2015-06-19, 15:54
Medlem
Extreme75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Ja, eftersom mördaren lämnade sperma i Gerd och med DNA test hade Möller naturligtvis friats.

På den tiden fanns inga tillförlitliga dna. Jag läste en artikel för något år sedan om detta där en jurist uttalade sig om att Olle skulle frikänts på grund av bara indicier.
Vi läser varje dag att. "Bevisats vara på brottsplatser" inte räcker för fällande dom.
Citera
2015-06-20, 12:21
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ja, eftersom mördaren lämnade sperma i Gerd

Vad har du för källa på ovanstående?
Citera
2015-06-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaltzingMatilda
Det finns ingen källa bara fantasier och båg.
Citera
2015-06-20, 13:38
Medlem
Extreme75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolsjevik

Förmodligen läste jag artikeln någonstans här i forumet.
Citera
2015-06-20, 14:52
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:
Ja, eftersom mördaren lämnade sperma i Gerd och med DNA test hade Möller naturligtvis friats.

Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Extreme75
Förmodligen läste jag artikeln någonstans här i forumet.

Då ska jag upplysa dig om att enligt obduktionsprotokollet hittades ingen sperma.
Citera
2015-06-20, 15:07
Medlem
Extreme75s avatar
Citat:
Då ska jag upplysa dig om att enligt obduktionsprotokollet hittades ingen sperma.

Exakt. Det hade jag också för mig att man inte hade hittat.
Citera
2015-06-20, 15:49
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Extreme75
Exakt. Det hade jag också för mig att man inte hade hittat.

My bad, jag skulle ha skrivit att jag vill upplysa er om att inget sådant fynd gjordes.

Min citering i #342 syftar på att Mr-Mr hävdar att sperma fanns. Vad menar du med att uppgiften fanns i en artikel?
Citera
2015-06-20, 15:56
Medlem
Extreme75s avatar
Citat:
My bad, jag skulle ha skrivit att jag vill upplysa er om att inget sådant fynd gjordes.

Min citering i #342 syftar på att Mr-Mr hävdar att sperma fanns. Vad menar du med att uppgiften fanns i en artikel?

Jag skrev i fel inlägg. Ursäkta mig.
Citera
2015-07-06, 23:49
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=TCBDquc6T8k

Helt horribelt att han blev dömd överhuvudtaget.
Någon åklagare/annan viktig person i utredningarna av dessa fall
måste ha haft något personligt emot Olle.
Citera
2015-07-08, 17:32
Medlem
Citat:

Det är inga fantasier, läs mördaren i folkhemmet, där står det klart och tydligt, en fullgången våldtäkt. Och det betyder i klarspråk DNA spår.

Men då kunde man inte genera DNA och man visste heller inte vad DNA var för något.
Idag står det klart att det var Fjällström som var mördaren i och med att alla vittnesmål som såg honom och hans bil påtalade detta hela tiden, att mannen endast var lik Olle Möller, Olle Möller ägde inte en fyradörrars bil som mördaren gjorde.
Dessutom fanns det tydliga vittnesmål av bilen med flickan i och en man på den plats Gerd senare hittades, detta ägde rum samtidigt som Olle Möller gick från den båt han hämtat varor från, domarna skrämde vittnena till att ändra sina vittnesmål genom att hota med fängelse för mened.
Ytterst rättsvidrigt i dagens synvinkel.
Citera
2015-07-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
https://www.youtube.com/watch?v=TCBDquc6T8k

Helt horribelt att han blev dömd överhuvudtaget.
Någon åklagare/annan viktig person i utredningarna av dessa fall
måste ha haft något personligt emot Olle.

Det handlade endast om att sätta dit någon för mordet på Gerd, Notarie Nothin hade gett order att någon måste dömas för detta eftersom de släppt Olle på grund av de starka vittnesmål som fanns dels om mördaren, samt Olles alibi.

Sedan var Olle förmodligen en person med bokstavskombinationer, han var ytterst ovanlig som person i dåtida ögon, han följde inte gängse regler och normer.
Ordningsmakten började avsky hans beteende och grundade sina misstankar mot honom på grund av hans beteende.

Han gjorde ett dumt misstag, eftersom mördaren hade haft hund i bilen och hade potatissäckar i bilen så stämde detta med Olle Möller, samt med minst 150 personer till.
Så han började babbla om sin oskuld för en vaktmästare på den idrottsplats han tillhörde, vilket fick vaktmästaren att ringa tips om Olle.

När polisen uppmärksammat hans märkliga beteende där han ömsom grät och ömsom rasade ut i vrede stärktes misstankarna.

Men Vittnesmålen berättade om en annan person med en annan bil än Olle och Olle hade alibi.

Där släpptes Olle, senare när ordern att lösa fallet kommit kom en polis på att kolla tiden det tog att köra flickan till mordplatsen med de tider Olle hade alibi för så tänjde de på alibit, långt omsider fick de vittnet för Olles alibi att ta tillbaka sitt vittnesmål, samt att det kom in ett felaktigt vittnesmål att Olle tvättat bilen efter mordet, men senare kom det fram att detta var inte morddagen utan flera dagar senare.

Det var därför han fälldes för Gred i korta ordadrag.

Det andra mordet dömdes han för endast på grund av Gerd mordet, när han sedan satt inne greps Fjällström för Kerstin mordet och han erkände Gerd mordet redan när polisen hämtade honom, men det är idag man ser kopplingen till att han mördade Gerd.

Och Fjällström stämmer exakt med FBI:s gärnimgsmannaprofilering, samt i hur sådana mord går till, han var dessutom dömd för ett flertal övergrepp sedan tidigare.
Citera
2015-07-08, 18:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Färnström 1955.

Kerstin-mordet sommaren 1955 begicks av Färnström - inte Fjällström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in