Citat:
Någon som vill diskutera fynden som hittats längs med vägen?
Vad finns det för olika scenarion?
Dom jag kan komma på är:
- GM har kastat ut föremålen på väg från cafét. LH finns i bil/på fyrhjuling eller moped. (Moped känns minst troligt).
- GM har kastat ut föremålen från bil, efter kroppen lagts på Martorp. Alltså när GM var på väg därifrån.
- GM har placerat ut föremålen eftersom han är en galen seriemördare som njuter av allas förvirring kring detta.
- GM har placerat ut föremålen i hop om att leda polisen till Litauerna, för att själv slippa undan.
- Den häktade frun, som ville leda polisen rätt då hon inte vågade "tjalla" på sin man och svåger.
- LH lyckades på nåt sätt sprida spår efter sig när hon blev bortförd.
- GM har medverkat i sök och placerat ut föremål under "resans gång". (Inte så troligt enligt mig).
Vad säger ni? Finns det fler tänkbara scenarion?
Vad finns det för olika scenarion?
Dom jag kan komma på är:
- GM har kastat ut föremålen på väg från cafét. LH finns i bil/på fyrhjuling eller moped. (Moped känns minst troligt).
- GM har kastat ut föremålen från bil, efter kroppen lagts på Martorp. Alltså när GM var på väg därifrån.
- GM har placerat ut föremålen eftersom han är en galen seriemördare som njuter av allas förvirring kring detta.
- GM har placerat ut föremålen i hop om att leda polisen till Litauerna, för att själv slippa undan.
- Den häktade frun, som ville leda polisen rätt då hon inte vågade "tjalla" på sin man och svåger.
- LH lyckades på nåt sätt sprida spår efter sig när hon blev bortförd.
- GM har medverkat i sök och placerat ut föremål under "resans gång". (Inte så troligt enligt mig).
Vad säger ni? Finns det fler tänkbara scenarion?
Det logiska är väl just arr föremålen placerats ut efter att kroppen lämnats, de måste jubla haft tid på sig att ta av sakerna från henne?
Kört henne till gården, våldtagit henne, dödat henne och sen klätt av henne allt, lämnat kroppen och begett sig ut för att göra sig av med henne saker. Man måste väl i så fall hs tagit av henne allt för varför skulle man lämna saker som byxor och jacka men ta med ring, klocka och telefon? Och varför slänga det sönderslaget i öppen terräng när man hade kunnat slänga det längre bort så att det skulle bli svårare att hitta?
Eller så har man bara tagit av henne de små sakerna ( ring klocka etc) och behållt kläderna på för att det var lättast? Men då kan man ju ifrågasätta varför man över huvudtaget tog av ngt som helst och inte bara lät det vara kvar? En tanke är ju att klocka och sånt ev är sånt som gått sönder vid en ev kamp, men då borde kanske spillror av sådant material ha hittats närmare caféet eller ladan?
Kan det vars kvinnan som haft föremålen i en väska och när männen låtsas som ingenting så är det hon som gett sig ut på promenad och dumpat föremål?
Undrar fortf var den lille sonen är? Omhändertagen av osv eller skickad till mormor i Litauen?
Borde inte han också förhöras eller e han för liten?