Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-20, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Vad jag vill ha sagt är att det smusslas för mycket. Polisen lär ha grumliga motiv för att smussla så här mycket. Jag hävdar fortfarande att det med stor sannolikhet beror på att Lisa hade varit i livet i dag om polisen inte hade begått misstag.

ELLER så kan det bero på att det finns mycket mer att "hitta" och man vill inte att någon ska hinna före och förstöra ev. bevis.

Sen är det så här det SKA gå till, man ska inte babbla vitt och brett om olika saker i en brottsutredning, det kan bara leda till skada i fallet.

Ponera att tex båten är intressant (antar att det fiskades från en båt) men man har inte kommit dit ännu. Om man då skriver/säger något om den så kommer det att flockas folk ikring den som ska peta på den, fotografera och vara allmänt därstädes. Hur många spår tror du sen finns kvar?

TÄNK!
2015-06-20, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skeleye
Bara för att få in mer solljus tänkte jag.

What?
2015-06-20, 14:53
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Polisen har sagt att de tagit ner allt som har med wifi och mobil telefoni att göra för teknisk undersökning. Så om de varit vid caféet 18:20, så har de teknisk bevisning att framföra vid nästa pressträff!

Det är precis detta jag sagt ett flertal ggr, om nu ev. DNA-spår inte går att hitta tex. pga att GM förstört bevis kan/kommer de falla på digitala spår från deras mobiltelefoner.
2015-06-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Polisens och åklagarens yppandeförbud strider svårt mot rättssäkerheten. Det beror på att de inte belägger sej själva med yppandeförbud utan kan gå ut med egna synpunkter i ärendet - oemotsagda. Polisens smussel är över huvettaget ett problem för rättssäkerheten. Det smusslas exempelvis med av vad Lisa dog. För en intresserad allmänhet blir därför smusslande poliser suspekta. Har dom begått stora misstag i utreningsarbetet som de på detta sätt vill dölja? Hade
Lisa varit vid liv i dag om polismisstagen hade undvikits? Det är frågor man måste ställa sig. I dag går polisen ut med påståendet att bröderna visat kyla under söken efter Lisa eftersom dom "helt kallt" suttit och fikat på sin veranda medan söken pågick. De var omtyckta och respekterade för stor yrkeskunnighet i byn. Men de kände inte en käft framgår det. Detta berodde på att de inte kunde svenska sägs det. Jaha. Men då kanske de inte läste svenska tidningar eller såg på svensk tv. Hur stor behållning har man av det om man inte kan tillgodogöra sig innehållet? Därav följer att de antagligen bara hade en svag aning, om ens det, av att en flicka var saknad och att det stora
larmet med åtföljande pådrag hade utlösts. De betraktade det hela men visste inte ens vad Missing People var. Polisen måste sluta smussla och gripa oskyldiga.

Lituaerna visste om händelsen eftersom att dom diskuterat det med sin mamma.

Jag tror att AJ eller någon i hans omkrets är mer delaktig i händelsen än vi tror.
2015-06-20, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Nej du kan inget om skjutportar! Gänga?
Sådana portar kan vara hur jävliga som helst att skjuta upp, helst på en gammal gård där det är ikört med maskiner mm. Det är inget konstigt med porten alls!

Ok, bra då vet vi det..
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geronimo81
Vem har sagt eller skrivit att dom stämmde träff???

Du i din teori. Du skrev en lång historia om hur det skulle kunna gått till. I den sa du att AJ kunde ha stämt träff med Lisa att ses efter jobbet. Att han begåvade hjälp med något. Sen när jag ifrågasatte det pga smset och hjälmen så sa du att det kanske istället var så att AJ stod i ladan och skrek för full hals ochhon gick dit för att se vad han ville efter att hon smsat och att hon då hade hjälmen på huvudet.

Vad är det du eller jag missuppfattat?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Nej såhär är det. Först säger han att han OMEDELBART tog upp handsken när de såg den liggande på marken mitt inne i ladan. (väl synlig) "del av klädesplagget".
Dagen efter ändrar han uttalande till att först en anställd tog upp den och sedan la tillbaka den på marken och sedan tog LA upp den och la den på marken? sedan.... tog AJ upp den och gick med den till polisen. Vi såg en handske, "det var en konstig liten handske" el liknande och sedan tog anställd först upp den....

Jag skulle nog gå på det första svaret. Människor har en förmåga att lägga till och dra ifrån när de återberättar en sak. Det första brukar vara mest rätt. Om det är lite spontant menar jag, inte om de fått en vecka på sig att tänka efter innan de lägger det första svaret men så är ju inte fallet här.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Kan du få deckarpuckona i tråden å fatta hur en sån port funkar med?

Har de haft henne i låst utrymme, så är den nyare plåtporten intressantare!

Informativ video om hur de nyare fungerar:
https://www.youtube.com/watch?v=W8RmE54glxI

Kom ihåg att de på Martorp antagligen inte har räls där nere!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
What?

Det ligger massa skit i öppningen på marken, drf hänger den inte lodrätt utan står ut!
Förstår du?

Edit: Tänk med på att det inte finns ngn bild på att porten stått i ngt annat läge innan!
Senast redigerad av psycho77 2015-06-20 kl. 14:58.
2015-06-20, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Du i din teori. Du skrev en lång historia om hur det skulle kunna gått till. I den sa du att AJ kunde ha stämt träff med Lisa att ses efter jobbet. Att han begåvade hjälp med något. Sen när jag ifrågasatte det pga smset och hjälmen så sa du att det kanske istället var så att AJ stod i ladan och skrek för full hals ochhon gick dit för att se vad han ville efter att hon smsat och att hon då hade hjälmen på huvudet.

Vad är det du eller jag missuppfattat?

Jag skrev väl ändå att han hade bestämt sig att träffa henne efter jobbet, eller liknande. Inte att han bestämt träff med henne...!?
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Visst kan det vara skönt att få en överprövning av detta. Jag bygger mina antagen på den mänskliga psykologin/beteendet och tom rådmän är människor, även om man ibland betvivlar detta
Jag är inte alldeles säker på att valet av uttryck är slav men då vi finns, fb, blir det besvärligt även för rådmän. De flesta hänger här på tråden, poliser, rådmän och inte minst pressen..hej hej *vinkar*

Samma anledning, dvs, vårt beteende gör mig fundersam som AJ:s förehavanden och ja, jag tvivlar inte att en gubbstrutt på 79 är förmögen att mörda någon. Överfallsvåldtäkt, nej inte sannolikt men med en viss planering, dock kanske det är för hans del också delaktighet.

Du kan mycket väl ha rätt, om sanningen ska fram vet ingen av oss varför han uttryckte sig som han gjorde så jag kan inte sitta här och avfärda din teori.
Medlem
Myztifys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeleye
Jag vet inte hur sånt här funkar. Om caféet hade wifi, sparas då alla mobiler med wifi på som sökt nätverk i caféet? Till exempel en broder kom med sin mobil på sig där 18.20 och autosökt nätverk.

Denna fråga är bara till dom som vet.

Kopplas mobilen/dator/platta upp på WIFI sparas MAC-adressen från den uppkopplade enheten i routern (iaf i mina router jag har)

Däremot är jag osäker på om en mobil som varit i området men inte kopplat upp sig levererar MAC-adress till routern.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in