2015-06-18, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Här en lista på svenska namn, att säga etnisk svensk på tex namnet beskow blir svårt.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kategori:Svenska_efternamn
Jag förstår, handlar mer om att jag vill att sådana som "hon" som skrev artikeln ska förklara för mig - och andra - vad en "etnisk svensk" är. Och ja, även som hon säger "svennebanan".
För om någon med anknytning till SD eller liknande använder den termen - pratar om etnisk svensk nu-, då vet vi alla vad hon kallar den personen. Själv skulle jag inte ens kategorisera mig som etnisk svensk utan etnisk skandinav, men det kanske är jag det?
Citera
2015-06-18, 16:35
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Någon som vet i hur många anmälningar man hittar en misstänkt? Mellan 10-20% av alla våldtäkter anmäls, så 2,2 promille ökas direkt till 2,5-5% utav alla invandrare. Om man hittar en misstänkt i 50% utav alla anmälningar så blir det genast 5-10%, en helt sjuk siffra, som faktiskt verkar stämma. (om nu siffran 50% stämmer)

1 våldtäktsmän på 500 invandrare kontra 1 på 2500 svenskar. Det är mycket stor skillnad och väldigt vanligt med våldtäktsmän bland invandrare i så fall. 1 på 500 är mycket!
Betänk även att en del av de klassificerade"svenskarna" har utländskt påbrå i nära led.

Svenskar våldtar inte med andra ord.
Citera
2015-06-18, 18:11
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmelkotten
Eller också täcker den svenska brottsrubricering för våldtäkt ett vidare område vilket innebär att det som klassas som våldtäkter får en annan brottsrubricering i Danmark/Norge?

Det påverkar säkert antalet våldtäkter per capita ja, men en "lindrigare" definition av våldtäkt borde relativt sett minska invandrarnas överrepresentation eftersom de är extra överrepresenterade vid grova brott. Så desto grövre brott desto större överrepresentation.

Om Norge och Danmark har en "grövre" definition av våldtäkt så borde deras invandrare (givet att det är samma sorts invandrare) ha en större överrepresentation. Nu vet vi inte hur det ser ut i Sverige 2015, bara hur det såg ut 1996-2001 som senaste referens. Då var utrikes födda överrepresenterade 4,5 ggr gällande våldtäkt och vissa grupper från framförallt Afrika och Mellanöstern med upp till 20-25 ggr.

I Danmark var gärningsmannen utrikes född eller barn till utrikes född mer än i varannan våldtäktsdom år 2010. 41% var utrikes födda, 11% barn till utrikes födda och 48% var danskar. Detta i ett land där 8% är utrikes födda och 2,5% barn till utrikes födda. Det ger en överrepresentation på nästan 10 ggr för utrikes födda och 8 ggr för barn till utrikes födda, jämfört danskar.

I Finland undersökte man nyligen samtliga uppklarade våldtäkter under de fyra åren 2006-2009. Det visade sig då att utländska män stod för inte mindre än 35% av våldtäkterna. Det är en överrepresentation med 15 ggr jämfört resten av befolkningen. Irakier och somalier stod ut särskilt i statistiken och var överrepresenterade med 47 ggr respektive 33 ggr, sett till sin andel av befolkningen och ännu mer om man jämför med enbart den inrikes födda befolkningen.

I Norge publicerade man 2012 statistik från Stavanger för åren 2009-2011. 85% av de dämda våldtäktsmännen var invandrare varav 50% från Afrika. I Oslo har överfallsvåldtäkterna helt dominerats av utrikes födda från icke-västliga länder under det senaste decenniet, där de knipit 100% av platserna, eller nära nog. Asylsökande unga män pekas ut specifikt, främst med afrikansk och kurdisk bakgrund.

För samtliga våldtäkter i Oslo utgjorde norska män 27% av gärningsmännen och afrikaner 30% år 2007, motsvarande siffra bara 6 år tidigare var 47% norrmän och 10% afrikaner.

I Sverige var bara 39% av gärningsmännen svenskar redan för 25 år sedan, idag beräknar jag att de bara uppgår till 10-20%. Knappast orimligt om man ser den brutalt snabba förändringen som skett i Oslo eller våra grannländer som vågat sig på att publicera "rasistisk" statistik. Lätt att ana varför motsvarande statistik för Sverige inte publiceras.

(FB) Våldtäktsexplosionen media inte skriver om - Nu upp 330% på 15 år

Citat:
Ursprungligen postat av spitzbergen
Det är skillnad på vilken religion och religion hos invandrare. Islam lär ut att kvinnan ska behaga mannen och inte äga någon makt i ett förhållande, hon äger inte ens rätten över sin kropp , hon transformeras till en sex slav.

Kanske inte då så konstigt att dessa muslimer från MENA land är den urtypiska våldtäktsmannen.

Det som behövs , är information om vad ISLAM verkligen går ut på. Speciellt till våra kvinnor, så att de kan de skydda sig. Endast då får vi ner våldtäkts frekvensen.

Nej, så illa som jag tycker om islam så är det naivt att tro att detta är roten till det onda. I Rwanda var befolkningen kristen, i Kongo är majoriteten också kristen och om du tror att det skulle råda fred och välstånd i Mellanöstern och Afrika om alla bara konverterade från islam till kristendom så skulle du nog bli besviken.

Islam är förstås religion of choice för många som lever i patriarkala klansamhällen i regioner som muslimer tidigare erövrat och visst hjälper säkert islam till att bibehålla de värderingar och den kultur man har, men islam är knappast drivande. Handlar snarare om människorna, samhällena de byggt och traditionerna som råder mer än islam i sig som bara är en del av bilden.

På vilket vis menar du att det skulle vara bättre att ta hit kristna kongoleser istället för muslimska iranier?
Citera
2015-06-18, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
1 våldtäktsmän på 500 invandrare kontra 1 på 2500 svenskar. Det är mycket stor skillnad och väldigt vanligt med våldtäktsmän bland invandrare i så fall. 1 på 500 är mycket!
Betänk även att en del av de klassificerade"svenskarna" har utländskt påbrå i nära led.

Svenskar våldtar inte med andra ord.
1 på 500 är mycket. Det kan ingen argumentera mot. Men det betyder inte att 499av 500 borde skuldbeläggas för det den 500:e gör.

Som Svensk man blir jag tämligen ofta förbannad över att alla män skuldbeläggs för allting trots att jag fan inte mördat eller misshandlat min fru eller tjej eller våldtagit någon tjej för den delen.
Den sortens påhopp och generalisering blir jag förbannad över så därför ser jag till att inte göra den typen av idiotisk generalisering själv mot andra grupper.
Citera
2015-06-18, 22:13
Medlem
antalpromilles avatar
Finns det någon statistik på påståendet om att svenska män dödar sina fruar nån gång varje månad? Dvs minst 12 fall per år, där en svensk man har ihjäl sin fru?

Citat:
Inom några dagar kommer en svensk man att mörda sin hustru, de gör ju det någon gång per månad.
Citera
2015-06-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Finns det någon statistik på påståendet om att svenska män dödar sina fruar nån gång varje månad? Dvs minst 12 fall per år, där en svensk man har ihjäl sin fru?

Enligt statistik från BRÅ så dödas ca 17kvinnor per år i snitt av en man de har eller har haft en nära relation med.
Så räknar man make/pojkvän och exmake/expojkvän så stämmer det att det är mer än 1/månad.

Räknar man enbart make så tror jag inte att man kommer upp i den siffran men det är svårt att veta. BRÅ för statistik över nära relation men skiljer inte på gift/sambo/relation, de räknar samtliga som nära relation.
Citera
2015-06-18, 22:50
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Enligt statistik från BRÅ så dödas ca 17kvinnor per år i snitt av en man de har eller har haft en nära relation med.
Så räknar man make/pojkvän och exmake/expojkvän så stämmer det att det är mer än 1/månad.

Räknar man enbart make så tror jag inte att man kommer upp i den siffran men det är svårt att veta. BRÅ för statistik över nära relation men skiljer inte på gift/sambo/relation, de räknar samtliga som nära relation.
Men säger BRÅ att minst 12 av dessa män var svenska?
Citera
2015-06-18, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antalpromille
Men säger BRÅ att minst 12 av dessa män var svenska?

Nej.
Man får inte längre föra statistik över etnicitet på kriminella.
Citera
2015-06-19, 00:22
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
1 på 500 är mycket. Det kan ingen argumentera mot. Men det betyder inte att 499av 500 borde skuldbeläggas för det den 500:e gör.

Som Svensk man blir jag tämligen ofta förbannad över att alla män skuldbeläggs för allting trots att jag fan inte mördat eller misshandlat min fru eller tjej eller våldtagit någon tjej för den delen.
Den sortens påhopp och generalisering blir jag förbannad över så därför ser jag till att inte göra den typen av idiotisk generalisering själv mot andra grupper.

Möjligt att du kan uppföra dig och då är väl det ok. Jag misstänker att du känner fler än jag som begått brott mot sina kvinnor.

Jag känner också bra invandrare men jag befattar mig inte med dåliga. Det gör säkert du, av nationalistiska preferenser.

Skulle jag få veta att någon av mina bekanta uppför sig illa mot någon blir de inte önskvärda men ni "tolererar" skit i hörnena.

Ni har en ryggsäck att beta av som är tung och så är det bara. Varenda bekant som blivit ihop med invandrare får problem och det går inte att ducka för. Ni är idioter generellt och det står jag för.

De invandrare som jag känner och respekterar är som vi. Arbetsamma och etiskt på rätt sida i verkligheten. Det finns invandrare som jag se upp till som duktiga föräldrar och som jag vet är bra medborgare.
Senast redigerad av DIde 2015-06-19 kl. 00:25.
Citera
2015-06-19, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Möjligt att du kan uppföra dig och då är väl det ok. Jag misstänker att du känner fler än jag som begått brott mot sina kvinnor.

Jag känner också bra invandrare men jag befattar mig inte med dåliga. Det gör säkert du, av nationalistiska preferenser.

Skulle jag få veta att någon av mina bekanta uppför sig illa mot någon blir de inte önskvärda men ni "tolererar" skit i hörnena.

Ni har en ryggsäck att beta av som är tung och så är det bara. Varenda bekant som blivit ihop med invandrare får problem och det går inte att ducka för. Ni är idioter generellt och det står jag för.

De invandrare som jag känner och respekterar är som vi. Arbetsamma och etiskt på rätt sida i verkligheten. Det finns invandrare som jag se upp till som duktiga föräldrar och som jag vet är bra medborgare.

Nej vad jag vet känner jag ingen som begått brott mot sina kvinnor, sen kan det mycket väl vara så ändå utan att jag vet om det men sådana personer skulle jag inte umgås med.
Jag vet inte vad du baserar din misstanke på att jag skulle känna mer sådana män än du.
Jag syftar till att i Sverige skuldbeläggs väldigt ofta alla män för att vissa män utövar våld mot kvinnor.
Som man så blir jag förbannad över det. Och precis som jag inte vill få skit för vad andra män gör bara för att jag också råkar vara man så slänger inte jag skit över alla invandrare bara för att några få av dem beter sig illa.

Du skriver "ni" och kommenterar om invandrare. Du verkar tro att jag är invandrare men så är inte fallet.
Citera
2015-08-08, 06:54
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggSmartochLat
Du har förstås fel. Ca 50% av alla häktade talar inte ens svenska. På landets fängelser är ungefär 95-100% icke svenskar. I den offentliga statistiken så dyker Mustafa och Aboouko upp som Övriga nordiska medborgare, för att de råkar ha ett danskt pass. Bakom namn som Lundgren och Gustavsson döljer sig ofta en zigenare. Pekka som dumpades av Helsingfors´socialstjänst i Sverige på 80-talet är också "svensk" i den offentliga statistiken. Detsamma gäller tusentals andra invandrare.

Några svenskar hittar man bara undantagsvis i svenska fängelser. Kriminalitet är till nästan hundra procent ett importerat problem.

Vill gärna se källa på dessa två påståenden. Nog för att vi importerar kriminella och kriminaliteten ökat pga detta, men kriminalitet i sig är inte ett importerat problem. Det finns många svenska kriminella också, eller tror du på allvar att samtliga svenskar hade varit hederliga om det inte funnits några Mohammeds här?
Citera
2015-08-13, 19:50
Medlem
Vi svenskar känner ett större medansvar för våra medmänniskor, medan invandrarna däremot är mer anonyma/dolda och omhuldade av våra myndigheter och makthavande politiker, och är därför inte lika hänsynsfulla som vi svenskar är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in