Citat:
Ursprungligen postat av
Mr-Mr
Det är inga fantasier, läs mördaren i folkhemmet, där står det klart och tydligt, en fullgången våldtäkt. Och det betyder i klarspråk DNA spår.
Men då kunde man inte genera DNA och man visste heller inte vad DNA var för något.
Idag står det klart att det var Fjällström som var mördaren i och med att alla vittnesmål som såg honom och hans bil påtalade detta hela tiden, att mannen endast var lik Olle Möller
Citat:
Ursprungligen postat av
Mr-Mr
Det andra mordet dömdes han för endast på grund av Gerd mordet, när han sedan satt inne greps Fjällström för Kerstin mordet och han erkände Gerd mordet redan när polisen hämtade honom, men det är idag man ser kopplingen till att han mördade Gerd.
Och Fjällström stämmer exakt med FBI:s gärnimgsmannaprofilering, samt i hur sådana mord går till, han var dessutom dömd för ett flertal övergrepp sedan tidigare.
Om du nu ska använda Mördaren i folkhemmet som referens så notera det som faktiskt står i boken, att man inte kunde påvisa något spår av sperma (obducent var Wilhelm Bosaeus som var professor i rättsmedicin, min kommentar) och att Gerd hade svåra underlivsskador av vad som sannolikt var ett föremål, inte en fullbordad våldtäkt.
Så, igen, den man du kallar Fjällström hette
Färnström, inget annat. Vid tidpunkten för mordet på Gerd Johansson var han 21 år gammal, jag är tveksam om han då ännu var dömd för övergrepp mot småflickor men han var naturligtvis redan det mänskliga rovdjur han senare visade sig vara - det som talar mot Färnström var att han arbetade i Enköping men han hade troligen haft förmiddagsskift och kunde isf hunnit till Stockholm för att föra bort lilla Gerd.
Däremot delar jag din uppfattning att Olle Möller var oskyldig till såväl Gerd- som Rutfallen.
Citat:
Ursprungligen postat av
ascheberg
http://na.se/familj/1.2797591-olle-moller-utredaren-stig-sandin-dod
Olle Möller utredaren Stig Sandin dog tidigare i år RIP
Han var poliskommissarien som vigde sitt liv till att rentvå den morddömde Olle Möller.
Läs mer i länk
RIP Stig Sandin, ditt arbete måste varit gott för Olle och hans anhöriga.