Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 03:45
Medlem
Om man drar en punkt mellan alla fyndplatserna så får man ett centrum. Var ligger då detta centrum? Om lithauerna inte har något med detta att göra vem har det då?
2015-06-20, 03:53
Medlem
wizardinrobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Nej jag vidhåller att det inte finns någonstans i kriminalhistorien något som liknar 9/11. I inget av dessa fallen kraschade något flygplan. 9/11 kraschade fyra flygplan. Här inget! Ingen av förövarna i dina exempel var 35 år 33 1/2 år och hade skostorlek 42, 36 och 45, snedbena med kort nacke.
Min poäng är drar man något in i absurdum så hittar man aldrig något liknande fall.
Jag vågar garantera att det finns mitt ett fall dokumenterat i kriminalhistorien där en äldre person säg 75-85 år har döda en tonåring.
Märk väl att jag inte säger att Arn* har mördat någon.

Dessa fallen rör sig om att kaparna villa störta planen i terroraktioner, som bomber, och ingen av dessa var åldringar, eller ungdomar.

Att du inte ser likheten spelar ingen roll, så länge FBI och Dept. of Homeland Security ser den.

Ingenting är omöjligt, så jag ser fram till ditt fall med en på 75-85 år som dödad en tonårstjej, men jag är rädd att fantasimord inte räknas.
2015-06-20, 03:54
Medlem
Theforeigners avatar
Tycker at det är märkligt att det fortfarande inte har kommit fram VARFÖR Lisa arbetade på just
"Café På Klostret" med tanke på at det ju ligger hela ca 5 mil från hennes hem ???

Jag tycker att det är mycket underligt att hon jobbade SÅ himla långt hemifrån.
Hade Lisa, eller hennes familj/vänner koppling till någon människa i närheten av cafeen, eller till någon som hade med cafeen att göra ?

Lisa hade varit anställd på cafeen i ca 3 veckor när hon försvann.
2015-06-20, 03:55
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Nej jag vidhåller att det inte finns någonstans i kriminalhistorien något som liknar 9/11. I inget av dessa fallen kraschade något flygplan. 9/11 kraschade fyra flygplan. Här inget! Ingen av förövarna i dina exempel var 35 år 33 1/2 år och hade skostorlek 42, 36 och 45, snedbena med kort nacke.
Min poäng är drar man något in i absurdum så hittar man aldrig något liknande fall.
Jag vågar garantera att det finns mitt ett fall dokumenterat i kriminalhistorien där en äldre person säg 75-85 år har döda en tonåring.
Märk väl att jag inte säger att Arn* har mördat någon.
80-åring dödar 19-årig tjej (granne) och kastar bort huvudet, bör väl funka?
Beskrivs som lugn och fridfull.
http://www.mid-day.com/articles/80-year-old-albanian-kills-teen-pregnant-with-his-child/185873
2015-06-20, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
http://www.mid-day.com/articles/80-year-old-albanian-kills-teen-pregnant-with-his-child/185873

Jamen sedär! Hade Wizzard missat det fallet när han bläddrade igenom alla kriminalfall i världshistorien? Jaja, även solen har fläckar.
2015-06-20, 03:59
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Om du syftar på själva attacken(?) så tror jag vid caféet, kanske på baksidan där moppen stod parkerad. Varför är väl den frågan jag grubblar på mest, oavsett vem GM är. Utgår vi från att någon av bröderna är GM så tror jag inte att han själv ens kan svara på den frågan riktigt. Tror det rör sig om en impulshandling som totalt urartat. Ser (av anledningar som jag tidigare nämnt) som sagt inte hur eller varför någon av dem i förväg skulle kunna ha bestämt sig för att göra något sådant här. Men folk kan däremot göra sjuka saker "impulsartat" som man aldrig trott att de skulle kunna göra. Vet själv en kille några år äldre än jag själv som för ett par år sedan våldtog en tjej på fyllan, hon var näst intill medvetslös och han tog med henne hem. Han var allt annat än en brottsling innan det och hade inga sociala problem osv över huvud taget. Ändå så gjorde han det. Man fastnar väl så mycket i stundens hetta att alla spärrar släpper och man bara har en tanke på hjärnan. Om någon av bröderna är GM så tror jag just att han i stunden totalt tappade kontrollen vilket ledde till att han gjorde vad de gjorde. Tror inte det finns något annat svar på varför. Det kanske är långsökt, men jag kan inte komma på vad annat som skulle kunna fått någon av bröderna att begå en sådan grotesk handling.
Är det en annan GM så kan det ju dock vara helt annorlunda. Skulle det röra sig om någon slags jämnårig stalker till Lisa så rör det sig troligtvis om De Clérambaults Syndrom, alltså att denne haft en sjuklig fixering vid Lisa. Eller om det kanske är (som vissa här inne verkar ha teorier om) något kallblodigt kriminellt mastermind som planerat detta och fullföljt till punkt och pricka så kanske det handlar om någon form av maktutövande, där GM får en kick av att attackera Lisa, och därefter leka en slags katt och råtta-lek med polisen där denne hela tiden haft kontrollen och legat steget före. Jag säger inte att jag tror att något alternativ är troligare än något annat nu, vad jag säger är bara att olika möjliga GM har olika anledningar till varför de kan ha gjort det de gjort. Och vad gäller någon av bröderna så tror jag som sagt alltså att det handlar om en impulshandling som lett till att saker spårat ut fullständigt.
Är jäkligt trött nu så får be om ursäkt om jag är helt obegriplig.
Även därför jag tror hon dog direkt om MGM är rätt person/er. Har svårt att se att de skulle kunna fatta ett kallblodigt beslut att ta henne av daga om hon varit vid liv en tid efter försvinnandet. Kan dock ha fel här också.

Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
VAR skulle detta ha hänt och varför?
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2015-06-20 kl. 04:05.
2015-06-20, 04:00
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrfilm
AJs vänn som även vart med när handsken hittades har en grisfarm en bit ifrån.

Va? Var det en vän till AJ som är grisfarmare med och hittade handsken? Mycket, mycket skumt om detta stämmer. En av bröderna var ju också med då. Kanske han var helt ovetande om de andras maskopi? Kanske anade han oråd, vi vet inte.
Detta talar ju dock för, att både grisfarmaren och AJ kan vara GM. Kanske tillsammans eller att någon av dem varit medhjälpare.

Jag tror nu, att tillfället när handsken hittades, är centralt för utredningen.
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-06-20 kl. 04:07.
2015-06-20, 04:02
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Jag trodde att så ev. kunde finnas på Martorp eller på Husaby Bäckatorpet ca 100 m från Martorp.

Någon har sagt att ev. Husaby Bäckatorpet hyrdes ut till någon annan.

Så teoretiskt sett skulle det kunna finnas grisar på Husaby Bäckatorpet.

Men som sagt vi vet inget om det, men man kanske kan ha grisar ändå utan att det står utskrivet vad vet jag.

Men du sa nåt om att djurskydd kunde kolla in på detta ställe. Har dom dålig omvårdnad för sina svin tycker du ...
2015-06-20, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato

Det har aldrig hänt. Det är bara en fantasihistoria!
2015-06-20, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Skitsnack, jag påpekar hur idiotiskta era hypoteser är. Jag svarar alltid på frågor, och har inte gnällt en sekund i hela mitt liv. Teorier är underbyggda serier med hypoteser, det har ingen här kommit in med.

Om jag har rätt? Vi får se, sök upp mina hypoteser när saken kommer upp.

Hittils har jag påstått att mördaren är mellan 16-22 år, pojk eller flicka. Att Lisa antagligen knivhuggits av någon som kände henne i en lokal i samma hus som cafet, eller mindre än 100 meter från cafet. Möjligtvis kan hon vara bortförd till fyndplatsen, men det var dagsljus, och vittnen kunde finnas.

Det finns satelittbilder som kan köpas från Frankrike, Ryssland, USA som KAN visa villka fordon som befann sig på platsen klockan 1823-1900, det har polisen inte än gjort något åt. Nu kan det vara för sent.

Det har inte hittats blod utomhus, eller inomhus, något som tyder på att mordplatsen inte hittats.
(Om hon skulle ha mördats blodlöst, så har man heller inte säkrat avföring eller urin, då muskler släpper vid dödens innträffande, varför bläsan töms och tarmen töms. (Om hon dog vid fyndplats, så kan detta ha säkrats där).

De har undersökt alla tänkliga platser utan att hitta blod, avföring eller urin som tyder på annan plats än fyndplats. Möjligheten finns för att Lisa har förts flera mil därifrån för att mördas, för därefter ha dumpats i Blomberg senare.

Möjligheten för att hon mördats i en bil finns också, och senare har man dumpat bilen i någon sjö.

Är du helt hundra på att det finns sattelitbilder på fiket att köpa.
2015-06-20, 04:07
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Det har aldrig hänt. Det är bara en fantasihistoria!
Fantasi rättegången:
http://news.albanianscreen.tv/pages/news_detail/54674/ENG
2015-06-20, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Men du sa nåt om att djurskydd kunde kolla in på detta ställe. Har dom dålig omvårdnad för sina svin tycker du ...

i detta fallet blandar du nog ihop mig med någon annan ... jag har aldrig prata om djurskydd eller liknande ... dock har jag haft gris-teorier men det är jag inte ensam om .... som ett sätt att bli av med kroppen ... men det grundar jag på vad som diskuterats i tråden ... sant eller inte det lär framtiden visa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in