Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 17:07
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullADHD
Mycket intressant och underhållande pod, fortsätt så!
Creds till "salgoud" eller vad du nu har för användarnamn,

Nu har jag glömt användarnamnet på han som gjorde/gör rättegångspodden men iaf, jag tror att ni skulle vara ett bra team tillsammans.

Kan man kanske se ett framtida samarbete, som det ser ut nu så jag ju R-podden stått stilla väldigt länge, är det någon som vet om det kommer fler avsnitt från honom?

Jodå, detta kom upp på Rättegångspoddens hemsida den 6 juni:
Citat:
För er som fann avsnittet om Dejtingligan intressant kan jag rekommendera filmen "Little Birds”, som verkligen påminner om turerna kring den händelsen. Den är dessutom filmad av den fantastiska Reed Morano ASC som ligger bakom serien Looking samt den helt otroliga filmen "Autumn Blood". Så där har ni ytterligare lite tips inför nästa Rättegångspodd som kommer om inte allt för lång tid.

Hoppas att "inte allt för lång tid" är jävligt snart!

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
Riktigt grymt avsnitt, nog ett av de bästa riktigt intressant och givande att lyssna på. En hel del som fanns att diskutera om som jag fann intressant. Roligt också att avsnittet var så långt. bruce_lee är ju en ängel som ställer upp och delar med sig så personligt

Det är bara att fortsätta diskutera om du vill, jag är inte sen!
Haha, ängel! Men tack i alla fall. Har inga problem med det, gillar att höra min egna röst.

Tack till Salgoud för att jag fick vara med i podden, det var kul!
Citera
2015-06-17, 17:12
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Jodå, detta kom upp på Rättegångspoddens hemsida den 6 juni:

Hoppas att "inte allt för lång tid" är jävligt snart!

Det är bara att fortsätta diskutera om du vill, jag är inte sen!
Haha, ängel! Men tack i alla fall. Har inga problem med det, gillar att höra min egna röst.

Tack till Salgoud för att jag fick vara med i podden, det var kul!

Hehe a darn good sport u are är ateist så ängel är väll fel ordval. Där är vi tvärtom jag hatar min egna röst. Usch! Nej med det där om kbt var intressant, lite din livssyn på olika saker är också väldigt intressanta. Sen påminner du mig om en kollega jag hade för ett halvår sen. Hon hade inte drogproblematiken men hon hade också en hel del med släkt som förföljde henne stalkers.

Men hon verkade också vara över optimistsikt typ tog alla problem med en "klackspark" Menar att även om det såg ut som helvete i hennes liv så kunde hon arbeta från det och vara positiv.T.e x så hade hon ingenstans att bo ett litet tag. Så hon beslöt sig att ta en månads semester och dra runt i europa.

Något som jag verkligen beundrar. Är tvärtom Om något går ej som jag planerat blir jag sönder stressad. Om jag skulle hamna i fel stad och hamna i fyllecell skulle jag få halvt panik där och bryta ihop mer eller mindre:P
Senast redigerad av Captinhero 2015-06-17 kl. 17:16.
Citera
2015-06-17, 17:15
Medlem
Tack för magnet och pin bäste Salgoud! Skall fixa en bild på tillämpandet.
Citera
2015-06-17, 17:21
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
Hehe a darn good sport u are är ateist så ängel är väll fel ordval. Där är vi tvärtom jag hatar min egna röst. Usch! Nej med det där om kbt var intressant, lite din livssyn på olika saker är också väldigt intressanta. Sen påminner du mig om en kollega jag hade för ett halvår sen. Hon hade inte drogproblematiken men hon hade också en hel del med släkt som förföljde henne stalkers.

Men hon verkade också vara över optimistsikt typ tog alla problem med en "klackspark" Menar att även om det såg ut som helvete i hennes liv så kunde hon arbeta från det och vara positiv. Något som jag verkligen beundrar. Är tvärtom Om något går ej som jag planerat blir jag sönder stressad. Om jag skulle hamna i fel stad och hamna i fyllecell skulle jag få halvt panik där och bryta ihop mer eller mindre:P

Nu tar jag inte alla problem med en klackspark, snarare tvärtom. Jag har däremot lärt mig att leta fram det komiska i varje motgång för att det ska bli enklare att hantera. Positiv är väl inte direkt något som speglar min personlighet och jag blir också sönderstressad för ingenting. Vore kul iof om det är så de som lyssnar på detta uppfattar mig eftersom ingen annan, någonsin, har gjort det

Fast vissa saker vänjer man sig med och att vakna upp i fel städer (eller länder) har hänt mer än en gång och då blir det liksom mer "å nej inte nu igen". De allra flesta gångerna har jag säkert tyckt det varit katastrof just då men kan titta tillbaka på det och skratta åt den sjuka situationen jag satt mig i ganska snabbt efteråt.
Citera
2015-06-17, 17:23
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce_Lee
Nu tar jag inte alla problem med en klackspark, snarare tvärtom. Jag har däremot lärt mig att leta fram det komiska i varje motgång för att det ska bli enklare att hantera. Positiv är väl inte direkt något som speglar min personlighet och jag blir också sönderstressad för ingenting. Vore kul iof om det är så de som lyssnar på detta uppfattar mig eftersom ingen annan, någonsin, har gjort det

Fast vissa saker vänjer man sig med och att vakna upp i fel städer (eller länder) har hänt mer än en gång och då blir det liksom mer "å nej inte nu igen". De allra flesta gångerna har jag säkert tyckt det varit katastrof just då men kan titta tillbaka på det och skratta åt den sjuka situationen jag satt mig i ganska snabbt efteråt.

det jag menar du kan ändå hantera det och skratta åt det. Jag är en ältare skulle må dåligt över det och ha ångest över det en längre period istället. Men när man lyssnar på dig är ju också en fröjd. De har alltid nära till skratt och kan skämta om sina svårare upplevelser.
Senast redigerad av Captinhero 2015-06-17 kl. 17:27.
Citera
2015-06-17, 17:25
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Broderdaniel123
Tack för magnet och pin bäste Salgoud! Skall fixa en bild på tillämpandet.

Ahh så det har kommit fram redan - då underskattade jag Postverket! Gör gärna det!
Citera
2015-06-17, 17:28
Medlem
Bruce_Lees avatar
Citat:
det jag menar du kan ändå hantera det och skratta åt det. Jag är en ältare skulle må dåligt över det och ha ångest över det en längre period istället. Men när man lyssnar på dig är ju också en fröjd. Alltid nära till skratt och kan skämta om sina svårare upplevelser.

Haha! Tro mig, det har jag också. Ena dagen kan jag tycka att något är jätteroligt och inte har några som helst problem, sedan ligger jag dagen därpå hela dagen i sängen med täcket över huvudet med ångest över exakt samma sak...
Citera
2015-06-17, 18:56
Medlem
Neonights avatar
Fick brev idag Bilder kommer imorgon! Mysfaktor overload på att få brev
Citera
2015-06-17, 21:54
Medlem
thestalkerdudes avatar
Fick hem sakerna i dag och thestalkerdude tackar och bockar för dom!
http://www.bilddump.se/bilder/20150617215138-151.177.104.74.JPG

I nuläget får dom ligga i byrålådan tills det tillkommer finnare tillfällen då dom kan tas fram.

En liten anekdot: hann bara vakna innan farsan stormade in i rummet och frågade högljudligt om jag hade skickat brev till mig själv. ''Varför i helvete skulle jag göra det?'' sa en sömnig och nyvaken undertecknad, ''Ja det är ju din skrivstil på brevet!'' sa far. Så vi verkar ha samma skrivstil verkar det som!

Farsgubben trodde det var knark i brevet, men sen när jag visade vad de var för nåt så lugnade han ner sig.
Senast redigerad av thestalkerdude 2015-06-17 kl. 21:59.
Citera
2015-06-17, 23:01
Medlem
bigpetes avatar
Även jag fick pin och magnet idag. Tackar ödmjukast, herr Salgoud

Magneten sitter på kylskåpet och håller fast räkningarna så jag inte blir deprimerad när jag tittar där

Pinen satte jag på gymväskan
Citera
2015-06-18, 01:30
Medlem
katastrofernas avatar
Även jag fick ett litet brev idag, lite småmysigt att man fick en hälsning också.
http://i.imgur.com/kzWEMri.jpg nålen fick hamna där och magneten får ligga i bra och ha burken så länge.
Citera
2015-06-18, 11:56
Medlem
Bruce_Lees avatar
Nu har jag också fått pin och magnet! Magneten fick sitta på kylen med min katt och mitt finaste vykort jag fått: http://imgur.com/1SkFbnQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in