Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Det är ganska mycket som talar emot.

De sågs fika runt 18:15 tiden dvs 15 min innan mobilen dog. Vad är det som säger dig att de DIREKT efter att ha blivit iakttagna med att fika, reser sig för att åka och mörda/våldta en flicka vid cafét?

Om de nu gör det, då handlar det som sagt om 15 min, går det att ro i hem sllt på en kvart? Inte för mig.

Om jag har förstått det rätt så är det mamman som säger att de sågs fika 18:15, finns det någon annan som har bekräftat detta?
2015-06-19, 10:47
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vad har det för betydelse om de kände till organisationen MP? Jag skulle tro att även i Litauen går folk skallgång om någon har försvunnit i trakten.

Det var ju precis det jag menade...som ett svar till ett tidigare inlägg.

Det som tycks vara med märkligt är ifall de försökt att få bort MP från ägorna, alldeles oavsett om de visste vad dessa människor gjorde på markerna. Men om de visste vilka MP var så..

-desperata GM: som försöker mota bort dem? Minst sagt underligt agerande och tämligen glasklart att de skulle få ögonen på sig..

-AJ har sagt att de ska gå och säga åt MP att sluta förstöra hans ägor/mota bort dem av annan anledning?
2015-06-19, 10:48
Medlem
korthuss avatar
Citat:
Det är ganska mycket som talar emot.

De sågs fika runt 18:15 tiden dvs 15 min innan mobilen dog. Vad är det som säger dig att de DIREKT efter att ha blivit iakttagna med att fika, reser sig för att åka och mörda/våldta en flicka vid cafét?

Om de nu gör det, då handlar det som sagt om 15 min, går det att ro i hem sllt på en kvart? Inte för mig.

Detta ska komma från brödernas mamma hemma i Litauen som jag förstått det. Bör väl således inte vara en helt pålitlig uppgift. Sen bör man även tänka på tidsskillnaden, i Sverige är klockan 17:15 vid tidpunkten ovan i Litauen.
2015-06-19, 10:48
Medlem
Citat:
Lägg till att 18:23 skickade Lisa sms. Ponera då att kl 18:23:01 så tas hon hand av bröderna, då är det 06:59 min tills mobilen dör.

Men ändå. Från att bröderna fikar 18:15 till att flyga på Lisa 18:23 är 8 minuter, då ska de ta sig till platsen och av någon anledning på vägen skaffa sig anledningen till att begå brottet.

Låter helt ologiskt i mina öron.
Ja om nu fikat stämmer??
Det vet vi inte, det borde polisen kunna få fram om någon satt på Skype kl 18:15 el om dom satt ute på bron
2015-06-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHIBCHA
Om jag har förstått det rätt så är det mamman som säger att de sågs fika 18:15, finns det någon annan som har bekräftat detta?

Mamman säger det då hon talat med bekanta i Sverige, det är dessa som sett bröderna fika. OM det nu är sant och OM det är sant så är det för mig omöjligt att efter ha setts fika 18:15 och flyga upp och iväg för att mörda någon. Får man en sån idé i huvudet att "jag måste mörda/våldta någon och det NU" så tyder det på en annan GM än bröderna men det är som sagt spekulation.
2015-06-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korthus
Detta ska komma från brödernas mamma hemma i Litauen som jag förstått det. Bör väl således inte vara en helt pålitlig uppgift. Sen bör man även tänka på tidsskillnaden, i Sverige är klockan 17:15 vid tidpunkten ovan i Litauen.
Exakt min fråga , är det någon annan som har bekräftat mammans uppgifter ?
2015-06-19, 10:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Men än en gång , varför kom polisen fram till var LH låg i samband med att de blev misstänkta/gripna efter sista fyndet ''pusselbiten''

Vi vet inte om det finns ett samband mellan gripandet och fyndet av Lisa. Det kan vara så att polisen jobbade på flera fronter samtidigt och att det hela sammanföll på samma kväll utan direkta kopplingar. Efter Englamordet så vet vi att slumpen kan vara en faktor i hur en mördare hittas. Det kan så klart också vara något kring det som fick polisen att gripa bröderna som också gav en vink om var Lisa skulle vara. Och vad det är får vi kanske inte veta förrän FUP:en är klar, dvs om gripandet leder till åtal.
2015-06-19, 10:51
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Talande bild på caféets Facebooksida: https://www.facebook.com/138910449570492/photos/a.139525079509029.26242.138910449570492/697170380411160/?type=1
Jag gillar inte riktigt det här,
"Café på klostret är inte längre bara ett café. Det är också en minnesplats för Lisa."
Sen när har ens arbetsplats blivit något mer än det är för att man utsatts för ett grovt brott?
Ny Engla mamma?
2015-06-19, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korthus

Fortfarande. Mamman säger detta efter stt ha talat med bekanta som i sin tur sett bröderna fika. Det är alltså dessa bekanta som talat om för mamman att de sett bröderna sitta och fika. Sen om det är sant kan jag inte svara på
2015-06-19, 10:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Lägg till att 18:23 skickade Lisa sms. Ponera då att kl 18:23:01 så tas hon hand av bröderna, då är det 06:59 min tills mobilen dör.

Men ändå. Från att bröderna fikar 18:15 till att flyga på Lisa 18:23 är 8 minuter, då ska de ta sig till platsen och av någon anledning på vägen skaffa sig anledningen till att begå brottet.

Låter helt ologiskt i mina öron.
Men glöm det där fikandet, mamman sitter 150 mil bort i en annan tidson och har noll koll.
Medlem
Citat:
Mamman säger det då hon talat med bekanta i Sverige, det är dessa som sett bröderna fika. OM det nu är sant och OM det är sant så är det för mig omöjligt att efter ha setts fika 18:15 och flyga upp och iväg för att mörda någon. Får man en sån idé i huvudet att "jag måste mörda/våldta någon och det NU" så tyder det på en annan GM än bröderna men det är som sagt spekulation.

Ja om de verkligen fikade 18:15 och har vittnen så är det i stort sett ett alibi men frågan är om morsan talar sanning
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:

Dessutom, hur kan den som i så fall såg dem vara så säker på exakt 18.15? Sånt brukar man väl mer säga som en cirkatid, klockan kanske bara vara strax efter 18 egentligen? Det är ganska stor skillnad i sammanhanget.

Jag tror mer på mammans vilja att skapa alibi för dem så de blir fria, än hennes vilja att brottet ska lösas korrekt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in