Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Enligt den sidan ja, men polisen har inte gått ut med någon sådan information, det är medias tolkning och vi har en annan, tror det är pga att en granne vittnat om en katt av något slag.

Sen har ju polisen inte sagt tidsföljden heller, så jag kan ha fel också, jag hade en bild för mig, andra en annan.

Men sluta nu, man såg ju det i direktsändning på liveTV från platsen.
2015-06-19, 17:27
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Enligt den sidan ja, men polisen har inte gått ut med någon sådan information, det är medias tolkning och vi har en annan, tror det är pga att en granne vittnat om en katt av något slag.

Sen har ju polisen inte sagt tidsföljden heller, så jag kan ha fel också, jag hade en bild för mig, andra en annan.
Bilderna med bröderna i handfängsel är tagna utanför bostaden.
2015-06-19, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Men sluta nu, man såg ju det i direktsändning på liveTV från platsen.
Nej, det var en norsk reporter som drog den slutsatsen, men polisen då "svarade inte på den frågan"! Såg den precis!
http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/hela-polisens-presstr%C3%A4ff-om-lisa-holm-557b640cb9a9f6956c00015b
2015-06-19, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Bilderna med bröderna i handfängsel är tagna utanför bostaden.

Ja, men de tog sig kanske till deras bostad och gjorde ett förhör där, och sen anhölls dem!
Polisen brukar ta in folk i bostäder och göra ett snabbt förhör.
2015-06-19, 17:31
Medlem
Citat:
Nej, det var en norsk reporter som drog den slutsatsen, men polisen då "svarade inte på den frågan"! Såg den precis!
http://www.tv4.se/nyheterna/artiklar/hela-polisens-presstr%C3%A4ff-om-lisa-holm-557b640cb9a9f6956c00015b

Polisen gick först in i fel bostad. Sedan gick de in i MGMs bostad och hämtade alla tre. Männen först, kvinnan något senare.
Expressens fotograf hade sett hela händelseförloppen, och är också därifrån uppgifterna om det bryska omhändertagandet kom. Man kunde se i livesändningen när de gripna satt i baksätet och kördes iväg.
2015-06-19, 17:31
Medlem
Citat:

Du har helt fel. Vi satt och såg på sändningen här i tråden.. Herregud, att det skall vara folk som sitter och hittar på hela tiden.
2015-06-19, 17:32
Medlem
Citat:

För att polisen svarar inte på NÅGRA frågor naturligtvis
2015-06-19, 17:32
Medlem
Ingen har dem empatiska förmågan att inse vad som verkligen hände.
Jag bor här, har varit med.

Lita på mig. Hon är bestiaöiskt mördad. ...
2015-06-19, 17:33
Medlem
Citat:
Ja, men de tog sig kanske till deras bostad och gjorde ett förhör där, och sen anhölls dem!
Polisen brukar ta in folk i bostäder och göra ett snabbt förhör.

Dom anhölls när polisen anträffat Lisas kropp. Tills dess var dom under förhör.
2015-06-19, 17:34
Medlem
Undrar om kontokort låg kvar i mobilskalet när det hittades? Vet vi det?
2015-06-19, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Finns denna person kvar i området? Var inte AJs son inblandad i den spritfabriken också? Se länkat inlägg.

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

http://kriminellt.com/l*if-w*sterling-lidkoping/ *=e
2015-06-19, 17:36
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Nu har du ju ändrat dig en gång i tråden och efter det låst fast dig vid en enda ståndpunkt...att bröderna är oskyldiga.

Här var det två fulla polacker...klappat och klart, lås in dom eller häng dom högt.

Efter ett antal inlägg om skyldiga polacker uppdagas det att dom är litauer och helt plötsligt känns det inte så säkert att polisen tagit rätt personer...

Varken GW, du eller jag vet vad polisen hittat, föremål som hittats måste analyseras innan man kan vara säker på att dom kan användas som bevis.
Polisen har talat om att man hittat kläder, kan man hitta dna fån någon av bröderna på så är det tekniskt bevisat att dom varit inblandade på något sätt.

Dom sitter inte häktade för att dom är från Litauen, dom sitter häktade för att polis, åklagare och tingsrätt bedömer dom som misstänkta till den grad att dom kan häktas.

Att hänga ut godsägaren som du gör skulle väl kunna ses som ett rejält övertramp, han är vad vi vet inte misstänkt så polisen har inte hittat något som gör honom misstänkt i den grad att han kan häktas.

Du får självklart tro vad du vill men dina teorier om godsherren är nog bara önsketänkande.

Balter, polacker och svenskar tillhör samma "ras", så dina inlägg om polackerna eller svenska godsägare borde även dom ses som rasistiska...
Det finns enligt ditt inlägg fler och värre rötägg i Litauen än i Sverige, källa på det?
Det lät lite "rasistiskt"...
Vad är det som gör att du tror att dessa bröder skulle vara så djupt troende katoliker att dom inte skulle kunna ljuga eller göra en fluga förnär?
Bröderna kan vara oskyldiga men att dom skulle häktats på grund av att dom inte är från Sverige låter helt befängt.
Ja du har helt rätt och när jag satt i sandlådan som barn slog jag grannpojken i huvudet med spaden, skämt å sido till början såg det ju lätt ut, två fulla polacker som våldtog en ung tjej som sedan dog, men utvecklingen av fallet ville annorlunda

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in