Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-20, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Djurbesättningen bestod av Nötkreatur!

AJs vänn som även vart med när handsken hittades har en grisfarm en bit ifrån.
2015-06-20, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Om nu Arnes kompanjon har grisar så hämtade han garanterat där när sonen hade restaurangen i caféets lokaler.
Är det inte rätt troligt att han har fått fortsätta hämta i så fall? Det finns ju fortfarande lättare mat i caféet.

Finns där en sanning om att det har hämtats mat till grisar från detta cafe ??
2015-06-20, 03:28
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Finns där en sanning om att det har hämtats mat till grisar från detta cafe ??
Det skulle väl vara om de inte ville ge bort rester i så fall. Men är det inte i stort sett kö på folk som vill ha rester och gammalt bröd från alla sveriges restauranger och affärer?
2015-06-20, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av USSAR
med tanke på all övervakning nuförtiden så borde det inte vara svårt för telebolagen och få fram vilka som varit uppkopplade mot telemasterna i närheten av området vid den aktuella tiden. eller leta efter mönster som inte stämmer in i den vardagliga teletrafiken.. ALLA har ju mobiltelefon på sig nuförtiden även om det kan vara oregistrerade telnr så hade väl gärningsmannen en på sig..

Vad har detta med bilder från satteliter att göra...
2015-06-20, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det skulle väl vara om de inte ville ge bort rester i så fall. Men är det inte i stort sett kö på folk som vill ha rester och gammalt bröd från alla sveriges restauranger och affärer?

Min tanke var att ev. Lisa har kört något sådant till Litauerna, som en gen-tjänst för något dom ev. hjälp henne med (t.ex moppen) ... men jag blev kraftigt mobbad här på Flashback för de funderingarna.

Men mede facit i hand så är det lika logiskt som att någon kommer varje söndag och hämtar mat.
2015-06-20, 03:35
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsnilssonabcd
Jag trodde att så ev. kunde finnas på Martorp eller på Husaby Bäckatorpet ca 100 m från Martorp.

Någon har sagt att ev. Husaby Bäckatorpet hyrdes ut till någon annan.

Så teoretiskt sett skulle det kunna finnas grisar på Husaby Bäckatorpet.

Men som sagt vi vet inget om det, men man kanske kan ha grisar ändå utan att det står utskrivet vad vet jag.

Tack för din info. Om du kommer på nåt mer - berätta!
2015-06-20, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Vad har detta med bilder från satteliter att göra...
ööööö... en annan form av övervakning kanske?
2015-06-20, 03:40
Medlem
Citat:
ööööö... en annan form av övervakning kanske?

Polisen har ju redan gått igenom all mobiltrafik som hände den dagen. Så öööööö, nej, det har inget att göra med sattelitbilder över bilar eller liknande under tiden Lisa försvann...!!
Senast redigerad av Geronimo81 2015-06-20 kl. 03:42.
2015-06-20, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelguden
Jag tror du har någon sjukdom, av att döma från dina tidigare inlägg så har du hängt i många andra krimtrådar och velat se bilder på olika avlidna BO. Du har säkert någon sjukdom och du hoppas på att det ska vara så även i detta fallet så att du ska kunna se bilderna sen.

Alla i åldrar kring Lisas. Dessutom "känner" han en som va bekant med lisa. Han måste alltså bo i närområdet.
Ingen annan som tycker det känns misstänksamt?
2015-06-20, 03:43
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
ärligt talat så verkar MP inte bara vara som en komplement till de knappa polisresurserna utan snarare de som får nåt å hända.
de verkar iaf få mycket mediabevakning, vilket kanske bidrar till att polisen tar brott på större allvar och börjar jobba...

Det är så bra gjort! Att MP inte läcker någonting! Heder åt MP.
2015-06-20, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizardinrobe
Tvärtemot, 9-11 blev beskrivet inte bara i rapporter och två biofilmer innan 11, september 2001.
Flera fall finns, December 2, 1959: the Panair do Brasil Lockheed L-049/149 Constellation registration PP-PCR operating flight 246 en route from Rio de Janeiro - Santos Dumont to Belém, with 44 passengers and crew aboard, was seized and hijacked by officers of the Brazilian Air Force and made to land at Aragarças, Goiás. Their intention was to use the aircraft in a bombing of Government buildings in Rio de Janeiro, starting thus a revolt against President Juscelino Kubitschek de Oliveira. The revolt faded after 36 hours and the aircraft was commanded to fly to Buenos Aires where the hijackers request asylum. There were no casualties.

Ingen dog, men planen var densamma som 9-11.

February 22, 1974: Samuel Byck shot and killed Maryland Aviation Administration Police Officer George Neal Ramsburg before storming Delta Air Lines Flight 523 to Atlanta. When informed by pilots Reese (Doug) Loftin and Fred Jones they could not take off until wheel blocks were removed, he shot them both and grabbed a nearby passenger, ordering her to "fly the plane." Jones died as he was being removed from the aircraft after the event was concluded; Byck was mortally wounded when Charles Troyer, an Anne Arundel County police officer on the jetway, stormed the plane and fired four shots through the aircraft door at with a .357 Magnum revolver taken from the deceased Ramsburg. Two of the shots penetrated the thick window of the aircraft door and wounded Byck. Before the police could gain entry to the aircraft, Byck committed suicide by shooting himself in the head. Bycks motive was to hijack the aircraft and crash it into the White House, in an assassination attempt on President Richard Nixon.

Ingen dog här heller, men modus operandi var känd.

Nej jag vidhåller att det inte finns någonstans i kriminalhistorien något som liknar 9/11. I inget av dessa fallen kraschade något flygplan. 9/11 kraschade fyra flygplan. Här inget! Ingen av förövarna i dina exempel var 35 år 33 1/2 år och hade skostorlek 42, 36 och 45, snedbena med kort nacke.
Min poäng är drar man något in i absurdum så hittar man aldrig något liknande fall.
Jag vågar garantera att det finns minst ett fall dokumenterat i kriminalhistorien där en äldre person säg 75-85 år har döda en tonåring.
Märk väl att jag inte säger att Arn* har mördat någon.
Senast redigerad av Pungont 2015-06-20 kl. 03:53.
2015-06-20, 03:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Polisen har ju redan gått igenom all mobiltrafik som hände den dagen. Så öööööö, nej, det har inget att göra med sattelitbilder över bilar eller liknande under tiden Lisa försvann...!!
de har säkert gått igenom satellitbilderna med..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in