2015-06-18, 16:42
Medlem
För ett par år sedan hade min svärfar ett par Litauer anställda för diverse jobb. Kan lova att man kunde säga till dom att göra vad som helst.

Skulle Godsägare eller hans son på något sätt vara inblandade och sen använt sig av Litauerna för att göra sig av med kroppen så skulle det inte förvåna mig.

Tror inte detta är fallet men inte omöjligt.
2015-06-18, 16:44
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tack, då begriper jag hur du menade med "Aj då" Även en Tingsnotarie ska allt få vara nyfiken

Anledningen till "sent" in-skickande av yngre broderns (igår beslutade) överklagande, kan alltså i första hand bestå i vilken eller ingen förklaring som helst. Allt beroende på försvarsadvokatens övriga förehavanden. Det är väl denna förklaring jag tycker är rimligast.

Bara en tanke..
Jag kan för mig själv, subjektivt påstå att det finns små indikationer på att det kan ha varit ett väl ihopsatt överklagande, dubbelkollat 2ggr om. (av en människa)
Med detta i beaktande kan Göta HR´s utslag vara baserat på ett överklagande helt utan sprickor eller missar.

På ett vis är det ändå glädjande att det skickades in "sent" vilken anledning det än har.

Exakt

Absolut, desto bättre överklagandet är desto rättssäkrare beslut kommer hovrätten kunna fatta. Hur som helst kommer hovrättens beslut vara enormt intressant för vilken styrka åklagarens utredning har, det har jag sagt för men tåls att sägas igen
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
I samma artikel kan vi läsa att polisen intresserar sig för en utbyggnad på en lada, innanför fönstret syns en kaklad vägg samt en arbetsbänk i metall. Ska vi gissa på att det är där veterinären undersöker djur?

Hur som helst, när jag läser kaklad vägg tänker jag våtutrymme, förvåna er inte om gärningspersonen har styckat kroppen.

Usch så jävla hemskt, det verkar ju som att GM kan sitt område, alltså ett perfekt ställe att styckmörda någon.. låter som en riktigt sinnessjuk jävel som längtat efter att tillfället skulle komma, alltså kanske inte en första gångs grej för denna GM.
Medlem
Om något brott händer och ett specifikt område så hör man väl alla som har med fastigheten att göra? Antar att det finns barn även barnbarn som kan ha gjort observationer. funderar fortfarande över vem som är ägare till fastigheten där cafét ligger. Vad finns ovanför? Vem brukar vara där? Är det lyhört kan man se ner i cafét från ovansidan? Någon har nämt att en silverfärgad bil stått parkerad utanför är det en sanning?
2015-06-18, 16:46
Medlem
Citat:
I samma artikel kan vi läsa att polisen intresserar sig för en utbyggnad på en lada, innanför fönstret syns en kaklad vägg samt en arbetsbänk i metall. Ska vi gissa på att det är där veterinären undersöker djur?

Hur som helst, när jag läser kaklad vägg tänker jag våtutrymme, förvåna er inte om gärningspersonen har styckat kroppen.

Förmodligen är det så.
2015-06-18, 16:47
Medlem
Har det fastslagits att hon blev våldtagen ?? isåfall är det väl logiskt att tänka att detta hände inne i ladan ??
2015-06-18, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Denna tråd är faktiskt väldigt nyttig när man håller spekulationerna nere till en rimlig nivå.

Det som är nyttigt med enna tråd och andra trådar är att folk får insyn i rättsväsendet och kunskap om hur det går till inom rättsmaskineriet fram tills någon blir dömd. Tråden fyller ett vakum från Media som inte granskar och diskuterar bovarna och polisens arbete och vad brottet och straffet har för bakgrund i det verkliga livet.

I dessa trådar sker en granskning av domstolar och myndigheter, som är en förutsättning för att rättsordningen ska fungera. Allt som ifrågasätts är bra, och garanterar att inga oskyldiga döms. Min tanke är att Qvick hade inte dömts om vi hade haft dessa trådar under tiden han blev oskyldigt dömd för 8 mord.

Nu spekuleras det om dessa tre häktades skuld, och det innebär att polisen måste jobba hårdare för att de ska kunna dömas. Beviskraven ökar och domstolarna skärper sig och skriver sen en välmotiverad dom. Alla skärper sig, just med tanke på vårt intresse.
2015-06-18, 16:51
Medlem
Beatass avatar
Citat:

Gammalt mjölkrum med diskbänk troligtvis, som jag skrev tidigare.
2015-06-18, 16:52
Medlem
Citat:

Arbetsbänk, kaklad vägg, veterinär. Helt plötsligt blev ryktet om organstöld väldigt troligt. Att Litauerna skulle ägna sig år detta känns inte så troligt eftersom det kräver en viss kompetens. En veterinär har trots allt kunskap om hur man skär i kroppar. Skulle förklara varför poliserna grät och var så tagna. Offret var "tömd" på alla organ som kan säljas.
2015-06-18, 16:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Gammalt mjölkrum med diskbänk troligtvis, som jag skrev tidigare.

Kan det också vara, det intressanta är att det är ett våtrum och vad det med viss sannolikhet kan innebära. Jag är inte så säker på att de som säger att hon hittades i en garderob är helt ute och reser. Förpackad i plastpåsar eller liknande.
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0-emulator
Jag tror att LH stannade kvar bakom byggnaden i några minuter för att chilla (som det visst heter) och för att skicka sms till pappan, men att någon dök upp där när hon satt på mopeden och just skulle åka. Nyckeln i tändningen och den saknade hjälmen tyder på det. Sms-et skickades några minuter innan mobilen slocknade och jag antar att det var gm som stampade på den eller något liknande.

Om inte gm smög på henne och bestämde sig precis när hon skulle åka (osannolikt eftersom hon skulle ha kunnat hinna köra iväg) så är det en grym tillfällighet att de möttes där strax för 18.30. Min gissning är att den blivande gm trodde att alla hade lämnat platsen, blev mycket överraskad och kände att LH hade bevittnat något som var en fara för denne. Därför gick hen till angrepp.

Men hur kunde hen plötsligt röva bort LH från platsen, med hjälm och allt och nyckeln kvar i mopeden, utan att någon såg något? Om gm hade bil, varför förde hen inte LH mycket längre bort? Fyndplatsen tyder på att gm var bekant med platsen och kanske ansåg att hen hade större möjligheter att gömma LH just i närheten?

Känns som du är rätt ute men samtidigt fel, nog säkert någon som avvaktade på henne efter arbetspassets slut, frågan är vem? Nån var det som angrep henne ganska snabbt, allt annat efter angreppet känns inte lika viktigt, klart det är viktigt men själva angreppet känns viktigare och det tyder på att det var snabbt, nog nån som bestämt sig innan..
Medlem
David-Humes avatar
https://www.google.se/maps/@58.547557,13.332802,3a,23y,324.08h,87.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAUhNspjH9te7NXU-wB3KxA!2e0!7i13312!8i6656
http://x.cdn-expressen.se/images/c9/ac/c9acc77b27814fc294b7e58a64d05921/16x9/645@70.jpg

Är det den här utbyggnaden som poliserna har intresserat sig för, fast från andra sidan. Går det att se in från någon vinkel vad för typ av byggnad det rör sig om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in