Citat:
Ursprungligen postat av
ThordOlavsson
Jag skall här skissa på en modell där jag visar hur mordet kan ha gått till och där det räcker med en inblandad broder. Jag skall även försöka förklara vad som hittats och varför.
Ditt inlägg var mycket bra, och visst är det mer troligt med en enda GM och att den andre brodern eventuellt kan ha hjälpt till att röja undan. Minns att man har påpekat att den yngre brodern uppträtt ovanligt efter Lisas försvinnande.
Kvinnan kan mycket väl vara ovetande om vad som skett.
Kommentarer.
Citat:
Det kan även vara så att GM känt ett behov av att inte slänga kontokort, mobilfodral och display innan han på något sätt tvättat av dem i bensin eller liknande. Mobilens inre kan därför finnas utmed 44:an medan de inre delarna följt med bilen tills GM i lugn och ro kunnat tvätta dem utan insyn från andra.
Om GM skulle lagt tid på att tvätta prylarna, kunde han lika väl ha grävt ner dem där eller slängt dem i sjön med en tyngd. De upphittade delarna tyder mer på naivitet och brådska, tycker jag.
Citat:
Om boden är platsen där kroppen dumpats
MP avblåste sina aktiviteter redan ca 21.15 och vid det laget finns bara uppgifter om att polisen tagit sig in i en lada. Boden gick man igenom senare på natten. Förmodligen är boden den "snickarverkstad" som mamman hänvisade till där sönerna skulle ha setts samma dag som Lisa försvann, vilket de inte har kunnat ge en bra förklaring till.
Citat:
Men om det rör sig om en våldtäkt så finns goda förutsättningar för att tekniker lyckas hitta DNA som binder GM till brottet.
Absolut. Chansen är nog rätt stor att GM har lämnat någon form av spår.