Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhantasyStar
Känns rätt osannolikt att ett youtube-klipp med namnet LisaHolm och en nedräkning skulle bero på slumpen, med tanke på det hemska som hände inom den korta tidsperioden och med det unika namnet som inte många har. Är ingen matematiker och kan inte räkna på den sannolikheten men något säger mig att den är astronomisk liten.

Har du sökt på youtube tidigare? Finns en hel del "Lisa Holm" användare där. Kan mycket väl vara någon helt random som lagt upp det. Men jag kan hålla med de är lite skumt. Men tror inte förövarna har lagt upp video klippet alls
2015-06-19, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neteX
Har du sökt på youtube tidigare? Finns en hel del "Lisa Holm" användare där. Kan mycket väl vara någon helt random som lagt upp det. Men jag kan hålla med de är lite skumt. Men tror inte förövarna har lagt upp video klippet alls

Du har förmodligen rätt till 99% om namnet ändrats efteråt dvs. Det som gör det hela lite märkligt är vad jag kommer ihåg så helt plötsligt en dag så hände något med ursprungsfilmen, togs den bort eller något? Och sedan efter det så tillkom det massor med liknande filmer med samma namn har jag för mig. Det är lite märkligt, kan ju förklaras med att detta troll ville trolla ännu mer för han blev orolig, det skapade fler troll som ville vara sjuka eller långskottet att det var GM själv som tillverkade nya och förmodligen fick med sig copycats på kuppen.
2015-06-19, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neteX

Det är ju enbart orginalklippet och skaparen av det som skulle vara intressant att förhöras och avfärdas, resten av klippen saknar ju värde.
2015-06-19, 02:57
Medlem
AREA-51s avatar
Redan på tisdag gör MP ett skrämmande fynd.

Efter kontakt med polisens tipsmottagare fick de peka ut en fyndplats på en karta.
– Jag blev upprörd över det vi såg, och då åkte vi till polisen och berättade det. Men det var inte Lisa. säger en av kvinnorna.

Vad är som kan anses så skrämmande att kvinnorna blir upprörda över fyndet?
Och den här saken måste ju ha legat där innan Lisa mördades, om det nu inte var Lisa.
Och då kan man börja undra vad det är för saker som ligger utspridda i omgivningen som får folk att bli upprörda. Det måste rimligen betyda att något inte stod rätt till i det här området innan Lisa mördades. Fyndet är alltså tillräckligt intressant och skrämmande att polisen måste informeras.
Det kan ju vara blodiga kläder man hittat.

De får inte avslöja vad de hittat och polisen kommenterar det inte heller, av spaningstekniska skäl.
– Om vi nu har en människa där ute som har ställt till det för sig och fört bort den här tjejen. Då är det självklart att den personen lyssnar på oss. Då vill vi inte röja vad det är vi har, vad vi har kommit på spåren. Det skulle ju kunna innebära att den här personen börjar sopa undan spår, förklarar Christer Fuxborg.
Senast redigerad av AREA-51 2015-06-19 kl. 02:59.
2015-06-19, 03:00
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:
Känns rätt osannolikt att ett youtube-klipp med namnet LisaHolm och en nedräkning skulle bero på slumpen, med tanke på det hemska som hände inom den korta tidsperioden och med det unika namnet som inte många har. Är ingen matematiker och kan inte räkna på den sannolikheten men något säger mig att den är astronomisk liten.

Både praktiskt och teoretiskt kan det ha gått till så att någon har lagt upp denna i ett helt annat syfte. När det sedan blev känt att LH försvunnit ändrar denna någon namnet på skaparen av kontot till Lisa Holm, vilket är fullt möjligt. Men visst klippet har förbryllat många även polisen....

Edit: Ska också tillägga att den kan också lagts upp någonstans i världen utan att den blivit ändrad. En osannolik slump helt enkelt. Men man ska hata slumpen när det gäller brottsutredning heter det ju.

Lägger med länken till videon som verkar helt meningslös.
https://www.youtube.com/watch?v=n3IuUuNV_zk
Senast redigerad av CarlosRex 2015-06-19 kl. 03:34.
2015-06-19, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Både praktiskt och teoretiskt kan det ha gått till så att någon har lagt upp denna i ett helt annat syfte. När det sedan blev känt att LH försvunnit ändrar denna någon namnet på skaparen av kontot till Lisa Holm, vilket är fullt möjligt. Men visst klippet har förbryllat många även polisen....

Jo, det är det jag menar med att polisen är nyfikna själva på det och jag hoppas verkligen att polisen förhört personen bakom. Visst i FUP om namnet skulle stå där och personen avfärdats så kan det ju bli lite jobbigt för trollet men jag vet inte hur det fungerar. Trollet borde väl kunna få förbli anonymt i så fall tycker man.
2015-06-19, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 360488
http://www.vgtv.no/#!/video/113810/lisa-holm-17-er-funnet-se-politiets-pressekonferanse
17:05 startar M*rtin Fredm*ns beskrivning

Om personer från MPS tyckte att männen betedde sig märkligt, hade inte "allmänheten" tyckt det också? Varför krävs det då poliserfarenhet för att dessa ska bli intressanta?
Kan det inte vara så enkelt att poliserna (som "ser helheltsbilden") sen tidigare har koll på var litauerna bor i förhållande till fyndplatserna och därmed kan dra större slutsatser?

Jag har spekulerat lite i att polisen tidigt sett litauerna som intressanta, det gjorde ju även fb. Möjligtvis satte polisen span på dom, iakttog och senare ledde litauerna polisen i rätt riktning. Detta eftersom att litauerna då skulle kunna lämna mer bevis som senare kan användas emot dom. Hade man gripit dom tidigt hade de kanske inte funnits bevis nog. Polisen kanske insåg att kroppen var någonstans i närheten och väntade helt enkelt tills litauerna skulle göra ett försök att flytta den vilket skulle leda till kroppen och mer bevisning. En tanke bara
2015-06-19, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AREA-51
Redan på tisdag gör MP ett skrämmande fynd.

Efter kontakt med polisens tipsmottagare fick de peka ut en fyndplats på en karta.
– Jag blev upprörd över det vi såg, och då åkte vi till polisen och berättade det. Men det var inte Lisa. säger en av kvinnorna.

Vad är som kan anses så skrämmande att kvinnorna blir upprörda över fyndet?
Och den här saken måste ju ha legat där innan Lisa mördades, om det nu inte var Lisa.
Och då kan man börja undra vad det är för saker som ligger utspridda i omgivningen som får folk att bli upprörda. Det måste rimligen betyda att något inte stod rätt till i det här området innan Lisa mördades. Fyndet är alltså tillräckligt intressant och skrämmande att polisen måste informeras.
Det kan ju vara blodiga kläder man hittat.

De får inte avslöja vad de hittat och polisen kommenterar det inte heller, av spaningstekniska skäl.
– Om vi nu har en människa där ute som har ställt till det för sig och fört bort den här tjejen. Då är det självklart att den personen lyssnar på oss. Då vill vi inte röja vad det är vi har, vad vi har kommit på spåren. Det skulle ju kunna innebära att den här personen börjar sopa undan spår, förklarar Christer Fuxborg.

Lägger man på polisernas och teknikernas reaktioner på det du beskriver gör det det hela ännu märkligare och man börjar verkligen fundera på vad det är som dom har sett även om man lätt kan bortförklara det på ett enkelt sätt och skylla på både det ena och andra när man inte vet helt säkert.
2015-06-19, 03:14
Medlem
Citat:
Det är ju enbart orginalklippet och skaparen av det som skulle vara intressant att förhöras och avfärdas, resten av klippen saknar ju värde.

Det kan nog avfärdas då det inte är upplagt med svensk adress eller konto.
2015-06-19, 03:17
Medlem
Det är en hel del i detta fallet som är skumt ärligt talat. Undrar om vi alla kommer få en chock över vad fasiken som har hänt , eller det visar sig vara ett helt vanligt överfall som gått åt skogen. Fast man har ju en konstig känsla. Det är en liten ort där folk troligtvis har väldigt starka band till varandra vilket skulle kunna innebära att det döljs vad fan som helst bland invånarna där.
Jag tycker att det har varit en del skumma uttalanden av både polis och kollegor till Lisa med mm.

Även skumma händelseförlopp där allt tog slut väldigt snabbt och allt från att pappan skulle vara nån specialmilitär med alla möjliga hot mot sig till att det i början spekulerades om att hon skulle forslats från landet.
2015-06-19, 03:22
Medlem
MoveToTheBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazzmon
Titta på kartan, jämför Martops gård med Hovgärde.
Just det, där hittades hon i ett låst utrymme hos grisarna/vid dem.

Mycket märkligt i så fall, för det var inte avspärrat där.
2015-06-19, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Youtubeklippet kanske inte är av något större intresse. Däremot har sökningen av mobil och datatrafiken från området kring Blomberg varit mer givande.

Är någon av bröderna de skyldiga så borde man väl kunna pejla deras mobiltelefoner hela vägen och se exakt hur de förflyttat sig, men å andra sidan så borde väl Lisas telefon aldrig stängts av då heller. Så det blir ologiskt allting, rörigt i huvudet det blir. Dags och sova troro jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in