Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Men det blir logiskt felslut såtillvida att det är polisen/åklagaren som sköter utredningen och det var åklagaren som yrkade för mord och inte delaktighet i mord, den som förvirrade saker och ting var rådmannen men rådmannen bedriver ingen utredning.

Det är dock bra att de redan nu ser sig om efter andra gärningsmän så en sådan inte för försprång i fall det visar sig att den tekniska bevisningen nu inte binder bröderna till brottet.

Rådman skulle ju av misstag kunna ge semantiskt uttryck för info han sitter inne med på detta viset, iofs. Men spekulera som jag gör här, som du ju vet, är bara trams.
Medlem
DoktorWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavenbound
Borde inte civilpolis och uniformerad gå in först och sen om man hittar... tillkalla tekniker?
Går man in med skyddskläder för att samla eventuella fingeravtryck,hår, persedlar, fiber också?
Jag vet inte...

Alla poliser har en grundläggande kriminalteknisk utbildning vilket gör att de kan söka av en plats först. Det kan alltså vara poliser som gått med munskydd och sökt först för att sedan kalla in kriminalteknikerna som säkrar bevismaterial. Man har skyddskläder när man söker efter tekniska bevis som fingeravtryck, vätskor, skoavtryck mm mm. Det är alltså inget specifikt i detta fallet.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ingen som tror att det skulle kunna vara ett beställningsjobb utfört av utländska kontraktsmördare? Kopplat till Pappans militära bakgrund som elitsoldat i oroshärdar utomlands. En terrororganisation kanske ligger bakom detta.

Jo,tanken har slagit mig faktiskt.Men näe...De skulle bara dödat henne och dragit.
2015-06-18, 14:30
Medlem
Dr_Kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Finns det några huvudmisstänka för detta? Vad har man för bevis på detta?

Du har alltså varken läst sammanfattningen eller i tråden eller dagstidningar eftersom du helt har missat att det finns 3 st anhållna. 2 för mord och 1 för skyddande av brottsling.
2015-06-18, 14:30
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Frågan är nästan mer om hur hon blev mördad? Jag har läst att hon skall ha strypts.

Ingen vet, har du hört något rör det sig om spekulationer. Visst, hon kan ha blivit strypt men hon kan ha blivit många andra saker, usch en stor anledning till att jag avhåller mig från spekulera är att jag avskyr tanken på vad som kan ha hänt.
2015-06-18, 14:31
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminulator
Rådman skulle ju av misstag kunna ge semantiskt uttryck för info han sitter inne med på detta viset, iofs. Men spekulera som jag gör här, som du ju vet, är bara trams.

Fair enough, jag var inte där inne så jag inte säga emot om det var någon "freudiansk felsägning" eller liknande.
2015-06-18, 14:32
Medlem
David-Humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som sagt var - rättens bedömning "delaktighet i mord" istället för "mord" öppnade för fler gärningsmän ... och var inte alls så som åklagaren ville ge sken av "ingen skillnad".

Där ser man.

Så fortsätter polisens jakt på gärningsmän
http://www.expressen.se/gt/sa-fortsatter-polisens-jakt-pa-garningsman/
Det står inget om att bedömningen "delaktighet i mord" berodde på att man misstänker fler gärningsmän?
2015-06-18, 14:32
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ingen som tror att det skulle kunna vara ett beställningsjobb utfört av utländska kontraktsmördare? Kopplat till Pappans militära bakgrund som elitsoldat i oroshärdar utomlands. En terrororganisation kanske ligger bakom detta.
Och varför skulle de gå på en minderårig dotter?
Det finns så djävla mycket idioti i tråden att man blir helt matt. (Du är långt ifrån värst )
2015-06-18, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Eller hur? Han outar ju praktiskt taget sig själv som mördare här.

Eller hur menar du att det är "intressant"???

Sättet han pratar om sina anställda, MGM dvs, tycker jag är märkligt bara. Jag tror att han VET någonting, och att han skyddar någon. Tycker uttalandet i slutet av artikeln om att det är bra att MGM sitter där de sitter (häktet).
Det borde väl menas att han själv TROR att det är dem som gjort det?
2015-06-18, 14:33
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David-Hume
Det står inget om att bedömningen "delaktighet i mord" berodde på att man misstänker fler gärningsmän?

Nej men jag tror postaren syftade på att det talar för att det finns fler gärningsmän, vilket det hade kunnat gjort om det hade varit åklagaren som yrkade delaktighet men så var inte fallet, den enda som drog upp delaktigheten var rådmannen (väldigt lägligt av honom att slarva så medan jag försöker kämpa för att hålla upp statusen hos rådmän överlag, tack för den).
2015-06-18, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Och varför skulle de gå på en minderårig dotter?
Det finns så djävla mycket idioti i tråden att man blir helt matt. (Du är långt ifrån värst )

Tja..vad kan vara värre än att döda den man vill hämnas på....?
2015-06-18, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
hon var ju gift med någon av männen så hon bor ju med honom helt enkelt, är det konstigt tycker du?

De har väl barn hemma? Kvinnan jobbade, bla. i cafét.

Inget ovanligt och ibland en överenskommelse att jobba med städning, tvätt mm. och får ca. 50-70kr/h svart. Har sett det själv på nära håll i bygden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in