2015-06-20, 13:29
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
De flesta i tråden har dock reagerat på att ett fåtal person inte velat ge sig in i någon slags brottningsmatch med en våldtäktsman, vilket de anser vara något slags villkor för att få kalla sig man i deras märkliga tankar. Det är ju förståeligt att inte vela ingripa då jag har svårt att tänka mig att någon som våldtar har något emot att knivhugga någon. Att inte larma 112 hade dock varit sjukt beteende, men precis som jag tror att få av de som säger att de skulle ingripa fysiskt faktiskt hade gjort det, så tror jag det är få av de som säger att de inte skulle ringa 112 som inte skulle ringt 112 om det hänt på riktigt.

Men att hoppa på någon som våldtar en kvinna är inte speciellt svårt, om du vet vart du ska slå så är han väck ganska fort.

Men skulle inte göra det pga att det inte var någon som hjälpte mig när jag blev påhoppad, och pga de du länkade tidigare om han som blev anhållen själv pga att han hjälpte en kvinna som blev utsatt för våldtäkt...

Men skulle antagligen ringa 112.
Citera
2015-06-20, 13:39
Medlem
MissFitt73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag vet vad asperger är, och jag bryr mig om andra mer än jag bryr mig om mig själv

Mm de skulle jag nog göra, men tänker inte "hjälpa" någon eftersom det inte var någon som hjälpte mig när jag blev påhoppad av 2st jag klarade mig ändå.

Ok så bara för att ingen hjälpte dig så ska du ge igen. Moget av dig...
Man behöver inte fysiskt ingripa men att bara gå förbi utan att larma och påkalla hjälp är extremt äckligt beteende.
Citera
2015-06-20, 13:43
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Ok så bara för att ingen hjälpte dig så ska du ge igen. Moget av dig...
Man behöver inte fysiskt ingripa men att bara gå förbi utan att larma och påkalla hjälp är extremt äckligt beteende.

Får vara hur omoget de vill! jag har liksom inget tvång på mig att hjälpa någon människa... däremot kan jag ringa efter polisen...

Visst skulle jag hoppa i och simma till en person som håller på att drunkna, men då gäller det livet på en person, eller om ett barn blir utsatt.
Citera
2015-06-20, 13:45
Medlem
AdjooooglEs avatar
Hade enbart ringt 112. Inget mer.
Citera
2015-06-20, 18:42
Moderator
Strix m/94s avatar
Förmodligen hade jag väl försökt göra det. Problemet är att eftersom jag hatar sexualförbrytare så är risken att min belöning hade blivit fängelse, när jag säkerställt att förövaren utträtt ur genpoolen.
https://www.youtube.com/watch?v=mRA5FBtbHHM
Citera
2015-06-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Förmodligen hade jag väl försökt göra det. Problemet är att eftersom jag hatar sexualförbrytare så är risken att min belöning hade blivit fängelse, när jag säkerställt att förövaren utträtt ur genpoolen.
https://www.youtube.com/watch?v=mRA5FBtbHHM

Men samtidigt, om det var du som blev våldtagen hade kvinnan hånat dig och antagligen blivit tänd på gärningsmannen, en riktig uppvisning i dominans ju.
Citera
2015-06-20, 20:23
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realrecognizereal
Men samtidigt, om det var du som blev våldtagen hade kvinnan hånat dig och antagligen blivit tänd på gärningsmannen, en riktig uppvisning i dominans ju.

Fullt möjligt. Men det kommer förstås en annan dag också...
Citera
2015-06-20, 20:26
Bannlyst
Ja det skulle jag, eftersom jag inte hatar kvinnor
Citera
2015-06-20, 21:52
Medlem
Nandus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Fullt möjligt. Men det kommer förstås en annan dag också...

Ska du ut och hämnas dagen efter? Ledsen att göra dig besviken, men sannolikheten att du får tag i gärningsmannen är liten, dessutom tror jag du överskattar din egen förmåga att härda ut, tror inte du hade varit i skick att utföra någon hämnd efter du drabbats.
Citera
2015-06-21, 00:30
Medlem
Jag skulle inte bara gå därifrån. Skulle nog få hemskt dåligt samvete om jag bara
skitit i det
Citera
2015-06-21, 00:35
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nandu
Ska du ut och hämnas dagen efter? Ledsen att göra dig besviken, men sannolikheten att du får tag i gärningsmannen är liten, dessutom tror jag du överskattar din egen förmåga att härda ut, tror inte du hade varit i skick att utföra någon hämnd efter du drabbats.

Det kan man aldrig veta. Men man kan hoppas...
Citera
2015-06-29, 21:54
Medlem
Jag skulle åtminstone ringa 112.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här