Citat:
Ursprungligen postat av
jeppman
Frågan jag ställer mig är då varför hennes tillhörigheter fanns utspridda på åkrar och liknande. Har de burit henne över åkern och saker har ramlat av, har de bra kastarm eller har de kört bilen över åkern i panik och samtidigt slängt ut till synes slumpmässiga tillhörigheter genom rutan?
Ifall de har burit henne så är det ju väldigt riskfyllt med tanke på att det var hyfsat ljust fram till långt in på kvällen. Samtidigt, vågar man köra runt på en åker med en bil? Jag har ingen erfarenhet av det men det bör ju finnas risker som att tex köra fast och liknande.
Är det fakta på att det har varit långt ute på åkrar?
Jag såg en kartbild som någon gjort där det var utritat fyndplatser efter vägen. Men det var ju knappast polisen som gjort den och vet ej om det var någon tidning eller privatperson här. Förmodligen någon här men det som var intressant på den var att de tre fyndplatserna som dom hade hittat saker på var som om dom hade blivit utkastade på "förarsidan" på en bil eller ja med den hand (den sida) man inte gasar på om man sitter på en motorcyckel.
Behöver inte betyda något då bilden inte behöver stämma 100% faktamässigt.
Kan hon varit jagad tillfots och slängt/tappat saker och bragd om livet någon annanstans än i caféts direkta närområde?