Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det tror jag inte. Han tittade på klockan när hon uppgav att hon åkte hemåt, när hon blev ca 20 minuter sen försökte han ringa henne, sedan for han för att se vad som hänt dottern ...
Hur långt avstånd är det mellan där pappan befann sig tro och gården uppskattningsvis ?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Fan också. Nu blev jag nyfiken på varför han begärt att få bort artikeln om miljonerna som han fixade ut till gårdarna. Någon som kan rota fram den artikeln om AJ? Den är borta idag fann senast igår.

Antagligen smutsiga svarta pengar, bäst ta bort nu när han vet alla kollar honom
Medlem
Citat:
Artiklar på internet som behandlar AJ. Allt möjligt. Artiklar om hans affärer, intervjuer om Lisas försvinnande osv. Jag länkade tidigare om googles EU policy. Det är bara att göra en sökning på google om AJ så får du upp policyn längst ner.

Mycket intressant att artiklar om AJ försvinner. Detta betyder att gubben inte bara har pengar utan även en massa makt. Varför vill han att artiklar tas bort om han inte har något att dölja?
Medlem
Citat:
Fan också. Nu blev jag nyfiken på varför han begärt att få bort artikeln om miljonerna som han fixade ut till gårdarna. Någon som kan rota fram den artikeln om AJ? Den är borta idag fann senast igår.

Kreti & pleti söker EU-bidrag, inget konstigt med det.

Själv hade jag nog inte heller velat figurera i en eventuell mordhärva bara för att jag äger marken/området det utspelar sig!
2015-06-18, 21:44
Medlem
Jag har inte orkat läsa igenom de flera tusen sidorna i denna tråd men har ändå funderat över vad som kan ha hänt.
Alternativ 1:
GM har försökt göra närmanden mot BO, som då börjat skrika och göra våldsamt motstånd. GM har hållit handen över hennes mun, för att tysta henne, med sådan kraft att hon kvävdes.
Om GM var den gifte mannen kan han ha varit rädd att frugan skulle höra vad som var på gång.
Alternativ 2:
Frugan kan ha varit mördaren, p g av svartsjuka över mannens intresse för den vackra flickan, och de andra skyddar henne genom att inte avslöja vad de vet.
2015-06-18, 21:46
Medlem
Mack-Bolans avatar
Mina spekulationer, finns egentligen ingenting som stödjer detta via fakta egentligen.
Mina funderingar något reviderat, trodde båda bröderna är inblandade innan och det kan de mycket väl vara fortfarande.

Nåväl. Det finns uppgifter i tråden om en person i skåpbil som sökt kontakt med flickor någon mil bort och frågat efter vägen med en karta i handen, pratade med kraftig brytning etc.

Har inte bröderna tillgång till en bil typ buss/skåp?

Jag tror att den yngre brodern av någon anledning letade efter ett offer, när han då passerade Cafeet fick han syn på BO och körde samma taktik och BO anade inte vad som skulle komma.

Syntes mopeden från vägen?

Troligtvis blev BO överfallen och övermannad, kanske förgrep sig MGM på BO och oskadliggjorde BO på plats (troligtvis i bilen).

Anledningen till att jag tror att BO var död eller på något annat sätt oskadliggjort vid färden från Cafet till gården är att jag inte kan se GM kunna slänga ut BO:s saker i panik och samtidigt köra bil.

Givetvis kan sakerna kastats ut vid senare tillfälle.

Kanske BO blev utsatt för övergrepp på gården, men mest troligt var BO redan död vid Cafet allra senast morgonen därpå.

Jag tror mycket väl att brodern känner till vad som hänt och kanske hjälpt till med att städa undan, jag misstänker också att broderns fru varit medveten och kanske gett bröderna alibi vid ett tidigare förhör i början på veckan.

Handsken i ladan kan brodern kanske hittat i bilen på måndagen och smusslat med sig in i lagårn och droppat den vid tillfälle när ingen såg.

Som ytterligare stöd till min gissning har jag vittnesmålet i Expressen där ett vittne säger att den ena brodern varit lite konstig och tystlåten sista veckan mot vad han brukar vara.

Jag tror inte det behöver vara mer komplicerat än så faktiskt.
2015-06-18, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Hur långt avstånd är det mellan där pappan befann sig tro och gården uppskattningsvis ?

Till gården där man tror att hon hittades är det väl ca 3 km rakaste grusvägen. (Från caféet)
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Är det något bekräftat än att sexuellt våld har brukats emot lisa innan hon dog ? Om hon blivit utsatt för ett sexuellt ritualmord borde väl pressen vara snabb med att skriva ut detta så gissar på att vi kan avfärda det eller ? Jag tror i vilket fall att kroppen blivit utsatt för en våldtäkt dock är jag osäker på var.. kan det vara så att dom tagit henne hem och hållt på där ostört och sen forslat iväg kroppen ?

Nu har du ställt samma fråga i nästan samtliga av dina inlägg. Varför?
Hetsar tanken upp dig?
Ingen annan postare har hållt på och tjatar såhär.
Jag tycker ditt överdrivna intresse för väldtäktsscenariot gränsar till det morbida
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Ja såna sms har jag fått av min dotter många gånger som hon skriver när nåt kommer emellan och hon blir sen. Varför tog hon mopeden själv just denna dag hade hon stämt träff med någon ändå?

Om man kört nog många ggr runt gårdsplan och mindre vägar, vill man också få förtroendet att köra på landsväg. Hon har säkert tränat för körkort för bil runt gårdsplan också.

Helt naturligt att hon fick köra moppe själv.
Medlem
missmones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightskyInfinitum
Alright, när försvinner dem ? Eller till att börja med kanske ja skulle fråga, var har du läst från första början att dem skall försvinna?

Det började med att någon uppmärksammade att några intervjuer inte gick att lyssna på längre med AJ. Sen upptäckte jag och en till här att det inte fanns någon artikel längre om AJ som handlade om att miljonbelopp skulle betalad ut ull Skaraborgs bönder eller nåt sånt. Läste den artikeln igår men idag finns den inte.
2015-06-18, 21:48
Medlem
Tomatos avatar
Det blir ju inte mindre märkligt när Arne försöker vara med och styra var polisen skulle leta?
Ödehus och kalkbrott...
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6186601
2015-06-18, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
Vet man att det var lisa som skickade smset?

I och för sig inte men om det är MGM som mördat henne så har jag svårt att se hur de skriver bättre svenska än de pratar.

Även om de kan alla ord som stod i smset så ska de sättas ihop korrekt om de nu hade lösenkoden till hennes mobil dessutom. Så vi får utgå att det var Lisa som skrev det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in