Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-18, 14:34
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
..................för att inte äventyra eventuella fingeravtryck eller DNA rester som kan finnas kring och runt lås och handtag?

Dörren har förmodligen inte använts de senaste veckorna. Normalt, så blir gräs framför ytterdörrar nertrampat utan pardon. Det ser ut som en nyckel men det behöver inte vara en nyckel som passar i låset, om det nu är en nyckel. För övrigt ger den här diskussionen inte ett smack.
2015-06-18, 14:34
Medlem
Väldigt lite har sagts om varför 17-åriga Lisa skickar sms till sin far om att "nu åker jag hem" och varför han väldigt snabbt vidtar åtgärden att sätta sig i bilen och köra samma väg tillbaka?

Kanske inte finns något av värde i den tanken överhuvudtaget men det får i alla fall mig lite fundersam att en 17-årig flicka måste sms:a hem om att hon nu far iväg. Kanske förresten för att det var första gången hon körde mopeden till jobbet?

Fadern reagerar väldigt snabbt med att köra upp till Blomberg. Väl där tillkallar han militärbekanta omgående, eller?

Låter anspänt och nästan med en inställning om att fara förelåg. Fanns det ev en hotbild på något vis?

Sannolikt helt tokiga funderingar men är det någon annan som undrat kring detta, i mina ögon, lite väl "överbeskyddande" beteende till en 17-årig dotter?
2015-06-18, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jakestully
Sättet han pratar om sina anställda, MGM dvs, tycker jag är märkligt bara. Jag tror att han VET någonting, och att han skyddar någon. Tycker uttalandet i slutet av artikeln om att det är bra att MGM sitter där de sitter (häktet).
Det borde väl menas att han själv TROR att det är dem som gjort det?

Nej, han menar att det är bra att dom sitter där för att inte en "lynchmobb" med arga personer skulle försöka skada dom.
2015-06-18, 14:37
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Ingen som tror att det skulle kunna vara ett beställningsjobb utfört av utländska kontraktsmördare? Kopplat till Pappans militära bakgrund som elitsoldat i oroshärdar utomlands. En terrororganisation kanske ligger bakom detta.

Det var en av mina tidiga teorier, baserad på de mystiska omständigheterna vid försvinnandet. En militär operation av något slag.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubalibre77
Jag hoppas att dom har rätt gärningsmän. Min magkänsla säger dock något helt annat. Och det jag är mest rädd för är att dessa gärningsmän blir oskyldigt dömda och att den riktiga gärningsmannen/männen går fri/fria....

Det ser inte så lovande ut faktiskt.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lahaina
Väldigt lite har sagts om varför 17-åriga Lisa skickar sms till sin far om att "nu åker jag hem" och varför han väldigt snabbt vidtar åtgärden att sätta sig i bilen och köra samma väg tillbaka?

Kanske inte finns något av värde i den tanken överhuvudtaget men det får i alla fall mig lite fundersam att en 17-årig flicka måste sms:a hem om att hon nu far iväg. Kanske förresten för att det var första gången hon körde mopeden till jobbet?

Fadern reagerar väldigt snabbt med att köra upp till Blomberg. Väl där tillkallar han militärbekanta omgående, eller?

Låter anspänt och nästan med en inställning om att fara förelåg. Fanns det ev en hotbild på något vis?

Sannolikt helt tokiga funderingar men är det någon annan som undrat kring detta, i mina ögon, lite väl "överbeskyddande" beteende till en 17-årig dotter?
Överbeskyddande? Kl 18:23 messar hon och har 50 minuters hemväg, alltså hemma 19:13. Tre kvart senare åker han till hennes jobb för att hon inte har kommit hem eller svarar i telefon. Det är inte överbeskyddande.
2015-06-18, 14:38
Medlem
Findmypasts avatar
Citat:

Svaren på dina frågor finns i tråden och det är onödigt att dra det ett varv till.
2015-06-18, 14:40
Medlem
David-Humes avatar
Jag börjar må riktigt dåligt nu och få upp bilder i huvudet som jag helst vill slippa.

Citat:
Teknikerna arbetar framför allt i en utbyggnad vid ena kortsidan av ladan. Svarta plastskynken har satts upp på insidan av fönsterrutorna för att förhindra insyn.
Inuti byggnaden skymtas en helkaklad vägg och arbetsbord av metall.
http://www.expressen.se/gt/sa-fortsatter-polisens-jakt-pa-garningsman/
2015-06-18, 14:40
Medlem
Citat:

Absolut inget konstigt med det. Jag är 31 och mina föräldrar hade förmodligen gjort i princip samma sak även idag, om jag hade sagt att jag skulle komma, och dessutom köra moped längs små landsvägar.
2015-06-18, 14:41
Medlem
Tingsnotariens avatar
Någon som hört något från Göta hovrätt?
Medlem
Citat:

Kanske har Pappan fått motta hot innan om att något kan komma att hända dottern. Något han hållit tyst om inför familjen. Kanske kom dessa hot från en terrorcell utomlands.
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mickeavensis
God dag yxskaft? Har jag sagt det? Jag säger vad jag tror och det är att Litauerna är oskyldiga, allt pekar på det enligt mig, när då nån som har insyn i alla fakta (Advokaterna) säger detsamma så litar jag mer på dom då i detta fall enbart naturligtvis, kan säkert vara så att många överklagar fast dom är skyldiga men just nu fokuserar jag och många andra just på detta enskilda fall.

Begrip nu följande:
Åklagarens arbete är att reda ut brott och sätta fast de som är skyldiga,
advokatens (ombudets) roll är att göra allt för att få den gripne, anhållne, häktade eller åtalade loss från kroken,
tingsrättens roll är att lyssna på allt som förs fram och fatta ett rättvist beslut på all information.

Att ombuden (advokaterna) påstår att deras klienter är helt oskyldiga, allt har en naturlig förklaring, alla är jättesnälla och det hela måste vara ett missförstånd ingår helt enkelt i deras profession. De yttrar sig inte byggt på alla fakta, utan framhåller de fakta som talar till deras klienters fördel.

Det har ännu inte förekommit (och kommer heller inte att förekomma) en advokat som säger "Jo, det är bäst att låsa in min klient, för det här ser verkligen inte bra ut"...
Senast redigerad av Bergakungen 2015-06-18 kl. 14:52. Anledning: Saknades ett adverbial.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in