Citat:
Ursprungligen postat av
angladotter
Jag tycker att Rhona har kunnat bidra med ganska mycket fakta rörande platser och i viss mån omständigheter kring gripandet. Jag kan inte se något skäl till att hen ska behöva avstå helt från att skriva i tråden bara därför att hen är förhindrad att lämna detaljerade uppgifter kring fyndet av Lisas kropp, gripandet av de misstänkta bröderna etc. Om "matnyttiga uppgifter" skulle utgöra villkoret för att skriva i tråden så torde den bli ganska mager eftersom det mesta som skrivs här av naturliga skäl är gissningar och spekulationer. I jämförelse är väl Rhonas inlägg de mest välunderbyggda.
Från Rohna kommer konkreta uppgifter som är intressanta, medan de flesta som skriver mycket i tråden grovt överskattar sin betydelse för denna kunskapsprocess.
Nu förstår i varje fall jag ungefär var det sista viktiga fyndet av tillhörigheter gjordes och var MSP träffade bröderna och hur bröderna tog sig hemåt och var de blev id-kontrollerade.
Exakt var kroppen hittades är inte något som ska vara allmänt känt för tillfället. Det skulle bara gagna gm.