Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 23:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Handsken är ju många dna på så det ena utesluter inte det andra m.a.o

Om bara den ena brodern rört handsken när den hittades, men den andra broderns DNA också återfinns på den, så ligger den senare väldigt risigt till...
2015-06-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Ja tror inte den källan ljuger, han var bekant med Lisa och även bekant med en tekniker som jobbat med fallet.

Detta är också hyschhysch så ingenting får komma fram!
Bara här på fb jag berättar det.

Du kallar dig själv för "jack the ripper" och skriver om lösa kroppsdelar, du måste, om du inte trollar, erkänna att du inte kan tas som särskilt trovärdig?

vad kommer härnäst, användare som heter B.G är miljadär och anställd på Microsoft`?
Bannlyst
Citat:
Ja tror inte den källan ljuger, han var bekant med Lisa och även bekant med en tekniker som jobbat med fallet.

Hur fan orkar du hitta på sån här skit, troll
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Här hör man att det har kommit in ett tips om att bröderna var närvarande när handsken hittades: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/fallet-lisa-holm-polisen-misst%C3%A4nkte-de-tv%C3%A5-m%C3%A4nnen-tidigt-3185916 och här berättar AJ att en av de anställda var den förste som plockade upp handsken: http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/sökandet-efter-lisa-man-såg-hjulspår-ned-mot-damm-5577d853b9a9f671f6000076. Det är alltså troligt att en av MGM:s DNA finns på handsken och att det är därför de är häktade, trots att det finns en naturlig orsak.

Men det är även sagt att den som först hittade handsken tog upp den för att sedan lägga tillbaka den.
Om jag hittar en handske så antingen låter jag den ligga eller så tar jag upp den och lägger den antingen i soppåsen, på en hylla eller där den kan hittas, d v s till kafeterian.

Inte lägger jag tillbaka den på golvet? Bara det känns som om de vill "säkra sig" om det skulle komma fram att deras DNA finns på handsken.

Däremot verkar polisen ha tunt på benen vilket är lite konstigt eftersom någon faktiskt har mördat tjejjen. Det borde lämna mer rester av våld. Det tyder mycket på att hon blivit dödad på plats med kläder på och med trubbigt våld. Kanske mot huvudet utan blodvite. Blod och rester efter våldtäkt brukar vara svårt att tvätta bort helt.

Jag tror att om hon blivit våldtagen så är det nog inte av bröderna utan av något annat dj_vla mongo.
2015-06-19, 23:21
Medlem
NightskyInfinitums avatar
Citat:

Varför skulle en tekniker avslöja åt Vänner/bekanta vad han sett?
2015-06-19, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Jag menar skumt om polisen inte skulle ha hört om ev alibi åt dom, om dom har bekanta som är så nära bekanta med dom att dom även har kontakt med deras mamma i Litauen så borde dom väl kontaktat polisen och berättat att dom sett dom hemma fikandes under en tid där L förmodas ha försvunnit?
Annars borde polisen sett uppgifterna i tidningen eller fått detta påpekat för sig av någon journalist...

Visst finns möjligheten att dom kontaktat polisen men polisen avfärdat det av någon anledning eller att annat pekar så starkt mot bröderna att dom inte lagt någon större vikt vid det, men att polisen vill sätta dit bröderna utan något att gå på verkar ganska osannolikt...om det visar sig att rättsmedicinska inte hittat något som pekar på bröderna eller kanske ännu värre något som pekar på någon annan kan man ju börja spekulera...

Inte första fallet o definitivt inte sista fallet snuten vill sätta dit nån dom tycker är "lämpliga". Kan vara så att de vet att de inte kommer hitta riktiga mördaren a la Palme o så vill dom sätta dit dessa stackare.
(Sen så har man i MÅNGA fall satt dit den man anser lämpligt o "få bort från gatan" se Rinkebymordet..fel bror sitter, vi alla vet varför..)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om polisen hittade Lisa, varför hittade ingen annan på gården henne?

Det är kärnan i denna sak. Vem som hade tillträde till platsen där Lisa hittades, och vem kan ha varit där under den aktuella veckan.

Detta fall kommer att lösas när analyserna från labbet är klara. Det går inte att begå ett brott som detta utan att lämna spår.
Det var bara Litauerna och godsägaren som hade nyckel till den byggnaden och eftersom inget var uppbrutet, utan polisan fick bända upp dörren så är det ju någon av dessa personer som tagit Lisa dit och varför gömmer man inte hennes saker på samma plats som kroppen, det blir ju inte värre för att man hittar kroppen utan div tillhörigheter? varför pekar godsägaren ut några ödetorp för polisen som han inte tänkt på innan(märkligt) och varför har han inte erbjudit sig att leta igenom sina egna hus. tror att lisas spridda tillhörigheter låg där dom låg för att fördröja alla som letade . Det behöver inte vara 80 -åringen själv men kanske någon som betyder mycket för honom….Om någon unge försvann i mitt område och jag hade tre-fyra hus så hade jag letat igenom dom milimeter för milimeter,men istället föreslår han andra byggnader…nej här ligger en gravad hund som Refat sa en gång
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har för mig att bland det första polisen gjorde var att genomsöka ladan, den avspärrades varefter man tog bort avspärrningen. På måndagen hittades Lisas handske som uppenbarligen låg väl synlig i ladan. Ladan avspärrades igen.

Rimlig slutsats är att handsken inte låg där vid polisens genomgång utan placerats där i efterhand. Av någon. Vilket skulle tyda på att Lisa fortfarande var kvar i området.

MPS söker sedan av ett nytt område och man vill testa hypotesen varför man dirigerar MPS att göra omsök på redan sökta marker. Återigen gör man nya fynd - som inte borde varit där.

Antagligen upprepas detta fler gånger med samma resultat.

Så den snitslade banan mot litauernas hus kan vara en följd av hur MPS avsökt områden.

Eller så tänker jag helt fel.
Nej det är absolut intressant men borde ingå i polistänket från början. Och skulle det leda till huset eller att man sökte samma ruta omigen? Tänker du att de hittat grejer oavsett i vilken riktning de än gjort omsök. Vad avgjorde då vald riktning slumpen eller misstankar?
2015-06-19, 23:24
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Rätta mig om jag har fel. Dna är väl bara enäggstvillingar som har likadana? Men är de blodsligt släkt så kan man utröna det vid ett dna prov att några strängar är likadana i spiralen varav att den personen är släkt med varandra. Har hört något sådant här i faderskaps tester och sett på tv när folk velat ha reda på om de är släkt med varandra...

Duhar rätt i ditt antagande:

En amerikansk mördare, John Bittrolff, som mördat minst 2 kvinnor på 90 talet på Long Island blev avslöjad i Juli 2014 iom hans bror Timothy Bittrolff hade tvingats avge dna i förbindelse med något mindre brott, och iom polisen redan på 90 talet hade hittat mördarens dna på båda kvinnor och dom sedan som rutin checkade broderns dna i deras files blev det en DELVIS HIT . Dom förstod då att det måste vara en broder till Timothy som var mördaren hittade John Bittrolff och fick hans dna och bing a match !

http://pix11.com/2014/07/22/manorville-man-arrested-in-two-cold-case-murders-of-women-police/
2015-06-19, 23:24
Medlem
maryyys avatar
OM det fanns djur där Lisa hittades... Varför blev hon då inte hittad tidigare av den som vanligtvis DAGLIGEN utfodrar djuren???
2015-06-19, 23:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Duhar rätt i ditt antagande:

En amerikansk mördare, John Bittrolff, som mördat minst 2 kvinnor på 90 talet på Long Island blev avslöjad i Juli 2014 iom hans bror Timothy Bittrolff hade tvingats avge dna i förbindelse med något mindre brott, och iom polisen redan på 90 talet hade hittat mördarens dna på båda kvinnor och dom sedan som rutin checkade broderns dna i deras files blev det en DELVIS HIT . Dom förstod då att det måste vara en broder till Timothy som var mördaren hittade John Bittrolff och fick hans dna och bing a match !

http://pix11.com/2014/07/22/manorville-man-arrested-in-two-cold-case-murders-of-women-police/

Suveränt Hagamannens bror blev topsad långt före honom, men man använde inte en metod som letade efter släktskap med förövarens DNA. I så fall hade man tagit Hagamannen tidigare. I det här fallet vet man ju att de misstänkta är bröder och då måste man söka efter olikheter i DNA istället för likheter mellan bröderna.
2015-06-19, 23:28
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Min säkra källa sa ingenting om att grisarna blivit matade av likdelar. Det var jag som kunde tänka mig det då fler inlägg ha skrivit om detta med grisarna!

Min trovärdiga källa säger att dom hittade Lisas huvud samt arm/armar

De letar efter resten av kroppen! !

Polisen har viss teori om vad som skett men saknar teknisk bevisning nämnde han med.

Det är förmodligen därför de släppt alla avspärrningar. Det är nog inte bara på Martorps gård det finns nötkreatur, denna tråden är fylld av nötter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in