Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
Ja absolut, men är bröderna skyldiga ska jag äta upp min hatt, dom är inte skyldiga och ser fram emot upplösningen, synd att jag personligen inte kan bidra med så mycket annat än att be folk här hålla fokus uppe, säger som GW Jag vet fan ingenting, ge mig alla fakta så kan jag komma med relevant information, det jag känner mig bekväm med dock är att Litauerna är fullständigt oskyldiga.
Så olika man kan tolka, personligen känner jag mej bekväm med att dom sitter häktade.
Därmed inte sagt att dom måste vara skyldiga,men för närvarande pekar det ditåt.
2015-06-19, 18:43
Medlem
Kollaanristis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Rätt må dom ju haft men jag har endast uppgift om att djurbesättningen bestod av nötkreatur.

Finns det källa på att dom höll grisar också? Det här med gris/svin poppar upp med jämna mellanrum så det vore bra att få fakta om hur det ligger till.
Nej bara nötkreatur.
2015-06-19, 18:47
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaanristi
Nej bara nötkreatur.

Känns ju som man vill att det ska vara som i "lammen tystnar" där grisar åt upp människor, släpp detta för tillfälligt i alla fall, några grisar fanns inte i närheten och inget tyder på detta förlopp
2015-06-19, 18:48
Medlem
Jag hörde från en insatt person idag ( hemskt nog) att hon hottats delad i 6-7 delar och man misstänker hon blivit grismat till stor del....

fyfan.......
2015-06-19, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kollaanristi
Nej bara nötkreatur.

Tusen tack. Då kan vi plocka bort ett djurslag (+alla historier som inkluderar dessa). Skönt, en pjäs mindre på spelplanen.

Trevlig midsommar!
2015-06-19, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H
Jag hörde från en insatt person idag ( hemskt nog) att hon hottats delad i 6-7 delar och man misstänker hon blivit grismat till stor del....

fyfan.......

6-7. Kunde man inte avgöra om det var 6 eller 7 delar alltså?
2015-06-19, 18:52
Medlem
B0B0-emulators avatar
Polisen måste i detta laget ha analyserat och jämfört fingeravtryck från mobildelarna. En mobildisplay måste vara lätt att hitta fingeravtryck på. Om de gripnas avtryck finns så räcker det för fällande dom. Om inga fingeravtryck finns på sakerna så talar allt för att de är utplacerade för att vilseleda och då är litauerna kanske oskyldiga. Om bara LHs egna avtryck finns där, så visar det snittslade spåret den väg gm förde LH, levande eller död.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke H

fyfan.......

Finns endast nötkreatur på gården!
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nadeliogat
http://kriminellt.com/l*if-w*sterling-lidkoping/ *=e

Här är en rapport där han näms :

http://www.expressen.se/gt/deras-okanda-vodka-gor-succe/

Han LW är ju försäljningschef i spritfirman "LO Smith" som delägs av AJs son NGJ, och den firman har ju hålt till i en av ladorna tvärs över gatan från cafet där Lisa försvann ifrån.
Vet inte om dom fortfarande gör använning av den ladan eller någon annan lada/byggnad som AJ äger ?

NGJ, AJs son, har ju en annan firma, TH* Glob*l AB (**=V,a), som har adress på en gård några hundra meter syd om Blomberg Sätteri.

Här är den adressen:

HÅKAN JONSGÅRDEN, GUM
531 95 Källby
Västra Götalands län
Senast redigerad av Theforeigner 2015-06-19 kl. 19:05.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
6-7. Kunde man inte avgöra om det var 6 eller 7 delar alltså?

Vi får hoppas på livstidsdom på den/dem skylidga iaf så Lisa får lite uopprättelse!
Men är rädd man snöat in sig på litauerna och får man inte fram ngn som helst teknisk bevisning, ja då kan de gå åt skogen.....
2015-06-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Om det inte skulle vara någon med anknytning till gården som är gärningsman så tycker jag det låter långsökt att man skulle frakta kroppen in på gården och gömma henne i en byggnad där, chansen att bli upptäckt skulle vara väldigt stor.
Om du ägde eller jobbade på en gård och du ser någon som inte har där att göra borde man väl undra vad dom gör där, speciellt om dom stannar bland byggnader och uppehåller sig där en stund.
Att springa runt och snitsla en bana med tillhörigheter till brödernas hus verkar även det långsökt då någon kan se dig gå just den vägen.

Mordplatsen och fyndplatsen är förmodligen inte samma plats och en bil har förmodligen använts, om du hade mördat Lisa hade du kört in henne på gården och gömt henne där trots risken att bli upptäckt eller skulle du kört ett par mil därifrån och gömt henne i skogen på något ensligt ställe?

Det finns säkert idioter som tror sig kunna komma undan med nästan vad som helst men att tro att du skall kunna mörda någon och plantera bevis för att få någon annan fälld för det låter väldigt långsökt.
Har man fraktat kroppen ditt eller har man fört henne ditt levande? Blev hon mördad samma dag som hon försvann eller några dagar efter den dagen hon försvann? Lik lukten borde ha sprid sig till närliggande hus, folket där borde ha känt den. Hur snabbt börjar ett lik lukta illa?

Gärningsmannen kan ha fört kroppen ditt på natten när alla sover, antingen i bitar eller intryckt i en låda, eller så blev hon mördad där på samma dag som hon försvann. Det kan vara någon med anknytning till gården men det behöver inte vara bröderna, det behöver inte heller vara någon som jobbar där.

Psykopater är väldigt intelligenta, man ska inte underskatta intelligensen hos psykopater. Som sagt, mördarna skulle inte slänga hennes saker på det viset om det inte fanns en syfte med det. Lisas saker ledde polisen till hennes lik.

Edit: I för sig ett lik som är begraven sprider inte lukt.
Senast redigerad av Kohen 2015-06-19 kl. 19:02.
2015-06-19, 18:58
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här är en rapport där han näms :

http://www.expressen.se/gt/deras-okanda-vodka-gor-succe/
Det är väl även han som är på bild i reportaget?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in