Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 23:15
Medlem
SoFabulouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Ni kan ju släppa den där teorin att hon blivit grisfoder. Det skulle innebära att polisen skulle behövs avliva alla grisar och sedan rensa maginnehållet på dem. Och de har vi inte sett att de gjort. Det verkar för övrigt inte finnas några grisar heller.

Fast finns fler utrymmen där eller hur. Så behöver inte vara en teori om grisfoder eller hur.
2015-06-20, 23:15
Medlem
Inte BC, men CB

Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Okej, vad vet vi om den där C B?
Han kan gå så mye han vil omkring på stedet, uten at noen finner det merkverdig, fordi han arbeider der.
Nå har oldingen AJ blitt diskutert i det uendelige. Mye mer trolig med BC
Retting: Inte BC, men CB
Senast redigerad av RumleGaasegg 2015-06-20 kl. 23:22. Anledning: felstavning
2015-06-20, 23:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Alla som har ett IQ över sin egen skostorlek vet att man inte tar med sig sin egen telefon när man begår ett allvarligt brott.

Har du mördat någon & du bestämmer dig för att ta med dig kroppen samt dennes mobiltelefon så är det bland det första man gör att stänga av saker som polisen kan spåra. Det behöver man inte heta Einstein i efternamn för att förstå.

Gäller kanske om brottet är planerat? Barnavdelningen, skoaffären?

En stressad person kan begå misstag, bland annat att inte stänga av sin egen eller offrets mobiltelefon.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
CB=
https://www.facebook.com/chrsto**er.ber**ren2/about
**1=f
**2=g

& lägg till ett i https://www.facebook.com/chr(i)sto**er.ber**ren2/about
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Recce
Fan, skulle vilja höra det du hör men har lyssnat 20 gånger och hittar inget RE. Jag tror mer och mer att det är ett slarvigt avslut på ordet och ingen fadäs.

Visst, det är ju inte som att han rullar på R:et som en fullblodsskotte eller något, så det är ju i avtagande, lite "slarvigt" som du säger, men att alla tre stavelserna är där är tydligt för mig även om R:et är väldigt mjukt. Det avslutande e:t är tydligare och vad som markerar.
2015-06-20, 23:18
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Storebroderns försvarsadvokat uttalar sig, lite mer generellt (får ju inte gå in på detaljer):

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2753120-mordmisstankta-i-lisa-fallet-ska-forklara-sig?ref=yfp

Att advokaten uttryckligen säger att det saknas grund för häktning på sannolika skäl talar för att det inte finns någon teknisk bevisning än som binder honom till brottet.

Därmed inte sagt att det ävan saknas teknisk bevisning mot den yngre brodern.
2015-06-20, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Gäller kanske om brottet är planerat? Barnavdelningen, skoaffären?

En stressad person kan begå misstag, bland annat att inte stänga av sin egen eller offrets mobiltelefon.

Men nu har denna man inte begått några misstag med offret eller sin egen telefon, vilket tyder på att detta inte var det första offret. Misstaget är "handsken" och hur den hanterades, tror jag.
Medlem
Citat:
Han kan gå så mye han vil omkring på stedet, uten at noen finner det merkverdig, fordi han arbeider der.
Nå har oldingen AJ blitt diskutert i det uendelige. Mye mer trolig med BC
C B och P C är ju alltså två st yngre med lokalkännedom
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att advokaten uttryckligen säger att det saknas grund för häktning på sannolika skäl talar för att det inte finns någon teknisk bevisning än som binder honom till brottet.

Därmed inte sagt att det ävan saknas teknisk bevisning mot den yngre brodern.

Nej, självklart. Lillebroderns försvarsadvokat har också överklagat, men jag har inte hittat något uttalande.
2015-06-20, 23:20
Medlem
Citat:
CB=
https://www.facebook.com/chrsto**er.ber**ren2/about
**1=f
**2=g

Tack. Det saknas ett i, det skall vara Christo**er
2015-06-20, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Inte för att vara grotesk, men alla fynd det talas om, skulle inte en del av fynden kunna vara delar av LH och det man senare hittade på Martorp var ev. huvud och bålen, då borde man kunna få ut det i två påsar, som då kan passera förbi ganska så omärkt

Undrar också varför det inte finns ngn bild på när kroppen bärs bort.
Det e väl inte så ovanligt med en bild på en insvept kropp som börs bort?
Kan ju i o för sig vara av respekt för LH och anhöriga.
2015-06-20, 23:21
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det där är en förutfattad mening som inte är bra att ha i tex utredningssammanhang. Det kan leda till tankefel.

Vad är? Jag undrar om du vet hur dåligt och krypterat ett sådant minne blir på kort tid, i synnerhet ju mer man tänker och diskuterar det man minns.
Jag tror inte någon var i närheten blir snabbt jag är 100% säker på att ingen var i närheten.

En bil du tror var röd kan bli 100% röd fast den egentligen var lila osv..
Senast redigerad av hashish-boy 2015-06-20 kl. 23:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in