2015-06-20, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet
Hej! många kvinnor nu för tiden säger att de tycker det är löjligt med killar som slåss. Är det verkligen så att dem tycker det? Naturligt sätt borde det vara en fördel med killar som kan slåss för att försvara familjen, och det borde väl kvinnors reptilhjärna gå igång på? Så varför säger vissa kvinnor att de inte gillar killar som kan slåss? Eller är det bara för dessa kvinnor aldrig haft nån pojkvän som KAN slåss och därför låtsas de inte lägga nån större tyngd över det?

Jag gillar att han kan slåss, men skulle bara gilla om han gjorde de när de behövdes, t ex självförsvar
Citera
2015-06-20, 22:31
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Jaha, så det är alltså avtändande om killen inte kan försvara sig fysiskt? Det visste jag faktiskt inte

Alltså, det är ju inga vilda krav jag har. Det räcker gott med en helt normal kille. Det som är avtändande är om han är klenare än mig, om jag tror att han kommer att fly och lämna mig att bli anfallen för att han blir så rädd, eller om han helt enkelt kommer att VÄLJA att inte försvara mig för att han inte bryr sig typ. De allra flesta vanliga killar "duger" gott i den här bemärkelsen.
Citera
2015-06-20, 22:35
Medlem
OnlyHates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Alltså, det är ju inga vilda krav jag har. Det räcker gott med en helt normal kille. Det som är avtändande är om han är klenare än mig, om jag tror att han kommer att fly och lämna mig att bli anfallen för att han blir så rädd, eller om han helt enkelt kommer att VÄLJA att inte försvara mig för att han inte bryr sig typ. De allra flesta vanliga killar "duger" gott i den här bemärkelsen.

Mitt inlägg till dig vill du uppenbarligen inte svara på, så jag utgår från att jag hade rätt!
Citera
2015-06-20, 22:35
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Är tanken kopplad till instinkt eller skulle du själv lika gärna kunna försvara er familj eller ser du det som mannens uppgift om situation skulle uppstå?

Jag skulle själv göra allt jag kan för att försvara oss i en farlig situation men jag tror att han skulle vara bättre på det, både pga hans storlek, mentalitet, kunskap och, ja, allt annat Så jag tror att det är en blandning av instinkt och praktiska skäl. Jag tror och hoppas dock att jag skulle göra vad jag kan, beroende på situationen. Jag är duktig på att medla i konflikter och lugna upprörda män, så kanske skulle jag testa det om det vore lämpligt. Om någon med våld bröt sig in vårt hem med avsikt att skada oss så vet jag var hagelbössan står och hur man hanterar den... Så det beror helt på situationen. Jag skulle nog förvänta mig att han tog största delen av ansvaret för att försvara oss, dock.
Citera
2015-06-20, 22:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn

Du förväntar dig att någon annan ska offra sig för dig alltså, annars blir du direkt avtänd har jag förståt dig rätt? Är inte du feminist? då ska det ju vara jämställt! då kan du och dina systrar för en gång skull försvara mannen när det blir hett om öronen.
Citera
2015-06-20, 22:38
Medlem
TheAlamos avatar
Det är alltid bra att kunna slåss. Det är klart att tjejer gillar att veta om att han kan om det skulle behövas. Jag är kampsportare i grunden och det vet personer som känner mig om och så räcker det så. Sen har jag alltid varit en lugn och försiktig kille som inte alls vill slåss om jag inte måste och det vet tjejerna om med, vilket är bättre än att vara en idiot. Jag behöver inte spöa någon snubbe bara för att visa att jag kan utan det räcker med vetskapen att jag kan göra det om jag vill eller behöver. Den tryggheten är inte bara viktig för en själv utan för brudar också.
Citera
Medlem
Nej, det är inte attraktivt. Enligt mig.
Citera
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Det är av denna anledning som 8 av 10 tjejer också gillar vältränade större muskulösa killar.
För ni tror att det är dom som kan försvara er i alla lägen, någon gång hoppas jag att du hamnar i en sån situation, och du kommer inse att det inte har med storleken att göra.

Desto större dom är desto hårdare faller dom!

Jag tror inte att man måste vara stor för att kunna slåss. Jag tror att det främst handlar om mentalitet, kunskap och träning. Men jag vet väldigt lite om våld.
Citera
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHate
Mitt inlägg till dig vill du uppenbarligen inte svara på, så jag utgår från att jag hade rätt!

Och jag utgår ifrån att du inte kan slåss.
Citera
2015-06-20, 22:39
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Det är alltid bra att kunna slåss. Det är klart att tjejer gillar att veta om att han kan om det skulle behövas. Jag är kampsportare i grunden och det vet personer som känner mig om och så räcker det så. Sen har jag alltid varit en lugn och försiktig kille som inte alls vill slåss om jag inte måste och det vet tjejerna om med, vilket är bättre än att vara en idiot. Jag behöver inte spöa någon snubbe bara för att visa att jag kan utan det räcker med vetskapen att jag kan göra det om jag vill eller behöver. Den tryggheten är inte bara viktig för en själv utan för brudar också.

Precis! det räcker med att folk ser örat på en för att de ska fatta att detta är inte en person man går på ostraffat
Citera
2015-06-20, 22:40
Medlem
Generellt sett så gillar inte våld och gillar inte någon som slåss bara för att. Däremot är det positivt om killen/mannen kan försvara sig själv eller mig om det skulle behövas.
Citera
2015-06-20, 22:41
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du förväntar dig att någon annan ska offra sig för dig alltså, annars blir du direkt avtänd har jag förståt dig rätt? Är inte du feminist? då ska det ju vara jämställt! då kan du och dina systrar för en gång skull försvara mannen när det blir hett om öronen.

Jag är inte feminist och det här är en av de punkterna där jag tror att män och kvinnor skiljer sig.

Men det är klart att jag inte skulle lämna min kille att bli spöad och rädda mig själv, eller inte göra någonting om nån hoppade på honom. Självklart skulle jag göra min del för att försöka rädda oss båda. Men om typ ett hotfullt gäng skulle närma sig när jag är ute med en kille förväntar jag mig att han ställer sig framför mig och markerar att jag är med honom, ja.

Inte typ "oh dom där ser läskiga ut, jag sticker nu, du får väl ringa polisen om dom gör nått!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in