Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-19, 13:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är inte klart ännu, och min intuition säger att de kommer hitta bevis, efter att kroppen hittats och dessutom hitta en massa saker som kan bindas till brottet!

Det är just för att folk inte tänker, eller tänker som dig att det blivit yppandeförbud!

Det finns en Litauisk kvinna som säkert har städat och tvättat kläder, men något har hon missat. De häktade är nu i chock, men när dörren låses på häktet och de inser att i Sverige sitter man länge på ett häkte, utan att någon bryr sig, så kommer någon av dem att vilja prata av sig.

Glöm inte, att om det handlar om alternativa gärningsmän så måste de ta sig förbi MP, polisen och Litauerna, in på markerna och in i låsta utrymmen och i övrigt ha lokalkännedom.

Nej, det glömmer vi inte. Och glöm inte att andra än trion förmodligen har anknytning till Martorp och ladan vid caféet.
2015-06-19, 13:41
Medlem
Mickeavensiss avatar
Nej pressa "storbonden" han kan nog avslöja ett och annat efter några dygn på häktet
2015-06-19, 13:42
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis!
Tycker minsann herr Persson låter lite småpurken eller förorättad över att inte fått någon information:

"Polisen i Västra Götalands presstalesman, Thomas Fuxborg, kommenterade under torsdagen polisprofessorns utspel om den svajiga bevisningen mot bröderna. Han sa då att man kunde undra hur insatt Leif GW Persson är i utredningen.
– Hur fan ska jag kunna veta något om ärendet när de inte berättar något? Frågan är vad han själv vet, säger Leif GW Persson.

http://www.expressen.se/gt/dna-har-tagits-pa-flera-man-i-lilla-blomberg/
Det där feta, halvdöda fyllot ska heller inte ha någon insyn i utredningen mediekåt narcissist som han är. Bättre om han gav fan i att sitta och raljera i slaskmedia så slapp han bli ifrågasatt.
2015-06-19, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Ifall de är väldigt säkra på att det är rätt GM som de har...varför topsa hela bygden? Inte helt gratis att göra dessa analyser...bara en tanke.

Rimligen topsade man alla som bodde i närheten som kunde vara tänkbara pga närhet eller anknytning till platsen. Man arbetade brett, utan att snöa in på enstaka personer vilket blir en bra databank att ösa ur när de tekniska analyserna dyker upp.

Tänker jag.
2015-06-19, 13:45
Medlem
Lena kanske vet mer? Gick tjejerna samtidigt ut eller stannade Lisa kvar? Ond, falsk och is kall Lena är....
2015-06-19, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBalkan
Lena kanske vet mer? Gick tjejerna samtidigt ut eller stannade Lisa kvar? Ond, falsk och is kall Lena är....

Chefen, Lena var inte ens där när dom stängde , det var Lisa + 2 till
2015-06-19, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack. Mkt läsvärd.

Största skälet till uppståndelsen handlar inte om utsatthet, att hon är söt eller ung vit flicka.
De sakerna spelar så klart in men absolut största skälet är så klart tidsfaktorn.
Har har vi haft ett aktivt eftersök under flertalet dagar där det tidigt blev misstänkt människorov.

I vanliga fall hinner inte gemene man bli insatt och engagerad för oftast vid mord så får man vetskap efter att det skett och allt som sker från medias sida är information om att en person hittats död.
Media beskriver sällan BO och det är ofta bara en eller 2 artiklar vilket inte ger allmänheten någon bild av BO att känna empati för.

I det här fallet har media haft tid att komma till plats under tiden som eftersöket pågått och under flera dagar har man kunnat följa ett dramatiskt eftersök och kunnat måla upp en bild av LH och allt som sker runt omkring.
Det skapar spänning och dramatik och man har kunnat bygga upp en bild av LH vilket så klart gör att personer får mer empati än om man bara läser en halvsida i tidningen där det står att en 17kvinna hittats mördad.
2015-06-19, 13:48
Medlem
Mickeavensiss avatar
Citat:

Så måste man tänka om detta fall ska redas upp, dom minst misstänkta måste också utredas grundligt..
2015-06-19, 13:51
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det där feta, halvdöda fyllot ska heller inte ha någon insyn i utredningen mediekåt narcissist som han är. Bättre om han gav fan i att sitta och raljera i slaskmedia så slapp han bli ifrågasatt.

Underbart med syn på GW. Det är som jag alltid misstänkt. GWs nätverk inom poliskåren är marginellt. Är polare med några äldre utredare, thats it.

Nu sitter han där precis som vi andra. Han vet inte ett skit mer än någon i denna tråd. Det är nästan så man skäms lite då han är så oerhört pinsam och mediakåt.

Visa lite värdighet GW!!
2015-06-19, 13:51
Medlem
Får hoppas att alla som funnits i och runtomkring verkligen blivit topsade men är innerst inne tveksam till det. Kommer bli protester och hot med advokat säkerligen om den som är eller har med det hela att göra o även de som haft andra skumrask affärer kommer nog sätta sig till trots. Men hoppas verkligen att polisen har befogenhet att göra det ändå....
2015-06-19, 13:52
Medlem
Bastanizs avatar
Citat:
Lena och de två tjejerna som " alla gick ut samtidigt" eller " de gick men Lisa stannade kvar" vad är sant? Men Lena verkar veta mycket mer känns det som, hon ser så ond, falsk och is kall ut...

Där håller jag med dig.
När jag var inne i cafet så verkade hon så dryg och iskall. Hon kom ut ifrån köket 2 ggr med ett surt min och hälsade inte ens på kunder som satt där.
Skit otrevlig tyckte jag!
2015-06-19, 13:52
Medlem
zebraonions avatar
Tycker att GW sade bara ganska självklara saker i intervjun med GT. Vi vet inte mycket, Polisen letar efter mer bevis, och det ser inte så lätt ut för dom.

GW sade tex att de bägge bröderna är ostraffade i Litauen. Det hör till saken att i Litauen så straffas folk i mkt mindre utsträckning för tex kvinnomisshandel. Att de är ostraffade sedan tidigare behöver inte betyda att de har aldrig gjort något fel. Jag är ostraffad för fortkörning, men har kört för fort.

Därmed ligger bevisbördan på Polisen. Vore hemskt om de med tunnelseende letar efter bevis för att sätta åt de två litauiska bröderna, och de råkade vara oskyldiga. Personen som kan ha utfört dådet kanske inte ens är kvar i Sverige längre. Jag hoppas dock att Polis har rätt folk i förvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in