2015-06-19, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Och folk undrar varför SD går framåt.

https://twitter.com/margotwallstrom

Ja man känner sig starkt representerad som svensk när man ser sånt här. Jag undrar hur stora siffror SD måste få innan våra politiker förstår att det är deras egen befolkning de är valda att ta hand om.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-06-19 kl. 17:23.
2015-06-19, 19:02
Medlem
dajevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
https://twitter.com/margotwallstrom
Ja man känner sig starkt representerad som svensk när man ser sånt här. Jag undrar hur stora siffror SD måste få innan våra politiker förstår att det är deras egen befolkning de är valda att ta hand om.

Ja, man blir rädd.... eller ja, det har man ju insett nu - sossarna har sakat sina traditionella väljare och siktar nu på helt "nya".... allt för maktens skull. Tycker så synd om mina äldre släktingar som undrar vad som pågår, men ändå är lärda/påverkade/hjärntvättade/lurade/ att verkligen lägga sin röst där den enligt dem alltid hör hemma.

Valet 2018 blir viktigt, för i nästa val därefter kommer typ en miljon nya svenskar att har rösträtt...
---

Ontopic: Refererande till danska valet, så kan man undra vad svenska SD egentligen skulle vinna på att bli "accepterade" av alliansen. Självklart ett inflytande, men jag tror att varandes i evig opposition kan ge alltfler väljare. (D. Folkeparti står inför samma dilemma nu när de är accepterade).
Senast redigerad av dajevlar 2015-06-19 kl. 19:05.
2015-06-19, 19:21
Medlem
RingRing2014s avatar
Vilken sanslös knockout i de tre senaste OUs. Hyfsad signal till DÖ-blocket kan man lugnt säga.

Det går nästan att ta på sentimentet och den växande vreden i folkdjupet.

Folket känner att polisen tappat kontrollen över den organiserade brottsligheten i de av 7-partiet skapade no-go-områdena.

Folket känner hur våra egna barns skolgång nedprioriteras till förmån till massinvandring.

Folket känner att 7-partiets massinvandring endast förs pga en blyghet och rädsla att säga nej. Trovärdigheten närmar sig noll här.

Folket känner en ny gemenskap i den stora sverigevänliga gräsrotsgemenskapen, den känslan är djup och stark och inget man kan få bort med tomma värdelösa floskler.

Proppen har varit ur sedan valet och nu eskalerar skeendet till den sista fruktade nivån för 7-partiet, och speciellt för Socialdemokraterna, nämligen..

FREE FALL!

SD kan vara Sveriges största parti i Sentio om en månad. S kan notera katastrofsiffror inom kort, det kommer bli interna slitningar och bråk vilket kommer sänka partiet ännu mer. S ligger sorgligt illa till.

Glad midsommar i landet mellanmjölk, lagom is cool, lagom is a winner.
Senast redigerad av RingRing2014 2015-06-19 kl. 19:38.
2015-06-19, 19:58
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Hoppas att alla påståenden är riktiga, även de som gäller Sentio och YouGov?

Det vore i alla fall synnerligen besynnerligt om inte något av dem redovisar plus 20 procent denna månad!

Därmed har en viktig milstolpe passerats för SD - och dagarna för S-vetsarens och hans kommunistvänner är räknade...

Var jag Stefan Löfven idag skulle jag vara väldigt orolig för minsta skandal inom Sossarna eller även i MP.
Jag är väldigt förvånad om vi inte kommer att se en massa Roddare gå över till SD från övriga partier i höst.
2015-06-19, 20:27
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dajevlar
Ja, man blir rädd.... eller ja, det har man ju insett nu - sossarna har sakat sina traditionella väljare och siktar nu på helt "nya".... allt för maktens skull. Tycker så synd om mina äldre släktingar som undrar vad som pågår, men ändå är lärda/påverkade/hjärntvättade/lurade/ att verkligen lägga sin röst där den enligt dem alltid hör hemma.

Valet 2018 blir viktigt, för i nästa val därefter kommer typ en miljon nya svenskar att har rösträtt...
---

Ontopic: Refererande till danska valet, så kan man undra vad svenska SD egentligen skulle vinna på att bli "accepterade" av alliansen. Självklart ett inflytande, men jag tror att varandes i evig opposition kan ge alltfler väljare. (D. Folkeparti står inför samma dilemma nu när de är accepterade).

Tror iofs att sossarna kan ha gjort en felanalys av sakernas tillstånd även här. SD är det enda parti som vågar kritisera Islam på riktigt. Många av the niggas som kommer nu är av kristen bakgrund. En hel del har fått fly pga tjafs med muslimer. Finns risk ur S´s perspektiv att dessa kommer gå till SD istället.
2015-06-19, 20:52
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Jasså..Wallström och Ullehag tycker bättre om Ramadan än Svensk midsommar. Dom kanske borde ta och konvertera till ISlam när dom ändå håller på?!

Bara jag som får känslan av att de postar sina tweets för att retas?

Jag hade varit OK med att de önskade glad midsommar nu, och sedan om två veckor önskade sveriges muslimska invånare en trevlig eid-al-fitr, men detta - att ignorera de inhemska traditionerna och istället demonstrativt önska muslimerna en trevlig ramadan (dessutom två veckor efter att fastemånaden inletts) känns ju som om det är upplagt för att göra delar av befolkningen pissed off, och det är ju inte utan att man undrar varför?

Varför vill de jävlas, det är ju som att spela SD i händerna?!

För övrigt, hurra för SD's senaste framgångar i OU. Grattis, grattis grattis!
2015-06-19, 21:23
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Kan du förklara det markerade är du snäll? Hur kan man ha ett bra track record med hög noggrannhet angående opinion och samtidigt ha dålig precision? För mig framstår det som en självmotsägelse

Här finns en bra illustration. Engelskans "accuracy" och "precision" motsvaras av svenskans noggrannhet och precision.

Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
Wow

om ett år är SD Sveriges största parti?

Enligt den mycket enkla modellen, ja. Men det finns så extremt mycket saker som kan tänkas påverka framtiden så jag skulle inte lita på de siffrorna för 5 öre..
2015-06-19, 21:31
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Bara jag som får känslan av att de postar sina tweets för att retas?

Jag hade varit OK med att de önskade glad midsommar nu, och sedan om två veckor önskade sveriges muslimska invånare en trevlig eid-al-fitr, men detta - att ignorera de inhemska traditionerna och istället demonstrativt önska muslimerna en trevlig ramadan (dessutom två veckor efter att fastemånaden inletts) känns ju som om det är upplagt för att göra delar av befolkningen pissed off, och det är ju inte utan att man undrar varför?

Varför vill de jävlas, det är ju som att spela SD i händerna?!

För övrigt, hurra för SD's senaste framgångar i OU. Grattis, grattis grattis!
De vet att det är drygt tre år kvar tills nästa val så de passar givetvis på att håna oss så mycket de kan däremellan. Räkna med varma midsommarhälsningar 2018.
2015-06-19, 21:40
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
De vet att det är drygt tre år kvar tills nästa val så de passar givetvis på att håna oss så mycket de kan däremellan. Räkna med varma midsommarhälsningar 2018.

Räkna med att jag kommer minnas sommaren 2015.
2015-06-19, 21:42
Medlem
Till och med röda khmer liberalerna på DN börjar glädjande nog låta uppgivna, men vidhåller att "sänkta ingångslöner" hjälper mot precis aaaaaallt.

Citat:
Det existerar helt enkelt inga genvägar, inga trollformler som de andra partierna kan mumla och som gör att de opinioner som representeras av SD och DF plötsligt försvinner. Det enda sättet är att lösa de problem som väljarna upplever och som de främlingsfientliga partierna oförtrutet angriper.

Då finns, rent krasst, bara två alternativ: Begränsa flyktingmottagandet, mitt i en gigantisk humanitär katastrof. Eller gör allvar av det ständiga pratet, oavsett regeringsfärg, om en fungerande integration. Det senare kräver att trösklarna sänks till arbetsmarknaden – * ja, det betyder bland annat lägre ingångslöner *– och ett generellt bättre företagsklimat.

unvis.it/http://www.dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-det-finns-ingen-trollformel/

Tror dumskallen att detta, även om det verkligen infördes, skulle stoppa SD frammarsch i opinionen? Att liberaler som Erik Helmersson glömmer bort att använda huvudet när de tänker är i alla fall mer än uppenbart.
2015-06-19, 21:43
Medlem
lakritcs avatar
Intressant att Dansk Folkeparti blev största borgerliga parti i Danmark med sina 21,1%.

Hade inte Alliansen suttit i opposition hade jag kunnat sätta min högerarm på att SD 2018 hade passerat M.
2015-06-19, 21:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Till och med röda khmer liberalerna på DN börjar glädjande nog låta uppgivna, men vidhåller att "sänkta ingångslöner" hjälper mot precis aaaaaallt.

unvis.it/http://www.dn.se/ledare/signerat/erik-helmerson-det-finns-ingen-trollformel/

Tror dumskallen att detta, även om det verkligen infördes, skulle stoppa SD frammarsch i opinionen? Att liberaler som Erik Helmersson glömmer bort att använda huvudet när de tänker är i alla fall mer än uppenbart.

Det kommer inte stoppa SDs frammarsch men i sak stämmer det i övrigt. Lägre ingångslöner och betydligt lägre bidragsnivåer är en oundviklig följd av dagens invandring.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in