2015-06-19, 12:19
Medlem
MadScientists avatar
Jag har fortfarande inte hunnit smälta gårdagens siffror för SD och DF. Dansk Folkeparti har alltså visat runt 18% i danska opinionsundersökningar den senaste tiden och landade igår 3 procentenheter ovanför det. Sverigedemokraterna ligger ungefär på samma medel-nivå i OU och kommer sannerligen att öka ännu mer den närmsta tiden. Vid ett eventuellt nyval skulle alltså SD kunna lägga sig på Dansk Folkepartis nivå. Det betyder alltså att svenskarna äntligen har kommit ifatt "de rasistiska" danskarna trots en enorm skillnad mellan svensk och dansk media och etablissemang. Förstår ni hur stort detta är??

Glad midsommar på er!
Senast redigerad av MadScientist 2015-06-19 kl. 12:24.
2015-06-19, 12:34
Medlem
trailblasers avatar
Och folk undrar varför SD går framåt.

https://twitter.com/margotwallstrom
2015-06-19, 12:38
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Jag skulle vilja säga definitivt nej. Ska man tro min modell är det faktiskt inte ens nära.

Borde du inte ganska enkelt kunna se trendlinjernas skärningspunkter för SD och S respektive SD och M? Förstår om det skulle bli väldigt hypotetiskt, men vore ändå kul att veta.
2015-06-19, 12:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser

7Ks valspråk: mot folket i tiden
2015-06-19, 12:53
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Jag skulle vilja säga definitivt nej. Ska man tro min modell är det faktiskt inte ens nära.

Där har du helt fel!

Rent teoretiskt finns det en positiv sannolikhetsmassa att F! skulle vara det parti som har störst väljarstöd i Sverige.

Blanda inte ihop stokastiska variabler med deterministiska sådana.
2015-06-19, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser

Margot gör helt rätt. Sossarna är slut som parti hos etniska svenskar. Enda chansen till långsiktig överlevnad är att vinna arabernas gunst.
2015-06-19, 12:57
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Är det en korrekt slutsats att SD kan vara Sveriges största parti om man beaktar felmarginalerna?

Kort svart på din fråga: Det finns en positiv sannolikhet att SD idag är det parti med störst väljarstöd.

Blanda inte ihop konfidensintervall med en stokastisk variables range/utfallsrum.
Vidare konfidensintervall i sig själv är totalt intetsägande.
Du måste specificera hur stort ditt konfidensintervall är. Ett 95% konfidensintervall innebär endast att den bakomliggande stokastiska variabeln har 95 % av sin sannolikhetsmassa inom det givna intervallet.
MEN detta innebär INTE att den faktiska samplet inte ligger utanför detta intervall.
Sannolikheten att den gör detta är följaktligen 5%
Senast redigerad av Vadaadaa 2015-06-19 kl. 13:25.
2015-06-19, 13:02
Medlem
Menveds avatar
Jag skrev igår om vad som händer när SD börjar närma sig 30 procent, men det försvann i det allmänna jublet, så jag tänker upprepa mig och utveckla tankegången:

Som har sagts många gånger så funkar inte DÖ om SD är största block för då måste "oppositionen" aktivt stödja regeringens budget. Detta finns inte i nuvarande DÖ utan den måste då förhandlas om. Jag tror de flesta håller med om att någon omförhandling inte kommer att ske. Partiledarna i alliansen har redan insett att DÖ var det största misstag de har begått och om de skulle försöka sig på något sådant så skulle de avsättas av sina partier. Vi kan alltså lungt utgå från att när SD är största block så är DÖ död för alltid.

Men då kommer finessen att redan när SD börjar närma sig att bli största block, säg när man har 30 procentsgränsen inom synhåll så kommer DÖ att bli svår att försvara för alliansens partiledare, för om DÖ är död efter nästa val så innebär det att alliansen har hjälpt vänstern att regera i fyra år utan att själva få någonting för det.

Detta kommer att bli ett argument som motståndarna till DÖ kommer att använda sig av (t.ex. alla borgerliga ledarsidor utom DN) och som blir svårt för alliansens partiledare att bemöta.

Jag tror att om vi ser SD närma sig 30 procent 2016 så kan det mycket väl hända att alliansen lämnar DÖ och att AKB avgår som partiledare.
2015-06-19, 13:53
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Där har du helt fel!

Rent teoretiskt finns det en positiv sannolikhetsmassa att F! skulle vara det parti som har störst väljarstöd i Sverige.

Blanda inte ihop stokastiska variabler med deterministiska sådana.

Helt fel är väl att ta i.. Jag tolkade frågan i en mer "vardaglig" mening, alltså om det fanns en rimlig sannolikhet för att SD är störst, inte i en strikt matematisk mening.

Bara för att vara jag tvungen att kolla sannolikheten för SD>M && SD>S (enligt min modell). Den var ca 3*10^-24 %.
2015-06-19, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Margot gör helt rätt. Sossarna är slut som parti hos etniska svenskar. Enda chansen till långsiktig överlevnad är att vinna arabernas gunst.

Håller med.
Sossarna är för varje dag som går alltmer körda hos etniska svenskar.
I framtiden kommer riktiga svenskar att rösta på det för dem enda vettiga valet vilket är och blir SD.

Sossarnas enda framtida möjlighet till något som helst politiskt inflytande går via de massinvandrade muslimerna.
2015-06-19, 14:09
Medlem
FranzLisztBlevEj75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Kort svart på din fråga: Det finns en positiv sannolikhet att SD idag är det parti med störst väljarstöd.

Blanda inte ihop konfidensintervall med en stokastisk variables range/utfallsrum.
Vidare konfidensintervall i sig själv är totalt intetsägande.
Du måste specificera hur stort ditt konfidensintervall är. Ett 95% konfidensintervall innebär endast att den bakomliggande stokastiska variabeln har 95 % av sin sannolikhetsmassa inom det givna intervallet.
MEN detta innebär INTE att den faktiska samplet inte ligger utanför detta intervall.
Sannolikheten att den gör detta är följaktligen 5%

Om vi nu ska vara petiga så är det så att de som använder konfidensintervall är frekventister. För en frekventist skulle det sanna väljarstödet vara en deterministisk variabel, inte stokastisk. Däremot är konfidensintervallen stokastiska, efter dom de bygger på OU-data som i sin tur är stokastiska.
2015-06-19, 14:10
Medlem
Nostradumbasss avatar
Tittar man på val.se efter valdeltagandet i blattekolonier ser man att valdeltagandet ligger på 50-55 procent i riksdagsval.

Så tappar S 50.000 medelklasssvennar som lessnar ur på tiggarna och börjar rösta SD istället, så behöver S då ragga på 100.000 IS-jihadistbruschor och deras kompisar med HBQT-certifierad S-propaganda om varför S är ett så bra parti. De blattar som oftast röstar ändå, typ sekulära kurder och såna har ju redan S.

En ganska stor uppgift. Klart större än dom i nuvarande skick klarar av iallafall. Jag tror därför att det här ramadan-twittrandet varken gör till eller från i verkligheten, utan S kommer att föra en allt mer tynande tillvaro medan svensk medelklass och uppåt flyr till SD.

Hårda bandage. Men det kan S gott ha tycker jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in