2015-06-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iselilja
Det är ju inte bara spektakulära mord som leder till obduktion. Även tillsynes oförklarliga dödsfall, och det är ju inget som hamnar i tidningen. En kollega till mig blev obducerad när hon föll ihop med hjärtsvikt i en busslomma som 35-åring.

Fast "prioriterade fall"? Borde man inte prioritera ett mordfall där 3 pers siter frihetsberövade och man eventuellt kan ha en mördare lös?
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
AJ:s "samarbetspartner".

Tack
Har vi något förnamn?
Medlem
DennyCranes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Du har inte tänkt på att man måste se det i ett brett perspektiv ?? Vad gör vi om dessa herrar är oskyldiga vad har vi att gå på ??? Alla som vistades i närheten på platsen eller har tillgång till gården är potentiella Gärningsmän för tillfället..

Det är väl inte så att du tänker brett när nästan alla dina inlägg handlar om våldtäkt och/eller AJ
2015-06-18, 17:04
Medlem
ensånTyrjaghars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Jag tror att LH stannade kvar bakom byggnaden i några minuter för att chilla (som det visst heter) och för att skicka sms till pappan, men att någon dök upp där när hon satt på mopeden och just skulle åka. Nyckeln i tändningen och den saknade hjälmen tyder på det. Sms-et skickades några minuter innan mobilen slocknade och jag antar att det var gm som stampade på den eller något liknande.

Om inte gm smög på henne och bestämde sig precis när hon skulle åka (osannolikt eftersom hon skulle ha kunnat hinna köra iväg) så är det en grym tillfällighet att de möttes där strax för 18.30. Min gissning är att den blivande gm trodde att alla hade lämnat platsen, blev mycket överraskad och kände att LH hade bevittnat något som var en fara för denne. Därför gick hen till angrepp.

Men hur kunde hen plötsligt röva bort LH från platsen, med hjälm och allt och nyckeln kvar i mopeden, utan att någon såg något? Om gm hade bil, varför förde hen inte LH mycket längre bort? Fyndplatsen tyder på att gm var bekant med platsen och kanske ansåg att hen hade större möjligheter att gömma LH just i närheten?

Ja om de stänger cafét strax efter klockan 18.00 och L och R åker iväg med bilen och hon skickar iväg ett sms först 18.23, kan det tyda på att en, eller två GM har trott att alla lämnat stället och kanske påbörjar ett inbrott. Lisa som nyss har satt nyckeln i tändningen och skickat ett sms hör nånting som låter fel runt hörnet, går dit och tittar vad det kan vara.
Om det är de två bröderna blir nog alla tre först överraskade, Lisa hotar kanske med att ringa polisen vilket får de båda GM att vilja ta hennes iPhone ifrån henne. Instinktivt springer hon åt motsatt håll de kommer rusande emot henne, vilket blir över vägen mot ladan där hon tappar ena handsken. Väl där eskalerar det hela, men deras huvudmotiv är från början bara att ta hennes iPhone.

Det behöver inte ens vara att de dödar henne där och då, men förmodligen är hon åtminstone medvetslös, då de under säkert mycken stress bara måste få bort henne från ett ställe där andra lätt kan upptäcka vad som sker.
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Läs min tråd. Tack.

Det var i någon som sa i tråden att AJ och LH träffades genom café ägaren för första gången, nå, jag vet att ingen kommer tro mig, men kan det vara så att han frågade LH om det var hennes moped, då han har aldrig sett den förut, och kan det vara så möjligen att han var den sista som kan ha sett henne sist i livet.
Kan han ha kommit tillbaka till platsen för prata med henne och det händer något mellan dem, han kanske gör något dum och enda sättet att inte ha detta mot honom så lämnar han LH kropp där litauerna bor men innan kan hon vara någon annan stans då han vet sina gårdar och kan även ha lagt henne i hans bil. Fan vad allt är frustrerande.

Låter som ett trovärdigt scenario men polis har nog kollat alibi hos AJ, tror liksom GW att det är nån som känner till omgivningarna och förutsättningarna men "vet" att ingen skulle misstänka honom då han kommer utifrån men är väl förtrogen med platsen ändå..
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Även om han var fort iväg kommer han resten av livet leva med att han inte åkte iväg tillräckligt fort.

Joo, men det troligaste är nog att det hela är över redan när
Lisas mobil släcks ned.
2015-06-18, 17:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Exakt

Absolut, desto bättre överklagandet är desto rättssäkrare beslut kommer hovrätten kunna fatta. Hur som helst kommer hovrättens beslut vara enormt intressant för vilken styrka åklagarens utredning har, det har jag sagt för men tåls att sägas igen

Det är exakt det som är viktigt att poängteras. Samma ärende går till två olika rättsinstanser.
Det är en stor prövning för ärendet i sin helhet, samt även för dom som betraktar det och fördjupat sig i det, samt i högsta grad - dom som arbetar med det.
Hur dumt det än kan låta, så är det är nyttigt för rätts-Sverige att sådant här sker, speciellt med ett till denna grad omtalat fall.

Min huvudsakliga önskan är dock att familj och anhöriga får en chans att i förtid kunna få en bild av läget.
Dock kanske inte så här tidigt, och där tar orden slut för min del.. Det beklagliga ligger iaf för min del alltför nära.

Ett överklagande är i grova drag en möjlighet för allmänheten att få en bättre uppfattning om skuld, eller oskuld.
2015-06-18, 17:06
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
AJ:s "samarbetspartner".

Haha. Vilken nervös prick.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Intressant. Tack.
Har du något förnamn?

Jag tror han heter L¤rs Åsl¤und
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Outc4st
För ett par år sedan hade min svärfar ett par Litauer anställda för diverse jobb. Kan lova att man kunde säga till dom att göra vad som helst.
Skulle Godsägare eller hans son på något sätt vara inblandade och sen använt sig av Litauerna för att göra sig av med kroppen så skulle det inte förvåna mig.
Tror inte detta är fallet men inte omöjligt.
Därmed är detta det typiska för alla Litauer?
2015-06-18, 17:07
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newflash31
Du har inte tänkt på att man måste se det i ett brett perspektiv ?? Vad gör vi om dessa herrar är oskyldiga vad har vi att gå på ??? Alla som vistades i närheten på platsen eller har tillgång till gården är potentiella Gärningsmän för tillfället..
Vilka vi? Du och jag? Polisen undersöker säkert alla aspekter och har säkert förhört alla som har befunnit sig där. Och de har säkert mycket mer information än vad du och jag har. När vi sitter här i tråden och spekulerar så kan vi i alla fall försöka utgå från den kända fakta som finns. Det finns absolut ingenting som tyder på att AJ skulle ha några nekrofila böjelser och fått ett dött barn levererat på beställning.
2015-06-18, 17:08
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Usch så jävla hemskt, det verkar ju som att GM kan sitt område, alltså ett perfekt ställe att styckmörda någon.. låter som en riktigt sinnessjuk jävel som längtat efter att tillfället skulle komma, alltså kanske inte en första gångs grej för denna GM.

Det där med styckning verkar lite långsökt,Dels måste det vara upplyst,dels så tar det säkert ganska lång tid och sen kom pappan och ev mera folk dit tidigt för att leta och måste ha sett något.
Men.....vid upptäckten av offret så "satte sig en polis och grät så han skakade,en hundförare borrade in huvudet i hundens päls och grät och en kriminaltekniker stirrade tomt framför sig".Varför? Under sitt polisarbete så måste de ha tagit hand om många döda på det ena eller andra sättet och inte reagerat så dramatiskt,så något utöver det vanliga var det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in