2015-06-18, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja jag kan köpa det tänket på sätt och vis men för Modos del blir det nog billigare att han ansluter i oktober. Som sagt jag hade gärna sett honom med i truppen från start men om det är bäst ur Modos synvinkel med artistkontrakt så är det ju så.
Ja, det är klart att det blir billigare för MoDo ju senare han ansluter. Allra billigaste för ett hockeylag blir det ju om inga spelare ansluter alls. Kanske något för MoDo att börja jobba på...
Citera
2015-06-18, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Ja, det är klart att det blir billigare för MoDo ju senare han ansluter. Allra billigaste för ett hockeylag blir det ju om inga spelare ansluter alls. Kanske något för MoDo att börja jobba på...
Intressant utläggning. Hur ska det gå till när vi inte har ekonomi till det ?
Citera
2015-06-18, 11:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Intressant utläggning. Hur ska det gå till när vi inte har ekonomi till det ?
Alltså antingen har du världens sämsta läsförståelse eller så uttrycker jag mig väldigt dåligt. Hur som nu blir det inga mer utvecklingar om MoDo och Welch på åtminstone ett par timmar.
Citera
2015-06-18, 12:52
Medlem
Jeppe950s avatar
Ganska svagt Rykte, men ändå väldigt intressant om vi kan nappa på han

Zach Boychuk

Känns som om forward besättningen behöver en rightare med dock.
Citera
2015-06-18, 13:20
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe950

Zach Boychuk

Men kan han verkligen vara så mycket billigare än Rasmussen är ju frågan.
Citera
2015-06-18, 15:09
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Men kan han verkligen vara så mycket billigare än Rasmussen är ju frågan.

Kanske inte billigare, men med allra största säkerhet betydligt bättre.
Citera
2015-06-18, 15:56
Medlem
Thains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppe950

Zach Boychuk

Zack - Rosén - Kiisk

Oj, oj, oj. Man kan ju bara hålla tummarna
Citera
2015-06-18, 16:16
Medlem
Fredees avatar
Vad tror ni Leksingar om Montpetit? Det var en som jag gärna ville så fortsätta i Västerås... En spelare som har allt utom att han inte kan göra mål...
Citera
2015-06-18, 16:18
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Hennessy och Boychuk för samma peng som Rasmussen? Bra förhandlat isf.
Citera
2015-06-18, 18:08
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredee
Vad tror ni Leksingar om Montpetit? Det var en som jag gärna ville så fortsätta i Västerås... En spelare som har allt utom att han inte kan göra mål...

Av det jag läst på Internet verkar de flesta sura och skeptiska då man ju faktiskt inte har mycket mer än en EP-profil att gå på. Jag är dock positiv då LIFs Internet-pöbel (SvenskaFans och Superstars.nu) i stort sett alltid har fel.

Efter att vi haft Sveriges tråkigaste trupp ett par år nu ska det bli högst intressant att se vad det är för muppar vi tagit in. Endast 5 spelare återstår från förra säsongen och dessa 5 gjorde sammanlagt 12 poäng på 207 matcher.
Citera
2015-06-18, 19:14
Medlem
Kan förstå att MoDo-fansen är lyriska. Det hade jag med varit. Men jag tycker inte att Welch är värd 400k i månaden. Han har haft 220 i Växjö, vilket är mer rimligt. MoDo befinner sig dock i en sits där de inte har samma valmöjligheter...

På tal om Rasmussen så sägs det att han vill ha samma pengar i SHL, som han skulle få i ett envägs i NHL. Då ett sånt kontrakt ligger på $700k/år så betyder det 508k i månaden. Därav Växjös "Tack, men Nej tack" och det går också ihop med Evertssons uttalande om "...två jänkare för samma pris"
Citera
2015-06-18, 19:20
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dynamot
Kan förstå att MoDo-fansen är lyriska. Det hade jag med varit. Men jag tycker inte att Welch är värd 400k i månaden. Han har haft 220 i Växjö, vilket är mer rimligt. MoDo befinner sig dock i en sits där de inte har samma valmöjligheter...

På tal om Rasmussen så sägs det att han vill ha samma pengar i SHL, som han skulle få i ett envägs i NHL. Då ett sånt kontrakt ligger på $700k/år så betyder det 508k i månaden. Därav Växjös "Tack, men Nej tack" och det går också ihop med Evertssons uttalande om "...två jänkare för samma pris"

Väldigt få, om någon spelare har varit värd 500 000 i månaden i SHL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in