Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-18, 15:53
Okey då vet vi att den uppbrutna väggen till vänster som polisen brutit upp leder till ett svinstall eller djurhållning. Den kvinnliga polis som på klippet med sitt kroppspråk visade förtvivlan befann sig
vid väggen. Det var här det hela tog sin ände.
2015-06-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Eh... Menar du att det där du skriver skulle vara tecken på att de är mördare? Du är inte polis hoppas jag...
Menar du på fullaste allvar att någon/några kunde köra en kidnappade tjej runt området utan att bli bemärkta av litauerna? Bara prova och gå i närhet av farmer där litauer arbetar. Det tar inte mer än ett par minuter innan de kommer och kolla dig Du är inte polis hoppas jag...
2015-06-18, 15:54
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Men varför överklagar inte advokater jämt häktning när deras klient nekar till brott?

Det är deras klients beslut och varför alla som begår brott inte vill överklaga häktningsbeslut kan jag inte svara på. Det jag vet är att i de flesta fallen överklagas häktningsbeslut (kanske inte omedelbart men efter en eller två omhäktningsbeslut så) men det förekommer även fall då så inte sker fast den häktade senare anses skyldig eller t.o.m. erkänner.
2015-06-18, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Okey då vet vi att den uppbrutna väggen till vänster som polisen brutit upp leder till ett svinstall eller djurhållning. Den kvinnliga polis som på klippet med sitt kroppspråk visade förtvivlan befann sig
Vilket klipp?
2015-06-18, 15:55
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeppman
Frågan jag ställer mig är då varför hennes tillhörigheter fanns utspridda på åkrar och liknande. Har de burit henne över åkern och saker har ramlat av, har de bra kastarm eller har de kört bilen över åkern i panik och samtidigt slängt ut till synes slumpmässiga tillhörigheter genom rutan?

Ifall de har burit henne så är det ju väldigt riskfyllt med tanke på att det var hyfsat ljust fram till långt in på kvällen. Samtidigt, vågar man köra runt på en åker med en bil? Jag har ingen erfarenhet av det men det bör ju finnas risker som att tex köra fast och liknande.

Är det fakta på att det har varit långt ute på åkrar?
Jag såg en kartbild som någon gjort där det var utritat fyndplatser efter vägen. Men det var ju knappast polisen som gjort den och vet ej om det var någon tidning eller privatperson här. Förmodligen någon här men det som var intressant på den var att de tre fyndplatserna som dom hade hittat saker på var som om dom hade blivit utkastade på "förarsidan" på en bil eller ja med den hand (den sida) man inte gasar på om man sitter på en motorcyckel.

Behöver inte betyda något då bilden inte behöver stämma 100% faktamässigt.

Kan hon varit jagad tillfots och slängt/tappat saker och bragd om livet någon annanstans än i caféts direkta närområde?
Senast redigerad av HenkeEdge 2015-06-18 kl. 16:02.
2015-06-18, 15:56
Medlem
Citat:

Kan inte se att kroppspråket visar på nån förtvivlan öht. Men det kanske andra kan.
2015-06-18, 15:56
Medlem
Jag är 100 på att polisen har rätt män med det sagt så har jag inte dömt dem på förhand men jag drar slutsatsen att bevisen som finns mot bröderna är tillräckligt starka för att misstänka dem på sannolika skäl skyldiga till brottet, allt hänger på att binda dem tekniskt till brottet och det är väl det som den tekniska bevisningen ska visa, dock tar det tid.

Om inte annat så vet bröderna vem eller vilka som gjort det. För mig finns det inget annat som pekar på att det är någon/några andra GM. Om brödernas alibi hade varit vattentätt så hade de inte suttit häktade.

Kan någon komma med en VETTIG teori om vad som pekar på att det INTE skulle vara bröderna?

Släpp PC, AJ, älgar, maffian och dylika teorier då det är sannolikt att polisen har rätt personer. Onödigt att spekulera vidare innan vi vet mer.
2015-06-18, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rohna
Nej, hela bilden är på högra byggnaden på gården som är jättestor. Nästan hela den på bild innehåller köttdjur. Förutom maskinellt närmast
Ok, då fattar jag. Vet du vilken typ av köttdjur det är i den högra byggnaden, är det svin?

Alltså den till höger här: http://www.skovdenyheter.se/sites/default/files/nyhetsbilder/martorp-1.jpg
2015-06-18, 15:59
Medlem
Citat:
Det är väl ingen vägg där til vänster utan en högport av hängande typ. Spår nära taket på höger sida antyder att en likadan förut också satt där det idag är en fast monterad vikport.
2015-06-18, 15:59
Medlem
AREA-51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artilleriet
Jag är 100 på att polisen har rätt män med det sagt så har jag inte dömt dem på förhand men jag drar slutsatsen att bevisen som finns mot bröderna är tillräckligt starka för att misstänka dem på sannolika skäl skyldiga till brottet, allt hänger på att binda dem tekniskt till brottet och det är väl det som den tekniska bevisningen ska visa, dock tar det tid.

Om inte annat så vet bröderna vem eller vilka som gjort det. För mig finns det inget annat som pekar på att det är någon/några andra GM. Om brödernas alibi hade varit vattentätt så hade de inte suttit häktade.

Kan någon komma med en VETTIG teori om vad som pekar på att det INTE skulle vara bröderna?

Släpp PC, AJ, älgar, maffian och dylika teorier då det är sannolikt att polisen har rätt personer. Onödigt att spekulera vidare innan vi vet mer.
Det mesta pekar på bröderna, allt annat är bara trams av förvirrade hjärnor.
2015-06-18, 16:00
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Enligt nyss inkommet TR dagboksblad - Överklagande inskickat för den yngre brodern enbart.
De har - och måste ha - olika försvarare, så det finns inget som säger att överklagandena skulle inkomma samtidigt.
2015-06-18, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Ok, då fattar jag. Vet du vilken typ av köttdjur det är i den högra byggnaden, är det svin?

Alltså den till höger här: http://www.skovdenyheter.se/sites/default/files/nyhetsbilder/martorp-1.jpg

Nöt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in