Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-24, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hilliz
Så här skrev Rohna ang vem som driver Martorp:

"Drivs av C, vad mer än C? Bor var?

Bor inte här. Ses sällan här. Tror bostadsort är sthlm.
Lite osäker på detta dock jämfört med mina övriga uttalanden.

Att gården där BO fanns ägs av AJ och så gjort en längre tid är dock tveklöst."[/quote]

http://blogg.skyelice.se/#post422
Hän står det att Martorp tillhös Blombergs ägor.
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om man som ägare arrenderar ut en gård så är det oväsentligt hur man som ägare ställer sig till genomsök -- arrendatorn avgör det.

Själv skulle jag inte låta MP härja i mina lokaler. Jag skulle kolla själv och ge tillträde till polisen .. men inte ett gäng gökar som kan bestå av vad som helst från nyfikna, tjuvar, mördaren själv och annat pack.
Det finns liksom ingen kontroll på vilka som ansluter sig till MP:s sök eller i vilket syfte de gör det.

Även om det här kan låta lite väl misstänksamt, så tycker jag att Micro113 har en poäng. Helt säkert är de allra flesta inom MP hederliga, och de kollas säkert upp också av organisationen. Samtidigt så är de faktiskt privatpersoner och inte poliser. Visst kan en sådan organisation dra till sig alla möjliga. Och det finns ett riskabelt drag av medborgargarde över verksamheten, som skulle kunna bli väldigt fel om de överskrider sina befogenheter, eller om personer med något slags agenda söker sig dit. Nu är jag ganska säker på att jag redan hade kollat igenom mina hus och ägor själv innan MP dök upp (om jag hade några alltså), jag skulle inte vägra släppa in dem för den delen, men rent principiellt tycker jag att det är värt en funderare: i det här fallet lär det vara MP som tipsade polisen om det märkliga beteende som ledde till att männen och kvinnan greps, och det är säkert i sin ordning, men det skulle också kunna vara ett fall av övernitiskhet. Tänk om några av dem som skriver här i tråden, med sina bestämda åsikter om balter, var med i MP. Då skulle inte jag lita på vittnesmålet.
Men det kommer säkert att visa sig med tiden hur allt hänger ihop, det bör komma något slags teknisk bevisning, alla vittnen kommer att höras många gånger, och fram till dess är det bara att vänta.
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Noll (0) domstolar har bestämt att de är skyldiga. För att parafrasera GW: häktad på sannolika skäl innebär obetydligt högre chans än 50/50.
Mm. Dvs det ska var större sannolikhet för att det är den häktade än alla andra tillsammans, men det behöver inte vara mycket större sannolikhet. Men det betyder inte att det bara är 50/50 att den häktade blir dömd. 85% av dem som häktas på sannolika döms.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Jag skrev at det fanns en handfull fall där detta hänt, medan du går ännu lägre och nämner 2........
Jag påstår att det är ett relativt vanligt beteende bland mördare att göra så, tvärtemot vad du påstår alltså. Är jag otydlig med mina åsikter tycker du?
2015-06-24, 23:51
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Japp, han såg att uthuset ligger helt utom insyn från kringliggande fastigheter. Det var det enda han behövde veta.
Ja, och att han eller de kunde ta sig in i byggnaden. Sannolikt behövdes nycklar.
I det fall den var låst så minskar möjliga GM och kan sökas i en begränsad skara.
Utsocknes och random dåre som passerar förbi kan vi då helt bortse ifrån.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
1. Menar du att STORA Martorp inkluderar Hovsgärde eller att Martorp är ingenting jmfrt med Hovsgärde?
2. AJ äger rubbet men skickar polisen såå långt från FP det bara går?
3. Var ladan (FP) på Hovsgärde möjligen? Ser så ut enligt kartan.

1. Att Martorp är en mycket stor gård med stora utrymmen menar jag med kopplingar ända från ladan och handsken.
2. Jag vet inte vem som äger, men jag är dels förvånad att själva ägorna inte granskades på onsdag då MP sägs ha varit där och sen intervjuer a la kolla här och där. Alla uppmanades kolla sina utrymmen, men hur kunde gården hamna i periferin? De letade ju med hopp om att hitta henne levande fortfarande.
3. Jag vet inte var hon återfanns men det var på Martorp enligt media. Viss media skriver ut, andra hintar.
Medlem
Citat:
Bra exempel. Återvände GM till Vatchareeya? Återvände GM till Lovisa? Återvände GM till Marina? Återvände GM till Palme?

Ja, gm återvände till vachaareya och Lovisa.
2015-06-24, 23:53
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Tycker ändå det vore knepigt om en okänd bil kör in där på gården, därför tror jag det måste vara någon som brukar åka där
Ja, i allmänhet har folk på landet bra koll på sådant.
Det kan ju vara så att man körde dit mitt i natten och då ligger oftast folk och sover.
Eller så är mycket träd runt omkring som inte syns på de tre år gamla satellitbilderna.
2015-06-24, 23:53
Medlem
Citat:
Bra exempel. Återvände GM till Vatchareeya? Återvände GM till Lovisa? Återvände GM till Marina? Återvände GM till Palme?
Nej inte i dom fallen, men vanligt enligt GW, om inte kropparna styckats, grävts ner, el sänkts i vatten
2015-06-24, 23:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Ja, och att han eller de kunde ta sig in i byggnaden. Sannolikt behövdes nycklar.
I det fall den var låst så minskar möjliga GM och kan sökas i en begränsad skara.
Utsocknes och random dåre som passerar förbi kan vi då helt bortse ifrån.
Varför tror du att det behövdes nycklar?
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Ser du öht vad jag ställer mig frågande till? Det är stort pådrag i bygden. MP är vid gården redan på onsdag. Det pratas om access - en enorm välvillighet angående tillgänglighet - det rekommenderas att klampa runt på marker, kolla ödeshus och kalkbrott. Fina tips.
Alla uppmanas kontrollera sina byggnader. Men hamnade STORA Martorp i nån sorts trafikskugga?
När MP sen är där på fredag lyckas de göra fynd i ladan (tack och lov så hon hittades).
Från P4 Skaraborg:
Citat:
Marie Schnell: Hur polisen resonerar när det gäller avspärrningar kan ju bara de svara på. Men de har varit noga med att inte släppa in vare sig Missing people eller media på områden de har bedömt som intressanta innan de själva har genomsökt dem ordentligt.

14:53, 11 June 2015
Så polisen hade väl varit där innan. Därför tyckte väl GM att det var smart att använda just den platsen.
Sen undrar jag om inte MP hittade sitt fynd vid ladan, fast det sägs att det var "i" den. Det är lätt att höra fel angående detta.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Däremot vanligt att GM ÅTERVÄNDER till platsen , Linda chen fallet tex, hon hade nog inte hittades än om det inte vore för att nerverna svek

Kan också vara en anledning till att gm kunde gripas i detta fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in