Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som jag fattat det arbetade dom från ca 07 på morgonen och 10 timmar framåt vilket väl bli cirkus 17.00. Middag efter en fysisk arbetsam dag utomhus kanske kaffe på maten blir kring 18-tiden. Ev någon timmes kvällsjobb efter det. Antagligast jobbade dom på beting.

Enligt grannen jobbade dom 10timmar per dag 6 dagar i veckan så antagligen lediga på söndagar.
2015-06-19, 22:26
Medlem
MrEchozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outc4st
Nu vet man ju inte hur säkert detta med lite kaffe utomhus vid 18.15, men röker dessa män så är det självfallet(byggnaden tillhör deras chef) att det är utomhus. Är man rökare så tror jag man skiter i om det blåser lite.

Ja, den ene brodern är rökare men den andre det har inte kommit fram ännu. Och jag håller med är man rökare och inte röker inomhus, så skiter man fullständigt i om det blåser lite
2015-06-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Enligt grannen jobbade dom 10timmar per dag 6 dagar i veckan så antagligen lediga på söndagar.

Stämmer nog rätt bra, i dem flesta fall jag har haft kontakt med gästarbetare så har dem alltid varit lediga på söndagar....och vad har dem gjort? Fiskat, det är något som många gästarbetare älskar och har gemensamt på deras lediga dag.
2015-06-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Här hör man att det har kommit in ett tips om att bröderna var närvarande när handsken hittades: http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/fallet-lisa-holm-polisen-misst%C3%A4nkte-de-tv%C3%A5-m%C3%A4nnen-tidigt-3185916 och här berättar AJ att en av de anställda var den förste som plockade upp handsken: http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/sökandet-efter-lisa-man-såg-hjulspår-ned-mot-damm-5577d853b9a9f671f6000076. Det är alltså troligt att en av MGM:s DNA finns på handsken och att det är därför de är häktade, trots att det finns en naturlig orsak.

Klart dom ville ta på den upphittade handsken, dom såg till så att DNA fanns på den, för nu har dom tagit på handsken EFTER ev. mord, hade se konstigt ut om det funnits DNA på handsken annars, men vad säger det egentligen ingenting, man kan rent teoretiskt varit i kontakt med handsken utan att vara en förövare.
2015-06-19, 22:31
Medlem
Skaraborg2s avatar
För snart två veckor sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av raceragda
Lite väl mycket Mantorp och polacker nu känner jag. Martorp och Litauer är det det handlar om

Ja och mordet på 17-åriga Lisa som försvann för snart två veckor sedan och hittades mördad för exakt en vecka sedan.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-06-19 kl. 22:36.
2015-06-19, 22:31
Medlem
Äcklas utav tanken att det med största sannolikhet finns en med en diagnos som inte vet vad empati är. Som idag eventuellt dansat runt midsommarstången förträngt sitt dåd och sina illdåd kanske sitter och skrattar o ler fy fan. Förkrossat en jävla massa människor och framförallt Lisas stackars familj och anhöriga...
2015-06-19, 22:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jo, det finns, jag drack kaffe idag, exakt klockan 18:15 hällde jag upp nybryggt i en ostulen kopp. Hör och häpna, jag drack kaffet utomhus.
Ja att dricka kaffe den tiden är inte ovanligt men det ovanliga här är att mamman påstod sig ha pratat med en bekant i Blomberg som hade sett att bröderna drack kaffe utomhus den tiden.
Med tanke på att det blåste kuling och var svinkallt så är det bara bullshit... och vem är bekant med mamman till bröderna och har sån koll på både klockslag och dag???
2015-06-19, 22:32
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harvey440
Hjälpa till? Hur vet du att de inte ville lr hjälpte till. BARA polis o folk från MP fick "hjälpa till" o gå i de anvisade områdena. Inte ens svenskar "hjälpte till" för de fick inte! Så sluta snacka skit.
O gör inte dessa oskyldiga Litauerna till brottslingar. Vad har dom gjort för o vara d? De är inte kriminella lr dömda för ngt brott! Än mindre att de lr nån annan GM skulle vara dum nog i denna sits o stanna kvar på området. Du har sett för mycket hollywood..
Polisen spärrade av vissa områden, där får ingen annan gå in.
Polisen och MP sökte i anvisade områden ja, men MP har ingen rätt att gå in i hus eller byggnader på gården och söka...
Arne och hans anställda kan knalla runt på ägorna och leta i byggnader, diken och brunnar hur mycket dom vill så länge inte polisen spärrat av.

Bröderna är inte dömda än så vi ska inte döma dom, det får domstolen sköta.
Oskyldiga eller skyldiga är helt omöjligt för oss att avgöra.
2015-06-19, 22:33
Medlem
att de drack kaffe 18.15 utanför sitt eget boende ger väl inget 100% alibi iaf även om de skulle ha gjort det? De hade väl lätt hunnit till cafet med bil för att begå ett eventuellt brott om man lämnar fikat nån minut efter att de iakttagits antar jag? Så det rentvår ju dom inte om ett vittne såg dom 18.15 dricka kaffe eller?
2015-06-19, 22:33
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Jo börjar mer och mer likna det scenariot.
Det som är riktigt tråkigt med det scenariot är att jag tror att man då saknar uppslag att arbeta vidare med.
2015-06-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Det som är riktigt tråkigt med det scenariot är att jag tror att man då saknar uppslag att arbeta vidare med.

Precis, känns som polisen vill att de ska vara dessa 2 till varje pris, för man har ingenting annat.

Men jag tror fortfarande att det är någon från byn.
2015-06-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja att dricka kaffe den tiden är inte ovanligt men det ovanliga här är att mamman påstod sig ha pratat med en bekant i Blomberg som hade sett att bröderna drack kaffe utomhus den tiden.
Med tanke på att det blåste kuling och var svinkallt så är det bara bullshit... och vem är bekant med mamman till bröderna och har sån koll på både klockslag och dag???

Är man rökare och troligen inte vågar röka inomhus då deras hus tillhör AJ så tror jag verkligen att man skiter i om det blåser, regnar, snöar, en tornado är på väg eller om vederbörande får pansar-pung. Ciggen ska rökas och varför inte ta med kaffet ut?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in