Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Som gammal moderat så måste jag säga att misstron är så stor, efter alla svek, att för min del räcker det inte att partiledningen byts ut. Så länge någon i den gamla partiledningen överhuvudtaget är kvar i livet så kommer jag aldrig att återvända till M. Hellre röstar jag KPML(r) eller liknande.
Jag började att rösta på moderaterna för att dom var konservativa och"emot",så man visste var man hade dom "en uppenbar fiende är bättre än en falsk vän" var mitt måtto,för moderaterna anföll alltid med blanka vapen och stack aldrig i ryggen som sossarna gärna gör. Men i samband me dEUvalet hände något med partiet då man rensade ut alla EUkritiker,så man kan nog säga att jag följde Sten Andersson till SD.Sedan när Reinfeldt kom chockerades jag över alla idioter som började rösta på M,och dom kunde inte förstå min kritik ,då jag ju var känd som "moderat"
Citat:
Ursprungligen postat av
Accubond
Väl talat. Fast jag som jobbar i vården möts nog lite oftare av uppfattningen att man är ond trots allt.
I min umgängeskrets är man faktiskt redan en idiot som ungefär är på samma nivå som de som röstar på Vänsterpartiet. "Hur kan du rösta på SD med den ekonomiska politk de har?" "Sverige skulle gå under på ett halvår om SD fick styra" är saker jag hört. Det är uppfattningen bland många dåligt insatta (Till vilka jag skulle räkna 66-75 % av alla) men i övrigt vettiga människor, ofta lätt invandringskritiska, som tillhör borgerligheten.
i ofantliga sektorn verkar folk faktiskt vara mer insnöade än vad som är fallet inom privata näringslivet ,och värst verkar det vara kring Stockholm ,där det gäller att vara så PK som .möjligt ,och dom kan inte ens fatta hur SD kan växa som partiet gör..
Citat:
Ursprungligen postat av
Napoleon.Snowball
Oavsett om det är sant eller ej hämmas SD i opinionsutvecklingen av att de uppfattas som enfrågeparti. Därför borde SD konsekvent satsa på att med stora fanfarer lansera sin politik på andra områden där de avviker från riksdagsmajoriteten men är överens med folkmajoriteten: t ex kriminalpolitik och familjepolitik.
De behöver inte prata om invandring och tiggeri.
Nja jag misstänker att man tycker tillväxthastigheten räcker utan att man behöver vika av från sin utstakade kurs,alla som är insatta vet att i grund och botten handlar allt om pengar ,och det är nog vad de som går över till SD anser också.
Citat:
Ursprungligen postat av
flashspy
Från ena hållet hör de oinsatta att "invandringen kostar 100 miljarder/år, men åt andra sidan går vi 100 miljarder plus varje år tack vare invandringen" och från andra hållet hör de att vi går 100 miljarder minus.
De hjärntvättade vaknar en dag också...
Men är så mycket annat kring det där med invandring,tex att Thailändarna som nästan jobbar mest av alla invandrargrupper ändå ,är en av de skadligare för svensk ekonomi,då dom skickar hem så stora summor varje år. där kan man ändå (om man är positiv)tala om en ulandshjälp som fungerar,värre är då andra grupper som bara jobbar svart och går på bidrag ,men skickar stora summor ner i terrorgruppernas fickor.