Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 17:09
Medlem
B0B0-emulators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Jag tycker att Rhona har kunnat bidra med ganska mycket fakta rörande platser och i viss mån omständigheter kring gripandet. Jag kan inte se något skäl till att hen ska behöva avstå helt från att skriva i tråden bara därför att hen är förhindrad att lämna detaljerade uppgifter kring fyndet av Lisas kropp, gripandet av de misstänkta bröderna etc. Om "matnyttiga uppgifter" skulle utgöra villkoret för att skriva i tråden så torde den bli ganska mager eftersom det mesta som skrivs här av naturliga skäl är gissningar och spekulationer. I jämförelse är väl Rhonas inlägg de mest välunderbyggda.
Från Rohna kommer konkreta uppgifter som är intressanta, medan de flesta som skriver mycket i tråden grovt överskattar sin betydelse för denna kunskapsprocess.

Nu förstår i varje fall jag ungefär var det sista viktiga fyndet av tillhörigheter gjordes och var MSP träffade bröderna och hur bröderna tog sig hemåt och var de blev id-kontrollerade.

Exakt var kroppen hittades är inte något som ska vara allmänt känt för tillfället. Det skulle bara gagna gm.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Vilka vi? Du och jag? Polisen undersöker säkert alla aspekter och har säkert förhört alla som har befunnit sig där. Och de har säkert mycket mer information än vad du och jag har. När vi sitter här i tråden och spekulerar så kan vi i alla fall försöka utgå från den kända fakta som finns. Det finns absolut ingenting som tyder på att AJ skulle ha några nekrofila böjelser och fått ett dött barn levererat på beställning.

Gör dom säkert med dom är inne på fel spår det är fel personer dom har det är jag säker på.. Framtiden kommer bevisa det tro mig
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
https://www.google.se/maps/@58.547557,13.332802,3a,23y,324.08h,87.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAUhNspjH9te7NXU-wB3KxA!2e0!7i13312!8i6656
http://x.cdn-expressen.se/images/c9/ac/c9acc77b27814fc294b7e58a64d05921/16x9/645@70.jpg

Är det den här utbyggnaden som poliserna har intresserat sig för, fast från andra sidan. Går det att se in från någon vinkel vad för typ av byggnad det rör sig om?

Spontant tänker jag på det rum i en ladugård där mjölktanken finns, dvs dit mjölken pumpas. Jag har sett sådana rum med kakel osv eftersom det skall ske viss rengöring mm där inne.
2015-06-18, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av softboll
Därmed är detta det typiska för alla Litauer?

Absolut inte men gästarbetare är väldigt måna om sin anställning så det hade inte förvånat mig att någon annan är skyldig och dom bara gjort av sig med kroppen. Vem hade man trott på i ett sådant fall? En respektabel godsherre eller två gästarbetare från Litauen?
2015-06-18, 17:10
Medlem
Konstigt att ingen i tråden reagerat på att den äldre brodern pratar med mamman 19.30 på fredagskvällen, och då säger att den yngre brodern är och fiskar. Inte långt innan det här har de varit vid Martorp och betett sig misstänkt. De grips av polis 19.45 just den fredagskvällen (polis kör iväg med de 20.18). Men påstår att yngre brodern är och fiskar! Han sprang hem för att hinna bli gripen då, eller?

Dessutom "sa" ju den äldre brodern att om det verkar nappa ska han också eventuellt ut och fiska. Alltså var inte den yngre brodern ens på väg hem enligt det samtalet 19.30.

Men alla greps i bostaden 19.45! Och det var rätt många som klockade när de greps i bostaden.

Med andra ord - jag tror knappast han var och fiskade.

Källa: VG.no
2015-06-18, 17:11
Medlem
Om det handlar om våldtäkt, då undrar jag: om Lisa blivit körd varje dag till och från cafét, hur kan GM veta att just olycksdagen blir hon inte hämtad? Och hur vet GM att mopeden tillhör Lisa och inte en av de andra tjejerna?
2015-06-18, 17:11
Nej, efter moget övervägande inser jag att min gräns är nådd, har inte lust att hänga ut någon polis. Däremot står det fritt för den som vill att spåna vidare på ABs live TV 11 juni ca 20.00-23.00 att stämma av polis insatsen vid nämnda bild.
2015-06-18, 17:13
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
...
Ett överklagande är i grova drag en möjlighet för allmänheten att få en bättre uppfattning om skuld, eller oskuld.

Det håller jag inte med om, tyvärr. Ett överklagande indikerar enkom att det går att ifrågasätta TR:ns beslut om häktning på sannolika skäl.

Man bör iaktta försiktighet med påståenden som det citerade.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Lisa och Arne Hade ju pratat samma dag hon försvann berättade han.. Vad har dom pratat om må tro ?? Kan han ha lurpassat på flickan i ladan efter stängning och lurat in henne där varpå han han våldtagit henne och efter de fått panik och haft ihjäl henne i stundens hetta ?? Jag tror han har haft hjälp dock.. Troligen någon utav litauerna eller den där Åslund

Spontant, lättare för AJ att locka med sig Lisa än för någon av bröderna. Tjejerna på caféet tyckte ju att de var obehagliga som stirrade på dem, AJ visste hon ju vem det var.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camling
Konstigt att ingen i tråden reagerat på att den äldre brodern pratar med mamman 19.30 på fredagskvällen, och då säger att den yngre brodern är och fiskar. Inte långt innan det här har de varit vid Martorp och betett sig misstänkt. De grips av polis 19.45 just den fredagskvällen (polis kör iväg med de 20.18). Men påstår att yngre brodern är och fiskar! Han sprang hem för att hinna bli gripen då, eller?

Dessutom "sa" ju den äldre brodern att om det verkar nappa ska han också eventuellt ut och fiska. Alltså var inte den yngre brodern ens på väg hem enligt det samtalet 19.30.

Men alla greps i bostaden 19.45! Och det var rätt många som klockade när de greps i bostaden.

Med andra ord - jag tror knappast han var och fiskade.

Källa: VG.no
Trion greps 22:00. Källa: Häktningsframställningar
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det där med styckning verkar lite långsökt,Dels måste det vara upplyst,dels så tar det säkert ganska lång tid och sen kom pappan och ev mera folk dit tidigt för att leta och måste ha sett något.
Men.....vid upptäckten av offret så "satte sig en polis och grät så han skakade,en hundförare borrade in huvudet i hundens päls och grät och en kriminaltekniker stirrade tomt framför sig".Varför? Under sitt polisarbete så måste de ha tagit hand om många döda på det ena eller andra sättet och inte reagerat så dramatiskt,så något utöver det vanliga var det.

Nej, det är inget vardagsarbete att ta hand om döda kroppar bara för att man är polis. Det kan ta riktigt hårt att se en mördad ung flicka. Jag vet.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Det där med styckning verkar lite långsökt,Dels måste det vara upplyst,dels så tar det säkert ganska lång tid och sen kom pappan och ev mera folk dit tidigt för att leta och måste ha sett något.
Men.....vid upptäckten av offret så "satte sig en polis och grät så han skakade,en hundförare borrade in huvudet i hundens päls och grät och en kriminaltekniker stirrade tomt framför sig".Varför? Under sitt polisarbete så måste de ha tagit hand om många döda på det ena eller andra sättet och inte reagerat så dramatiskt,så något utöver det vanliga var det.

Behöver inte vara en styckad kropp! Kan vara stressen o de långa hårda arbetstimmarna som tyvärr ledde till ngt olyckligt. Eller så har kroppen brutaliserats/torterats/hängts upp på ett avskyvärt sätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in