015-06-20, 23:14
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En av tjejerna hade för vana att titta kring byggnaden, antagligen på väg till bilen och ifrån bilen, när hon rullade hemåt, alltså inget spaningsarbete, bara en snabb koll om någon uppehåller sig invid caféet.

Vad min poäng var är att det kan ha funnits personer i närheten som de inte la på minnet eller ens såg för den delen trotts att de kollade lite extra...

Ett par som kommer gåendes kanske inte ser tillräckligt lömska ut för att tas som inbrottstjuvar och är kanske inte heller något som är anmärkningsvärt nog att lägga på minnet..
Medlem
Jeg vet ikke om dette har blitt nevnt før i tråden, men prøver. Fant denne kommentaren på en instagram side til minne om Lisa. :
Citat:
Lisa HADE berättat att hon hade problem att vissa hade sakt att hon var inte som alla andra och att hon var bitchig. Men jag trodde att hon aldrig skulle lämna oss såhär. Hon & jag skulle faktiskt träffas i sommar... Det gick ju bra

https://instagram.com/p/3_XqcMtCss/?taken-by=lisaholm._rip
Medlem
Storebroderns försvarsadvokat uttalar sig, lite mer generellt (får ju inte gå in på detaljer):

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2753120-mordmisstankta-i-lisa-fallet-ska-forklara-sig?ref=yfp

Citat:
- Åklagaren och polisens uppgift är att verka för sakens utreds brett. De får inte bara leta efter att bevis som gäller de häktade personerna. De måste leta åt alla håll och inte arbeta ensidigt. Annars kan det bli väldigt fel och det är ingen betjänt av, säger hon.
Citat:
- Jag har suttit med vid varje förhör och det som har presenterats hittills bedömer jag saknar grund för häktning på sannolika skäl och det är jag därför har överklagat. I annat fall hade jag avrått min klient från att överklaga.
Senast redigerad av Butter200 2015-06-20 kl. 23:17.
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Den var felfri. Tror pappan eller polisen startade den.

Kan iofs ha krånglat när hon höll på. Kanske fick hon igång den till slut, men kom aldrig iväg innan GM dök upp.
2015-06-20, 23:15
Medlem
Bussen har antagligen gått från Källbytorp väg 44. Vasttrafik.se
Kan inte ge er klarhet för den sidan var nog den sämsta jag någonsin använt mig av!
Bussen går 18:20 därifrån, tåget från blombergs station går väldigt sällan, 20:47 den angivna kvällen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in