Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 16:01
Citat:
Ursprungligen postat av Zeffa
Kan inte se att kroppspråket visar på nån förtvivlan öht. Men det kanske andra kan.
Nej tyvärr, men det var under de hektiska timmarna på fredagen när gipandet skedde.
Info AB där visades inslag påå deras webb tv när man befann sig där.
Ska försöka göra ett koll och återkommer i ärendet om klippet finns att hämta.
2015-06-18, 16:02
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
De har - och måste ha - olika försvarare, så det finns inget som säger att överklagandena skulle inkomma samtidigt.

Nej men av dagboksbladet som gäller samma mål, dvs. B 1902-15, bör det ha framgått om det inkommit fler överklaganden i målet då tingsrätten är skyldig att diarieföra samtliga överklaganden som inkommit ett visst mål.
2015-06-18, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Nöt
Ok. Det går rykten om att kroppen ska ha hittats i ett svinstall. Vad tror du om det?
2015-06-18, 16:03
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Tack för info. Antar att jouren kommer besluta i frågan under morgondagen.

Ja, det kom nog in lite sent på dagen för att kunna avgöra idag. Men i övrigt, jag noterade att du tidigare reagerade på att överklagandet kom in sent (om jag text-tolkat rätt?)
Går det att så att säga,, dra några växlar på det?
Vad kan föranleda att ett överklagande kommer in sent på dagen, dagen efter beslut om överklagande tagits?
Eller är det helt olika och mönster/förklaringslöst?
2015-06-18, 16:03
Medlem
Mack-Bolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Ok, då fattar jag. Vet du vilken typ av köttdjur det är i den högra byggnaden, är det svin?

Alltså den till höger här: http://www.skovdenyheter.se/sites/default/files/nyhetsbilder/martorp-1.jpg

Köttdjur är nötkreatur dvs kor.
2015-06-18, 16:04
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppman
Frågan jag ställer mig är då varför hennes tillhörigheter fanns utspridda på åkrar och liknande. Har de burit henne över åkern och saker har ramlat av, har de bra kastarm eller har de kört bilen över åkern i panik och samtidigt slängt ut till synes slumpmässiga tillhörigheter genom rutan?

Ifall de har burit henne så är det ju väldigt riskfyllt med tanke på att det var hyfsat ljust fram till långt in på kvällen. Samtidigt, vågar man köra runt på en åker med en bil? Jag har ingen erfarenhet av det men det bör ju finnas risker som att tex köra fast och liknande.

Troligen så har GM slagit eller plockat i sönder mobilen efter mordet.
För att sedan sprida ut delarna på åkern i hopp om att dom aldrig skulle hittas.
Men se där fick dom tji. Dom räknade aldrig med Missing People i mass.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Bra skrivet.

Tack, jag ser hur du sliter för att hålla kvalité på tråden.

Det är så många missförstånd i tråden om hur bra polisarbete ser ut, och hur rättsordningen fungerar, när allt görs rätt i tingsrätten.
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ok, då fattar jag. Vet du vilken typ av köttdjur det är i den högra byggnaden, är det svin?

Alltså den till höger här: http://www.skovdenyheter.se/sites/default/files/nyhetsbilder/martorp-1.jpg
Köttdjur=nötkreatur
2015-06-18, 16:05
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja, det kom nog in lite sent på dagen för att kunna avgöra idag. Men i övrigt, jag noterade att du tidigare reagerade på att överklagandet kom in sent (om jag text-tolkat rätt?)
Går det att så att säga,, dra några växlar på det?
Vad kan föranleda att ett överklagande kommer in sent på dagen, dagen efter beslut om överklagande tagits?
Eller är det helt olika och mönster/förklaringslöst?

Nej drar inga växlar alls, var mest besviken över att det innebar att vi nog inte får besked idag.

Att det kommer in sent betyder antagligen att försvararen nog ansåg att han behövde skriva en del för att kunna övertyga hovrätten (samtidigt är det även hans skyldighet att lämna in ett gediget överklagande så det är väl inte så konstigt heller). Hade jag varit försvarare och redan igår visste att jag skulle överklaga hade jag emellertid suttit uppe hela natten och lämnat in överklagandet på förmiddagen. Men det är bara jag.
2015-06-18, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Vad snackar du om?
Jag ville prova cafeterians soppa.

Kan påpeka att stämningen är dött

Känner man inte igen folk som varit på plats de senaste 10 dagarna verkar det dött. Faktum är dock att idag ända fram till runt 15 var det relativt mkt som hände. Aftonbladet hade en stor intervju under ett par timmar med bla MP och flera av de högsta från deras org var på plats.

Fotografer från olika tidningar och flera andra journalister sitter insida hörn och iakttar.

Några högt uppsatta inom militären kom med kondoleanser...

Men lugnt, tyst och stilla är det- ja
2015-06-18, 16:07
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
De har - och måste ha - olika försvarare, så det finns inget som säger att överklagandena skulle inkomma samtidigt.

Ja, jag vet.
Jag tog hem ett blad i syfte att läsa om även den äldre broderns advokat har skickat in det, enligt media, beslutade överklagandet.
Samtidigt som det meddelades (igår) att den yngre brodern beslutat om överklagande, fanns en textremsa att även den äldre brodern övervägde ett överklagande (ett beslut som blev realitet idag)
Senast redigerad av rotesau 2015-06-18 kl. 16:10.
2015-06-18, 16:08
Medlem
Citat:
Ok. Det går rykten om att kroppen ska ha hittats i ett svinstall. Vad tror du om det?

De ryktena har nog skapats av att nån i media skrev stall pga att det var första infon som gick ut. Har säkert varit både grisar hästar o nöt där de senaste hundra åren så beroende på vem de frågat har de fått olika svar.

Ingen kommentar på var kroppen hittades.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in