Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 02:19
Medlem
http://www.vgtv.no/#!/video/113810/lisa-holm-17-er-funnet-se-politiets-pressekonferanse
17:05 startar M*rtin Fredm*ns beskrivning
Citat:
"Det är jättesvårt att beskriva den så här kallade polisiära intuitionen men alltså har man jobbat som polis ganska många år, och du ser hur personer uppträder, på det sättet de kanske hade tilltalat Missing people innan, det finns saker i det där som 1+1 blir helt plötsligt 2, och för den vanliga allmänheten kanske det låter väldigt underligt men för nån som har sysslat med det här länge och den erfarenheten som fanns på den polispatrullen så blev dom här personerna intressanta."
Om personer från MPS tyckte att männen betedde sig märkligt, hade inte "allmänheten" tyckt det också? Varför krävs det då poliserfarenhet för att dessa ska bli intressanta?
Kan det inte vara så enkelt att poliserna (som "ser helheltsbilden") sen tidigare har koll på var litauerna bor i förhållande till fyndplatserna och därmed kan dra större slutsatser?
2015-06-19, 02:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azimut68
Nu vet jag inte i vilket sökområde MP hittade detta fynd som kopplades snabbt att det vara Lisas.

Men jag gissar på att antingen var det väldigt nära brödernas bostad eller så var det i riktningen mellan brödernas bostad & Martorp gården. Vilket gjorde att poliserna sökte & spärrade av Martorp väldigt tidigt efter det att bröderna blev intagna.

Area51
Jag gissar på att denna bod är där hon hittades eller att andra viktiga fynd har gjorts där.
4-5 tekniker i fullt ställ på så kort tid = något viktigt var det som låg i boden.
http://z.cdn-expressen.se/images/d0/...6x9/645@70.jpg

Jag förstår, så det fanns kanske bevismaterial som pekade i den riktningen.
2015-06-19, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neteX
Hur kan du tro det?

Känns rätt osannolikt att ett youtube-klipp med namnet LisaHolm och en nedräkning skulle bero på slumpen, med tanke på det hemska som hände inom den korta tidsperioden och med det unika namnet som inte många har. Är ingen matematiker och kan inte räkna på den sannolikheten men något säger mig att den är astronomisk liten.
2015-06-19, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Under "handskintervjun" med AJ så nämnde han en öde byggnad vilken han tyckte att polisen borde kolla upp. Jag har alldeles missat vilken byggnad det gällde.

Ja, varför vill han tipsa polisen om en byggnad, som ligger utanför sina egna ägor. Sökandet med MSP hade inte ens kommit igång och kanske inslaget t.o.m är inspelat tidigare än onsdag då det sändes. Mycket märkligt! --- Ja, vilken öde-byggnad?
.
Senast redigerad av vidlagesju 2015-06-19 kl. 02:42.
2015-06-19, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Latitude64
Jag är väldigt intresserad av det där youtubeklippet ( antar att det diskuterats i tråden tidigare), vad tror folk angående det? Är det bara någon random person som trollar eller har klippet en mening?
om jag har förstått det rätt så lades klippet upp hela 2 veckor innan hon försvann, då MÅSTE det vara en som var medveten om allting, eller?

Det har gjorts efterforskningar om vem som har lagt upp klippet. Har inte personen fått hembesök än så kan hen se fram emot detta.
2015-06-19, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Känns rätt osannolikt att ett youtube-klipp med namnet LisaHolm och en nedräkning skulle bero på slumpen, med tanke på det hemska som hände inom den korta tidsperioden och med det unika namnet som inte många har. Är ingen matematiker och kan inte räkna på den sannolikheten men något säger mig att den är astronomisk liten.

Tror det kan handla om obesvarad "kärlek" från en besatt jämnårig, med dataintresse, konstnärlig? Tror han planerade att mörda henne "som hämd" och planerade att skylla på arbetarna...en teori....en annan e markägaren...
2015-06-19, 02:38
Medlem
Youtubeklippet kanske inte är av något större intresse. Däremot har sökningen av mobil och datatrafiken från området kring Blomberg varit mer givande.
2015-06-19, 02:39
Medlem
Batoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidlagesju
Ja, varför vill han tipsa polisen om en byggnad, som ligger utanför sina egna ägor. Sökandet med MSP hade inte ens kommit igång och kanske inslaget t.o.m är inspelat tidigare än onsdag då det sändes. Mycket märkligt!
.

Det är mycke som e misstänkt me den gubben. Finns det nån som kunnat vara gm och ha hjärna och goda förutsättningar att kunna plantera ut falska bevis som misstänkliggör bröderna så e de den gubben. Nånting döljer gubbfan iallafall.
2015-06-19, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Tror det kan handla om obesvarad "kärlek" från en besatt jämnårig, med dataintresse, konstnärlig? Tror han planerade att mörda henne "som hämd" och planerade att skylla på arbetarna...en teori....en annan e markägaren...

Ja, men sen vet vi ju inget om ifall namnet på kontot är ändrat i efterhand eller inte, men man får väl anta att polisen kommit fram till om det ändrats efteråt eller inte i alla fall. Tycker ändå att även om kontot ändrats efteråt så borde polisen göra allt de kan för att åtminstonde plocka in och förhöra personen som skapade det kontot.
2015-06-19, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar

Detta har ju blivit avfärdad hundratals gånger innan. Man kan nämligen byta namn på sin YouTube kanal och så har skett i detta fallet. Något troll som försöker få lite uppmärksamhet.
2015-06-19, 02:48
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vidlagesju
Ja, varför vill han tipsa polisen om en byggnad, som ligger utanför sina egna ägor. Sökandet med MSP hade inte ens kommit igång och kanske inslaget t.o.m är inspelat tidigare än onsdag då det sändes. Mycket märkligt!
.

Jag tror inte AJ är skyldig på något sätt men reagerade också på att han tipsat om denna byggnad. Det kan dock vara som så att polisen har fått fullständig information om AJ:s mark och fastigheter. Utförliga kartor och ritningar. Han nämnde att de hade fri tillgång. Han kom att tänka på denna byggnad som inte var hans men ville tipsa även om den.
2015-06-19, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outc4st
Detta har ju blivit avfärdad hundratals gånger innan. Man kan nämligen byta namn på sin YouTube kanal och så har skett i detta fallet. Något troll som försöker få lite uppmärksamhet.

Ja,det måste vara ett väldigt sjukt troll i så fall. Alla spår och personer med minsta lilla koppling borde i alla fall förhöras i detta märkliga fall. Man har inget att förlora på det och sätta punkt för alla spekulationer om youtubefilmen när man uteslutit trollet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in