Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 04:09
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Då har de alltså hittat klädesplagg tillhörande Lisa i området runt litauernas hem som föranledde gripandet och fyndet av kroppen. Kan det ha varit ett av de fynd som man först påstod tydde på att Lisa fanns i området? Då skulle alltså litauerna planterat dit det själva utanför sitt eget hem. Ja de blir bara mer och mer korkade och i så fall måste de begått väldigt många fler misstag som polisen lätt kommer kunna binda dom/denne till mordet. Lär bli en lång historia detta.

Men varför skulle fynd av klädesplagg leda polis till den plats där BO fanns död det finns ju ingen koppling där eller?
2015-06-20, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Men varför skulle fynd av klädesplagg leda polis till den plats där BO fanns död det finns ju ingen koppling där eller?

Därför att kläderna låg i en platspåse som det stod Husaby Martorp på
2015-06-20, 04:15
Medlem
Citat:

Detta fallet tror jag är mycket speciellt. Finns så mycket konstigheter. Detta gör att jag inte tror att det blir så lättlöst. Är det så enkelt att det är en impulshandling liknande andra fall där yngre flickor har mördats, Lena Kratz, skåne? förra året? och andra fall där jag ej minns namnen så kommer det bli löst inom en relativt snar framtid. Är inte säker på att det föreligger så här. (börjar bli trött nu...)

Tror... My fifthy cents.
2015-06-20, 04:21
Medlem
Citat:

Allvarligt talat kan det inte vara så att de plagg som tillhört Lisa kan vara undanstoppade (gömda) tillsammans med arbets-kläder eller handukar (blodiga) eller verktyg som är starkt sammankopplade med Husaby Martorp eller nycklar (märkta) då dom tydligen fick bryta sig in.
Senast redigerad av larsnilssonabcd 2015-06-20 kl. 04:28.
2015-06-20, 04:51
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Jag trodde att så ev. kunde finnas på Martorp eller på Husaby Bäckatorpet ca 100 m från Martorp.

Någon har sagt att ev. Husaby Bäckatorpet hyrdes ut till någon annan.

Så teoretiskt sett skulle det kunna finnas grisar på Husaby Bäckatorpet.

Men som sagt vi vet inget om det, men man kanske kan ha grisar ändå utan att det står utskrivet vad vet jag.

Men jag har för mig att du sa att arbetare på gården sa att hon hittades i ett kärl svinprokduktionen .....,m
2015-06-20, 05:09
Medlem
brunnsangs avatar
Vilka pussys från missing people som blev illa berörda av nått litet klädfynd. Lät ju som att dom hade hittat en färdig grav eller nått. Helvete vad sur jag var när jag läste det var så nyfiken såvar3 bara nått fjantigt

Hur gå4 d3 i undersökningen är de fortfarande anmälda för kriminellt brotts som mord?
Senast redigerad av brunnsang 2015-06-20 kl. 05:21.
2015-06-20, 07:14
Medlem
Kollaanristis avatar
Pust då har skummat igenom nattens händelser i tråden!
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om polisen hittade Lisa, varför hittade ingen annan på gården henne?

Det är kärnan i denna sak. Vem som hade tillträde till platsen där Lisa hittades, och vem kan ha varit där under den aktuella veckan.

Detta fall kommer att lösas när analyserna från labbet är klara. Det går inte att begå ett brott som detta utan att lämna spår.

Det samt den märkligt snitslade banan som verkar binda bröderna är nyckelfrågorna i fallet.

Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Tycker at det är märkligt att det fortfarande inte har kommit fram VARFÖR Lisa arbetade på just
"Café På Klostret" med tanke på at det ju ligger hela ca 5 mil från hennes hem ???

Jag tycker att det är mycket underligt att hon jobbade SÅ himla långt hemifrån.
Hade Lisa, eller hennes familj/vänner koppling till någon människa i närheten av cafeen, eller till någon som hade med cafeen att göra ?

Lisa hade varit anställd på cafeen i ca 3 veckor när hon försvann.

Jag har för mig att storasystern har arbetat på caféet tidigare år.
2015-06-20, 07:23
Medlem
EnsamSjomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaanristi

Jag har för mig att storasystern har arbetat på caféet tidigare år.

Ägarinnan var väl en bekant till familjen har jag för mig att jag läst i tråden, så det låter inte omöjligt.
2015-06-20, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Jag ser fram emot när litauerna släpps om nån vecka eller så. Tror absolut inte polisen tagit rätt personer. Jag är inne på GW:s teori. Kan inte fatta hur männen kan sitta inne på sannolika skäl trots att polisen inte verkar veta när Lisa dog, hur hon dog, vart brottsplatsen var, vilket motiv som fanns samt att de inte har några tekniska bevis. Katastrof. Känns inte som att utredningen är seriös.

Lutar precis åt samma håll, och det kan vara medias stora uppmärksamhet av försvinnandet som gjort att polisen/åklagaren agerar som de nu gör. Med såna här fall, kan det bli att man förhastar sig för att kunna säga att man är nära lösningen eller har "löst fallet".

Tycker att dessa 3 är för "lätta" att inrikta sig mot och misstänkta, säkert även för en annan (i sånt litet samhälle) att "sätta dit".

Tycker att det mest intressanta, är det lilla, att de hyrde huset, vilket betyder att de är ju inte de enda som haft/har tillgång till ladan (där kroppen hittades).
2015-06-20, 08:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shitonthepit
I förra fredagens NLT kan ni läsa om C. Han är ladugårdsförman och tillgång till hela gården och är underställd AJ.
Berätta mer, vad står det? Alla prenumererar inte på papperstidningen.
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Kan då Lisa varit och tittat på hästar, alla tjejer gillar väl hästar !?!?!
- Visserligen har jag just messat pappa om att jag är på hemväg, men jag går och tittar på hästar istället. Jag lämnar moppenyckeln i låset, en kasse med grejer på styret och lägger en handske i ladan först. Sedan går jag med hjälmen på mig om jag skulle råka ut för en olycka på vägen.
2015-06-20, 08:55
Medlem
Mardrömmen är ju om ingen teknisk bevisning går att säkra, varken på kroppen eller ett eventuellt fordon. Då måste man ju helt bygga åtalet på indicier.

När det gäller fynden (bla I-phone fodralet) så spekulerades det om ett villospår men det kan ju vara så enkelt att GM bara ville göra sig av med sakerna och inte räknat med att de skulle hittas så snabbt.
Det är ju inga stora saker precis och terrängen runt omkring verkar ju tätbevuxet.
Man får anta att det är i anslutning till att sakerna slängs ut som mobilen tystnar. Alltså mellan
18:23- 18:30. Tidsmässigt stämmer det bra, från det att flickan lämnar Kaféet. Fynden är ju bara några hundra m därifrån. Själva mobilen verkar dock saknas.

Finns det, rent tekniskt, möjlighet att via satellit spåra/se ett fordon vid en viss tidpunkt, märke osv. Kan bildkvalitén bli så pass bra??
Senast redigerad av Heavenbound 2015-06-20 kl. 08:58.
2015-06-20, 08:58
Medlem
Varför förutsätter alla att hon haft hjälmen PÅ sig? Det logiska är väl att tagit av sig hjälmen efter att hon klivit av moppen. Däremot har hon säkert haft den MED sig, möjligen använt den för att försöka avvärja en attack?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in