Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 23:07
Medlem
flyttadignus avatar
Salgoud, när kommer del 2 om Raffa?

Vill tipsa om intervjuobjekt; EliasAlucard.
Vet att hans namn varit uppe förr men jag vill pusha för honom iallafall.

Förresten, var kommer dialekten ifrån, du är uppvuxen mitt i Skåne och dina föräldrar pratar "riktig" skånska..... Vad gick snett?
Citera
2015-06-19, 01:03
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyttadignu

Förresten, var kommer dialekten ifrån, du är uppvuxen mitt i Skåne och dina föräldrar pratar "riktig" skånska..... Vad gick snett?

Oh dear god!! vad jag hatar de där stora trådarna(Raffa-tråden t.ex) där det trillar in inlägg snabbare än man hinner läsa.
Sveriges begåvningsreserv(hur många är under 18?) kommer ut i "full force".
Känner bara ett sånt stort behov av att TROLLA(på riktigt), men nån slags respekt hindrar mig(+regel 1.03 förstås )

"Hatade" den där personen i Raffa-tråden som vaknade upp på morgonen, stretchade lite, tog en kaffe och trodde tråden var hans kall i livet. "Let's do this!"
Trollade idioten lite förstrött, men ironi/sarkasm biter inte på en sån person.
Citera
2015-06-19, 11:52
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Det kommer! har dålig tillgång till internet nu på semestern, men skickar till dig om några timmar när jag är vid datorn igen. Behöver ändå runt 10 pers till tror jag.

Jag gör gärna ett försök att läsa upp en del!
Så en röst till i arsenalen.
Citera
2015-06-19, 20:22
Moderator
Humbugs avatar
Jag får tacka så mycket för pinen! Den pryder nu sin plats på min jacka.

http://forumbilder.se/EBKSU/flashbang

Magneten kommer också väl till pass på kylskåpet. Nu ska här lyssnas på avsnitt två av Brucan.
Citera
2015-06-21, 03:40
Medlem
Aldrig skrattat så mycket som när jag lyssnade på avsnittet om Raffa och Gangland.
Tack för en mycket bra underhållning som gjorde den här semesternatten superb!

Hoppas på mer humorliknande inslag i framtiden.
Citera
2015-06-21, 10:31
Medlem
Run3s avatar
Ambitiös podcast med högt produktionsvärde! Har bara lyssnat på ett par avsnitt, men gillar det skarpt!
Citera
2015-06-22, 13:13
Medlem
Salgouds avatar
Skänk din röst!

Jag behöver fortfarande en drös röster till ett kommande avsnitt, och det handlar om att läsa in max någon minut text. Du gör det enkelt själv med telefon eller dator och skickar, eller så ringer jag upp dig på skype och spelar in. Hade hoppats släppa redan på Onsdag, men det får kanske bli nästa vecka. Hur som helst, hör av er om ni kan hjälpa till!

Citat:
Ursprungligen postat av katastroferna
Även jag fick ett litet brev idag, lite småmysigt att man fick en hälsning också.
http://i.imgur.com/kzWEMri.jpg nålen fick hamna där och magneten får ligga i bra och ha burken så länge.

Oj du, den kepsen har historier att berätta ser det ut som. :P Tack för bilden!

Citat:
Ursprungligen postat av bigpete
Även jag fick pin och magnet idag. Tackar ödmjukast, herr Salgoud

Magneten sitter på kylskåpet och håller fast räkningarna så jag inte blir deprimerad när jag tittar där

Pinen satte jag på gymväskan

Tack själv! Haha, bra användning det.

Citat:
Ursprungligen postat av thestalkerdude
Fick hem sakerna i dag och thestalkerdude tackar och bockar för dom!
http://www.bilddump.se/bilder/20150617215138-151.177.104.74.JPG

I nuläget får dom ligga i byrålådan tills det tillkommer finnare tillfällen då dom kan tas fram.

En liten anekdot: hann bara vakna innan farsan stormade in i rummet och frågade högljudligt om jag hade skickat brev till mig själv. ''Varför i helvete skulle jag göra det?'' sa en sömnig och nyvaken undertecknad, ''Ja det är ju din skrivstil på brevet!'' sa far. Så vi verkar ha samma skrivstil verkar det som!

Farsgubben trodde det var knark i brevet, men sen när jag visade vad de var för nåt så lugnade han ner sig.

Haha, har du för vana att skicka knark till dig själv? Känns ju som något att ta ett avsnitt om..

Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Fick brev idag Bilder kommer imorgon! Mysfaktor overload på att få brev ::

Det var inte igår jag skickade ett heller.. Syns kanske på handstilen.

Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Nu har jag också fått pin och magnet! Magneten fick sitta på kylen med min katt och mitt finaste vykort jag fått: http://imgur.com/1SkFbnQ

Haha, fint det!

Citat:
Ursprungligen postat av flyttadignu

Del 2 ställde Cimaron mig mot väggen över här nyligen. Svaret är att jag har svårt att få det att funka ordentligt, men jag jobbar vidare. Mer än så kan jag dessvärre inte säga just nu. :/

Gällande dialekten så flyttade vi runt en del när jag var yngre. Första 3-4 åren i Skåne, sedan ca 5 i blekinge, ytterligare 5 i skåne, och sedan blekinge tills jag fyllde 18 och flyttade utomlands. Så jag har väl en lite skånsk/blekingsk blandning kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av messiasibid
Jag gör gärna ett försök att läsa upp en del!
Så en röst till i arsenalen.

PM skickat

Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag får tacka så mycket för pinen! Den pryder nu sin plats på min jacka.

http://forumbilder.se/EBKSU/flashbang

Magneten kommer också väl till pass på kylskåpet. Nu ska här lyssnas på avsnitt två av Brucan.

Så ja! Tack för bilden, skoj att se var de tagit vägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kissedbyfire
Aldrig skrattat så mycket som när jag lyssnade på avsnittet om Raffa och Gangland.
Tack för en mycket bra underhållning som gjorde den här semesternatten superb!

Hoppas på mer humorliknande inslag i framtiden.

Haha, härligt att höra! Det ska absolut komma.

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ambitiös podcast med högt produktionsvärde! Har bara lyssnat på ett par avsnitt, men gillar det skarpt!

Många tack!

Edit: Magneter och Pins
Glömde säga att jag har runt 20 kvar av varje - bara att hojta till vid intresse. Kommer dock ta lite längre innan de kommer fram eftersom jag skickar från utomlandet.
Senast redigerad av Salgoud 2015-06-22 kl. 13:44.
Citera
2015-06-22, 16:22
Medlem
Salorms avatar
wohoo!

http://i59.tinypic.com/14dpvnq.jpg
Citera
2015-06-22, 21:37
Medlem
Sabors avatar
Lyssnade på pilotavsnittet idag, och hade väldigt svårt att hålla mig för skratt när OP pratade om den legendariska FB-dasen och de stridslystna feministerna. Var fast direkt.
Väldigt intressant att lyssna på då man hängt en del på Flashback. Samt oerhört intressant att få höra intervjuer av andra medlemmar. Även väldigt trevligt att känna igen FB-andan i podden.

Det enda negativa som jag har märkt är rösten som presenterar Flashbang-podden. Den var olidligt hög först. I pilotavsnittet fick jag höja volymen en del för att höra de förvrängda rösterna i slutet tydligt (Jobbar på fabrik så rätt mycket bakgrundsljud) men när presentationsrösten till avsnitt 2 kom kändes det som trumhinnan nästan spräcktes och drog ut luren i panik för det var så högt.
Har inte tänkt på den efter avsnitt 4-5 så antar att andra har påpekat den. Orkar inte läsa igenom hela tråden bara för att hitta det.

Utöver den lilla detaljen så är detta klart min favoritpod. Bra kvalité på innehållet och det känns väldigt ambitiöst. Mycket bra initiativ och arbete.
Citera
2015-06-22, 22:16
Medlem
GSE_s avatar
Helvetes jävlar vad gött det är med göteborrrrrrrgare i podden!
Citera
2015-06-22, 22:20
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Skänk din röst!

Jag behöver fortfarande en drös röster till ett kommande avsnitt, och det handlar om att läsa in max någon minut text. Du gör det enkelt själv med telefon eller dator och skickar, eller så ringer jag upp dig på skype och spelar in. Hade hoppats släppa redan på Onsdag, men det får kanske bli nästa vecka. Hur som helst, hör av er om ni kan hjälpa till!

Oj du, den kepsen har historier att berätta ser det ut som. :P Tack för bilden!

Tack själv! Haha, bra användning det.

Haha, har du för vana att skicka knark till dig själv? Känns ju som något att ta ett avsnitt om..

Det var inte igår jag skickade ett heller.. Syns kanske på handstilen.

Haha, fint det!

Del 2 ställde Cimaron mig mot väggen över här nyligen. Svaret är att jag har svårt att få det att funka ordentligt, men jag jobbar vidare. Mer än så kan jag dessvärre inte säga just nu. :/

Gällande dialekten så flyttade vi runt en del när jag var yngre. Första 3-4 åren i Skåne, sedan ca 5 i blekinge, ytterligare 5 i skåne, och sedan blekinge tills jag fyllde 18 och flyttade utomlands. Så jag har väl en lite skånsk/blekingsk blandning kanske.

PM skickat

Så ja! Tack för bilden, skoj att se var de tagit vägen.

Haha, härligt att höra! Det ska absolut komma.

Många tack!

Edit: Magneter och Pins
Glömde säga att jag har runt 20 kvar av varje - bara att hojta till vid intresse. Kommer dock ta lite längre innan de kommer fram eftersom jag skickar från utomlandet.

Synd att min röst är så jävla pipig, annars hade jag fan ställt upp!
Citera
2015-06-22, 22:35
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Synd att min röst är så jävla pipig, annars hade jag fan ställt upp!
Äh, häng inte upp dig på det! Du har säkert en helt normal röst. Även om du skäms över den kan du välja att vara anonym. Personligen gillar jag dock hobby-poddar med vanliga människor med vanliga röster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in