Citat:
Ursprungligen postat av
Ull-Strumpa
Citat:
Ursprungligen postat av Lahaina
Jag vill inte på något vis förefalla respektlös och jag lider väldigt med familjen. Ett fruktansvärt öde. Dock håller jag inte riktigt med om att det är "helt normalt" beteende med en 17-årig dotter att förvänta sig ett sms innan hemfärd och sedan åka och leta efter henne på momangen. Jag har två döttrar, bor mitt i centrala Sthlm och är tveksam om jag skulle bete mig så. Och då är jag känd som den försiktige pappan…
Vi talar ändå om Skövde och Kinnekulle - en idyll och bullerbymiljö. Vem förväntar sig att något illa skulle kunna hända där? Det förväntade är väl motorstopp, oladdad mobil, hem till kompis el dyl?
Jag är ganska säker på att det enda som oroade föräldrarna var att LH skulle ut med moppen i landsvägstrafiken. När pappan begav sig mot LHs arbetsplats så var nog en trafikolycka det värsta tänkbara scenariot, inte att hon försvunnit.
Söndagen var första dagen som Lisa körde moppe till/från jobbet, hon hade fått skjuts de tidigare dagarna. Och jag tror precis som Ull-strumpa är föräldrarna var lite oroliga pga trafiken i detta område.
Kom ihåg att Saab-Turbo eventet slutade just på söndagen kl 17, då har vi hundratals med turbo-entusiaster som kör hemåt där då några gärna trycker till lite extra på gasen. Annars är den enda rimliga förklaringen till deras oro att det förekom något slags hot mot familjen som inte presenterats än.
Jag tror själv att hon körde en genväg på en grusväg som kortar hennes resväg med många km, dessvärre är denna väg exakt samma som där man hittade en del av hennes grejer i åkrarna. Jag tror mer på att någon körde på henne och fick panik, som också känner till området. Att farsan fick ut militär blixtsnabbt som började kolla i bäckarna i området pekar på att han såg någon skada på moppen och då drog vissa slutsatser, hade moppen stått parkerad oskadad hade söket inriktat sig på att kolla upp alla gårdar runt omkring. Jag tror att hon faktiskt körde iväg en bit och blev påkörd där sen GM städade upp efter sig och ställde tillbaka moppen på gården, därav hennes grejor på åkrarna och att hon låstes in i någon servicebyggnad intill vägen, men det är som sagt min teori.