Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 10:09
Medlem
jabbe91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anst
Har det någonstans här framkommit om några av de häktade har egna barn

Som jag läst så ska den yngre brodern ha ett barn, som bor tillsammans med mamman i Litauen. Den äldre brodern med sin fru här i Sverige har inga barn vad som kommit fram.
2015-06-18, 10:10
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
bägge bröderna överklagar

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20987999.ab

Perfekt, och som jag nämnde tidigare (varför jag inte förstår kvinnans advokats resonemang att hon inte har något alls att vinna tidsmässigt på ett överklagande då hennes sak ska pröva nästa tisdag), ska överklagandena prövas idag.

"När så sker kommer överklagandena behandlas med förtur, och som regel ska de avgöras redan samma dag som de kommer in."

Vi kommer alltså idag få veta huruvida även hovrätten ställer sig bakom rådmannens bedömning. Om hovrätten ger bifall åt deras överklaganden talar det starkt för att åklagarens utredning inte är särskilt stark.
2015-06-18, 10:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har sett en uppgift om att MP ville att bröderna skulle låsa upp. Dom tvärvägrade.
Det va så det skulle ha börjat. Tyvärr så har jag också glömt var jag läste det.
Det har jag inte läst?
Om så nu skulle vara fallet har jag full förståelse för det.
Varför skulle de låsa upp för en okänd till sin arbetsgivares utrymmen?
Det skulle förklara om de blivit förbannade också i så fall.
Moderator
OYs avatar
Har det bekräftats att trion är bosatta på samma adress?

Om den yngre bor på annat håll så har han haft möjlighet att dölja brottet för sin bror och svägerska, men om den äldre brodern är skyldig så har han förmodligen haft vissa svårigheter att dölja brottet för sin fru. Svårt att utan anledning hålla sig borta från bostaden utan att uppge var han har varit och varför utan att hon skulle ana att något inte står rätt till.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bästa vet jag inte, dock rimlig tycker jag. Någon i trion har spritt ut föremålen till fots. Utgått ifrån bostaden. Att gå den aktuella sträckan kan kännas långt hemifrån, det tar tid.

Med fordon kan man sprida över ett större område och på kortare tid. Ett fordon syns lättare än en person som går, kan dessutom gömma sig om det kommer någon.

EDIT;Har kvinnan körkort?

Vet du att föremålen legat så nära väg så dom kan ha bildumpats?
Medlem
Bastanizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Varför är det svårt att få fram DNA om kroppen är styckad? Det gick ju i fallet Bangsuan i Boden trots att kroppen dessutom föreföll vara tvättad?

I vissa fall går det men inte i alla fall. Och det är betydligt svårare och få fram från polisen vad som igentligen hände.
Personen som har gjort detta har vetat sin sak för detta kan man läsa om på nätet också.
Att bränna kroppen tar bort fingeravtryck och stycka kroppen blir svårare att hitta och få bevis på DNA.
Nu har hon legat ute i 5 dgr så drf kan inte polisen styrka att MGM har gjort detta för det finns inga bevis. När det blir på det viset så brukar polisen trycka på för att få ett erkännande och att GM kan berätta själv vad som har hänt.
De vill nu pressa MGM annars kan dom kanske aldrig få veta vem som begått mordet.
2015-06-18, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av candy67
Inte din teori heller.
Du har ju ingen aning om hon bortfördes mot sin vilja eller inte,,eller????
Tror du verkligen den som hon ev åkt med på en frivillig åktur skulle erkänna det om hon ramlat av och dött och han gömt henne ..neej precis.. så min teori är precis lika bra som din eller någon annans
Jag har ingen jävla "teori". Jag håller mig till fakta och det som är sannolikt. Det sista du ser från mig skulle vara en "teori". Och den dagen jag kommer med en teori så skulle den bestå av en eller flera falsifierbara hypoteser som ännu ej falsifierats, ha förklaringsvärde och stämma med precis allt vi vet.

Du har inte heller någon teori. Det är spekulationer som stämmer sämre med det vi vet än vad många andras spekulationer gör. Det här är ingen jävla tävling i kunskapsrelativism. Polisen har UPPENBARLIGEN en aning om att hon förts bort mot sin vilja, från DAG ETT. Så sluta snacka skit och vet hut.
2015-06-18, 10:13
Medlem
Tingsnotariens avatar
Hovrättens beslut idag kommer säga mer än alla spekulationer hitintills. Med det menar jag inte att vi på något vis kommer veta om de häktade är skyldiga men vi får en rejäl fingervisning kring vad det är för utredning åklagaren samlat ihop.
2015-06-18, 10:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickaard
Då får vi snart reda på om bröderna kommer att släppas eller inte

Någon som vet vad som gäller vid ett eventuellt frisläppande, är bröderna belagda med yppandeförbud eller är de fria att tala öppet om vad som har lagts dem till last?
2015-06-18, 10:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Båda bröderna överklagar.

Citat:
Ursprungligen postat av Rickaard
Då får vi snart reda på om bröderna kommer att släppas eller inte

Bra! Då vet vi snart hur hovrätten ställer sig till häktningarna på sannolika skäl av bröderna.

Hoppas att det kommer att komma ett besked från hovrätten under dagens lopp.
2015-06-18, 10:15
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
........

Ville mördaren bara komma undan kunde väl kroppen dumpats var som helst i naturen? Det krävs också en mycket förslagen person för att genomföra en "ditsättning", och en massa faktorer som måste klicka för att en "ditsättning" ska kunna lyckas.

Till din sista fråga: Vilka som hade tillgång till fyndplatsen är givetvis något polisen i nuläget utreder mycket noggrant.

Min fetning.

Det är väl just det....att dumpa "varsomhelst i naturen" som även den klumpigaste mördaren vet att undvika. Utredningsarbetet går alltid in i en hetare fas då kroppen hittats då man med dagens teknik ofta hittar vad dom slutligen kan bli bindande bevis.

Oavsett vem mördaren är så misstänker jag att platsen där kroppen hittades enbart var ett "tillfälligt stop over" eller en paniklösning och att mördaren önskade att föra den vidare?
2015-06-18, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastaniz
Jag tror mkt som GW.

Som GW sa att det är konstigt att obduktionen har tagit så lång tid för det brukar det inte ta.
Vad sade GW det? Måste ha missat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in