Om du syftar på själva attacken(?) så tror jag vid caféet, kanske på baksidan där moppen stod parkerad. Varför är väl den frågan jag grubblar på mest, oavsett vem GM är. Utgår vi från att någon av bröderna är GM så tror jag inte att han själv ens kan svara på den frågan riktigt. Tror det rör sig om en impulshandling som totalt urartat. Ser (av anledningar som jag tidigare nämnt) som sagt inte hur eller varför någon av dem i förväg skulle kunna ha bestämt sig för att göra något sådant här. Men folk kan däremot göra sjuka saker "impulsartat" som man aldrig trott att de skulle kunna göra. Vet själv en kille några år äldre än jag själv som för ett par år sedan våldtog en tjej på fyllan, hon var näst intill medvetslös och han tog med henne hem. Han var allt annat än en brottsling innan det och hade inga sociala problem osv över huvud taget. Ändå så gjorde han det. Man fastnar väl så mycket i stundens hetta att alla spärrar släpper och man bara har en tanke på hjärnan. Om någon av bröderna är GM så tror jag just att han i stunden totalt tappade kontrollen vilket ledde till att han gjorde vad de gjorde. Tror inte det finns något annat svar på varför. Det kanske är långsökt, men jag kan inte komma på vad annat som skulle kunna fått någon av bröderna att begå en sådan grotesk handling.
Är det en annan GM så kan det ju dock vara helt annorlunda. Skulle det röra sig om någon slags jämnårig stalker till Lisa så rör det sig troligtvis om De Clérambaults Syndrom, alltså att denne haft en sjuklig fixering vid Lisa. Eller om det kanske är (som vissa här inne verkar ha teorier om) något kallblodigt kriminellt mastermind som planerat detta och fullföljt till punkt och pricka så kanske det handlar om någon form av maktutövande, där GM får en kick av att attackera Lisa, och därefter leka en slags katt och råtta-lek med polisen där denne hela tiden haft kontrollen och legat steget före. Jag säger inte att jag tror att något alternativ är troligare än något annat nu, vad jag säger är bara att olika möjliga GM har olika anledningar till varför de kan ha gjort det de gjort. Och vad gäller någon av bröderna så tror jag som sagt alltså att det handlar om en impulshandling som lett till att saker spårat ut fullständigt.
Är jäkligt trött nu så får be om ursäkt om jag är helt obegriplig.
Även därför jag tror hon dog direkt om MGM är rätt person/er. Har svårt att se att de skulle kunna fatta ett kallblodigt beslut att ta henne av daga om hon varit vid liv en tid efter försvinnandet. Kan dock ha fel här också.
Citat:
Ursprungligen postat av
hasselmuz
VAR skulle detta ha hänt och varför?