Citat:
Ursprungligen postat av
Tingsnotarien
Nej drar inga växlar alls, var mest besviken över att det innebar att vi nog inte får besked idag.
Att det kommer in sent betyder antagligen att försvararen nog ansåg att han behövde skriva en del för att kunna övertyga hovrätten (samtidigt är det även hans skyldighet att lämna in ett gediget överklagande så det är väl inte så konstigt heller). Hade jag varit försvarare och redan igår visste att jag skulle överklaga hade jag emellertid suttit uppe hela natten och lämnat in överklagandet på förmiddagen. Men det är bara jag.
Tack, då begriper jag hur du menade med "Aj då" Även en Tingsnotarie ska allt få vara nyfiken
Anledningen till "sent" in-skickande av yngre broderns (igår beslutade) överklagande, kan alltså i första hand bestå i vilken eller ingen förklaring som helst. Allt beroende på försvarsadvokatens övriga förehavanden. Det är väl denna förklaring jag tycker är rimligast.
Bara en tanke..
Jag kan för mig själv, subjektivt påstå att det finns små indikationer på att det kan ha varit ett väl ihopsatt överklagande, dubbelkollat 2ggr om. (av en människa)
Med detta i beaktande kan Göta HR´s utslag vara baserat på ett överklagande helt utan sprickor eller missar.
På ett vis är det ändå glädjande att det skickades in "sent" vilken anledning det än har.