Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 23:29
Medlem
http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/s%C3%B6kandet-efter-lisa-man-s%C3%A5g-hjulsp%C3%A5r-ned-mot-damm-5577d853b9a9f671f6000076

Kolla där AJ beskriver det som hänt samt det som skedde när de hittade handsken. Vadå tragedi...hon kunde ju rent teoretiskt varit borta i 5 dagar för att sen dyka upp och bara va sur över något. Tragedi är väl när något riktigt hemskt händer...som död tex! Och hans uttalande om att det måste vara "hemskt" för alla som har denna typen av verksamhet där personalen går hem "sent" på kvällarna. Varför skulle det vara hemskt?
2015-06-19, 23:31
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
OM det fanns djur där Lisa hittades... Varför blev hon då inte hittad tidigare av den som vanligtvis DAGLIGEN utfodrar djuren???
Frågan är ju då också vem eller vilka brukade utfodra djuren ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja och mordet på 17-åriga Lisa som försvann för snart två veckor sedan och hittades mördad för exakt en vecka sedan.

Mantorp ligger väl i närheten av Linköping vad jag vet, verkar vara lång bit från Martorp.

Håll ordning på vad ni refererar till annars kan det bli fel.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Men det är även sagt att den som först hittade handsken tog upp den för att sedan lägga tillbaka den.
Om jag hittar en handske så antingen låter jag den ligga eller så tar jag upp den och lägger den antingen i soppåsen, på en hylla eller där den kan hittas, d v s till kafeterian.

Inte lägger jag tillbaka den på golvet? Bara det känns som om de vill "säkra sig" om det skulle komma fram att deras DNA finns på handsken.

Däremot verkar polisen ha tunt på benen vilket är lite konstigt eftersom någon faktiskt har mördat tjejjen. Det borde lämna mer rester av våld. Det tyder mycket på att hon blivit dödad på plats med kläder på och med trubbigt våld. Kanske mot huvudet utan blodvite. Blod och rester efter våldtäkt brukar vara svårt att tvätta bort helt.

Jag tror att om hon blivit våldtagen så är det nog inte av bröderna utan av något annat dj_vla mongo.

Håller med dig,om jag vet att en tjej är försvunnen och jag hittar en handske som jag ser med blotta ögat inte kan vara en arbetshandske för män så rör jag inte den utan förstår att jag inte ska sätta mina fingeravtryck på detta fynd, men om jag vet att mina fingeravtryck redan finns på handsken så är det ett ypperligt tillfälle att med vittnen intill talla dit några till
2015-06-19, 23:32
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/s%C3%B6kandet-efter-lisa-man-s%C3%A5g-hjulsp%C3%A5r-ned-mot-damm-5577d853b9a9f671f6000076

Kolla där AJ beskriver det som hänt samt det som skedde när de hittade handsken. Vadå tragedi...hon kunde ju rent teoretiskt varit borta i 5 dagar för att sen dyka upp och bara va sur över något. Tragedi är väl när något riktigt hemskt händer...som död tex! Och hans uttalande om att det måste vara "hemskt" för alla som har denna typen av verksamhet där personalen går hem "sent" på kvällarna. Varför skulle det vara hemskt?

Det är så uppenbart att han vet något mer
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outc4st
Är man rökare och troligen inte vågar röka inomhus då deras hus tillhör AJ så tror jag verkligen att man skiter i om det blåser, regnar, snöar, en tornado är på väg eller om vederbörande får pansar-pung. Ciggen ska rökas och varför inte ta med kaffet ut?

Jag tror också att det är så enkelt.
Sedan om klockan var 18:07 eller 18:21 vet vi inte.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om polisen hittade Lisa, varför hittade ingen annan på gården henne?

Det är kärnan i denna sak. Vem som hade tillträde till platsen där Lisa hittades, och vem kan ha varit där under den aktuella veckan.

Detta fall kommer att lösas när analyserna från labbet är klara. Det går inte att begå ett brott som detta utan att lämna spår.

Det var väl som en arbetsplats, som vilken som helst. Alla hade sina arbetsplatser och sitt ansvarsområde. Det enda dom hade gemensamt var att dom arbetade på AJ:s egendomar.

Alla var på sätt och vis "gästarbetare" på sin lilla tårtbit av AJ:s stora tårta. Varje tårtbit hade en egen arbetsledare. Då gör man sitt och skiter i vad andra gör på sina bitar.
Medlem
maryyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
Frågan är ju då också vem eller vilka brukade utfodra djuren ?

GM?
2015-06-19, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightskyInfinitum
Det är så uppenbart att han vet något mer

Räcker ju bara kolla på hans reaktioner...dessutom va han inte heller med i sökandet...som någon i tråden påpekade att alla som fanns i närheten borde vara. Han om någon borde ju vara det då han känner till varenda jävla håla på markerna!!
2015-06-19, 23:35
Till jack The ripper:

Hört precis detta du beskrivit idag 😭
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maryyy
OM det fanns djur där Lisa hittades... Varför blev hon då inte hittad tidigare av den som vanligtvis DAGLIGEN utfodrar djuren???
Tänkte faktiskt inte på det. Mkt bra fråga
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Källa på det

Jag har också varit inne på gris-teorin ....

Men .... Det framgår inte att han har grisuppfödning,
men dock Uppfödning av andra nötkreatur och bufflar,
och Bolaget skall bedriva handel med livsmedel ävensom idka därmed förenlig verksamhet.

Har sök i krokarna av 533 9x Källby eller Götene, det finns ett par som sysslar med grisuppfödning, men dom är inte direkt i närheten av Mantorp 533 95 Källby eller Götene

http://www.ratsit.se/9696122168-GUM_Egendom_Kommanditbolag

http://www.ratsit.se/19360128-Nils_Gustav_Arne_Jonsson_Kallby/bv_zAWPyaV22zgF0eVBiNLI-BcynJ9KUVjZ_LCLORKg
Senast redigerad av larsnilssonabcd 2015-06-19 kl. 23:41.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in