Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 03:23
Medlem
wizardinrobes avatar
Folket här är upptagna av en 80 årig bonde, och dennes familj, och kallar bonden för godsägare, även om hans gård har en normal storlek i dessa trakter.

Att bonden äger fastigheten där Lisa hittades är så natuligt att de skulle vara märkligt om jhon hade hittats på en fastighet han inte ägde.
Han äger Blomberg gård, som ligger i Blomberg.

Om fastighetsägare som äger åkermark skulle vara de som mördar folk som har blivit dödad på deras mark, så hade nog världen sett annorlunda ut.

Tror nog de flesta mördare ser till att offer INTE kan kopplas till dem, varför de aldrig vill disponera bevis på egen egendom.

Många på Flashback är så tunt utrustat rent kognitivt, så om man undrar om hälften är fastboende på någon typ av vårdhem.

Polisen har av misstag gripit , åklagaren anhåöllit, ocg tingsrätten häktad två litauiska bröder, och samtidigt också häktad en av dessas hustru för grovt skyddande av brottsling.

Det sista är inte ens möjligt, då hon är gift med den ena häktade, och svågerska med den andre.
Hon har ingen vittneplikt mot närstående, och INGEN kan tvingas att tipsa polisen om brott eller brottslingar i förbindelse med begågna brott. (Det kan ställa sig annaorlunda om läkare och präster får reda på planlagda brott mot liv och hälsa).

Oavsett utgång, så är detta Sveriges dåligast skötte försvinnande/mordutredning sedan Palme-mordet (och där hade de vittnen).
2015-06-19, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Du har förmodligen rätt till 99% om namnet ändrats efteråt dvs. Det som gör det hela lite märkligt är vad jag kommer ihåg så helt plötsligt en dag så hände något med ursprungsfilmen, togs den bort eller något? Och sedan efter det så tillkom det massor med liknande filmer med samma namn har jag för mig. Det är lite märkligt, kan ju förklaras med att detta troll ville trolla ännu mer för han blev orolig, det skapade fler troll som ville vara sjuka eller långskottet att det var GM själv som tillverkade nya och förmodligen fick med sig copycats på kuppen.

ursprungs filmen togs bort? va? har jag missat något nu? Har väl alltid bara funnits en film dvs den filmen som räknar ner från 13? Eller menar du någon annan random film?
2015-06-19, 03:27
Medlem
Citat:
Det är ju enbart orginalklippet och skaparen av det som skulle vara intressant att förhöras och avfärdas, resten av klippen saknar ju värde.

Ja verkligen, kanske dom kan kontakta "youtube" för att se vem som egentligen lagt upp klippet lr nått. Vet inte hur sånt här funkar egentligen. Eller hur man ens får reda på det.
2015-06-19, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Youtubeklippet kanske inte är av något större intresse. Däremot har sökningen av mobil och datatrafiken från området kring Blomberg varit mer givande.

Berätta
2015-06-19, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Det kan nog avfärdas då det inte är upplagt med svensk adress eller konto.

Det spelar nog mindre roll då det finns massor med program idag att faka positioner. Har en ändring skett eller ej är det intressanta, men borde kollas ändå oavsett.
2015-06-19, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neteX
ursprungs filmen togs bort? va? har jag missat något nu? Har väl alltid bara funnits en film dvs den filmen som räknar ner från 13? Eller menar du någon annan random film?

Menade den du pratar om originalfilmen/klippet med 13 ja.
2015-06-19, 03:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottisch
Det är en hel del i detta fallet som är skumt ärligt talat. Undrar om vi alla kommer få en chock över vad fasiken som har hänt , eller det visar sig vara ett helt vanligt överfall som gått åt skogen. Fast man har ju en konstig känsla. Det är en liten ort där folk troligtvis har väldigt starka band till varandra vilket skulle kunna innebära att det döljs vad fan som helst bland invånarna där.
Jag tycker att det har varit en del skumma uttalanden av både polis och kollegor till Lisa med mm.

Även skumma händelseförlopp där allt tog slut väldigt snabbt och allt från att pappan skulle vara nån specialmilitär med alla möjliga hot mot sig till att det i början spekulerades om att hon skulle forslats från landet.

Att det är ett märkligt fall är förmodligen en del i detta massiva intresset det skapat och att polisen redan från början var så övertygade om brott. Vilket sedan åklagare och rätten spelar med i genom att det ska vara knäpptyst om allt. Då spinner spekulationerna vidare åt alla möjliga håll. Folk vill veta vad som hänt helt enkelt.
2015-06-19, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neteX

Har ett minne av att något hände, är filmen som räknar ner från 13 kvar fortfarande? Var prat om två filmer med en som var synlig och en som inte var synlig.
2015-06-19, 03:40
Medlem
Citat:
Är någon av bröderna de skyldiga så borde man väl kunna pejla deras mobiltelefoner hela vägen och se exakt hur de förflyttat sig, men å andra sidan så borde väl Lisas telefon aldrig stängts av då heller. Så det blir ologiskt allting, rörigt i huvudet det blir. Dags och sova troro jag.

Det är inte bara deras utan ett flertal mobiler som kartlagts under den aktuelle tiden. Vem som sedan är skyldig till vad eller varför vissa har varit där de varit är polisens sak att red ut.
Lisas mobilsignal upphörde när den förmodligen mosades.
2015-06-19, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outc4st
Till gården där man tror att hon hittades är det väl ca 3 km rakaste grusvägen. (Från caféet)

cafer till mantrop
2.3 km . 8 min med cykel, 22 min att gå
2015-06-19, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Både praktiskt och teoretiskt kan det ha gått till så att någon har lagt upp denna i ett helt annat syfte. När det sedan blev känt att LH försvunnit ändrar denna någon namnet på skaparen av kontot till Lisa Holm, vilket är fullt möjligt. Men visst klippet har förbryllat många även polisen....

Edit: Ska också tillägga att den kan också lagts upp någonstans i världen utan att den blivit ändrad. En osannolik slump helt enkelt. Men man ska hata slumpen när det gäller brottsutredning heter det ju.

Lägger med länken till videon som verkar helt meningslös.
https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk

Nu såg jag, den hade tydligen inte plockats bort. Då kom jag ihåg fel något annat hände hade jag för mig som gjorde att det tillkom massa filmer med liknande namn och nedräkningar av vad jag läste i tråden snabbt. Kan ju vara att filmen fick så stor publicitet i denna stora tråden som skapade någon att lägga upp massa liknande filmer. Polisen är nog bäst på att söka svaren till detta om det finns något.

Bra att originalfilmen finns kvar och hoppas de förhört eller kommer att förhöra skaparen.
Var ju sådant djäkla tjat om de där filmerna/filmen så man har glömt bort den och inte tänkt på den på ett tag nu. Utgick ifrån att den hade plockats bort då polisen intresserat sig för den men de har väl antagligen ett syfte med att låta den vara kvar.
Senast redigerad av PhantasyStar 2015-06-19 kl. 03:57.
2015-06-19, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RumleGaasegg
Berätta

Vad vill du veta?
Du kan inte få några namn eller positioner det är polisens sak att ev. lämna ut.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in